کد خبر: 856253
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
اگر حصر نبود، قوه قضائيه وارد عمل مي‌شد. فعل سران فتنه بنا به نظر قريب به اتفاق مراجع تقليد مصداق اتم محاربه با نظام و مردم و حكم قطعي آن اعدام است.
اگر حصر نبود، قوه قضائيه وارد عمل مي‌شد. فعل سران فتنه بنا به نظر قريب به اتفاق مراجع تقليد مصداق اتم محاربه با نظام و مردم و حكم قطعي آن اعدام است.
محمد كاظم انبارلويي در گفت‌وگو با ميزان، با اشاره به نامه هفته گذشته علي مطهري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي به رئيس قوه قضائيه پيرامون اظهارات رئيس دستگاه قضا درباره «حصر سران فتنه» اظهار كرد: آقاي علي مطهري متأسفانه گاهي اوقات در حد و اندازه‌هاي دادستان، قاضي و شاكي ظاهر مي‌شوند كه اين امر معقول نيست. نمي‌دانيم آقاي مطهري چگونه و با استفاده از چه شيوه‌اي رأي مردم را ترجمه مي‌كنند و مي‌گويند «رأي اكثريت مردم به يك كانديداي خاص در انتخابات، در حمايت از رفع حصر سران فتنه بوده است»! ما رئيس‌جمهور تعيين كرديم، پادشاه كه تعيين نكرديم، ما در كشورمان اصلي تحت عنوان «تفكيك قوا» داريم.
انبارلويي با بيان اينكه اظهارات آقاي مطهري در نامه‌اي كه به رئيس دستگاه قضا نوشتند «قرون وسطايي» است، عنوان كرد: طبق دلايلي كه آقاي مطهري در اين نامه بيان كردند، اگر فردا روزي قوه قضائيه خواست يك قاتل را اعدام كند، در صورتي كه نصف شهر گفتند او قاتل نيست، دستگاه قضا بايد از محاكمه آن قاتل جلوگيري كند. سردبير روزنامه رسالت در ادامه با بيان اينكه تصميم نظام در خصوص حصر سران فتنه بعد از وقايع سال ۸۸ كه توسط شوراي عالي امنيت ملي اتخاذ شد، تصميمي هوشمندانه بود، گفت: اين تصميم هم حرارت فتنه‌گران را مهار كرد و هم بين آنها و دشمنان قسم خورده ملت ايران فاصله انداخت.
وي با بيان اينكه قوه قضائيه وظايفي كليدي در رابطه با تعريف جرم و مجازات دارد و بايد به وظايف ذاتي خودش عمل كند، افزود: جرائم مشهود سران فتنه به يكي دو مورد خلاصه نمي‌شود بلكه فهرستي از جنايات متعدد در پرونده سال ۸۸ آنها به چشم مي‌خورد؛ وارد كردن چندين ميليارد تومان خسارت به كشور و از دست رفتن جان نزديك به ۶۰ نفر در جريان آشوب‌هاي آن سال، از جمله جرائم اساسي فتنه‌گران به حساب مي‌آيد. انبارلويي ادامه داد: تا آنجا كه من اطلاع دارم، بنياد شهيد ۲۲ نفر از كشته‌شدگان آشوب‌هاي سال ۸۸ را جزو شهدا به ثبت رسانده است، اين ۲۲ شهيد به دستور چه كساني به شهادت رسيدند؟ آنها دوباره به دنيا برگردانده مي‌شوند؟ سران فتنه چگونه مي‌خواهند پاسخ بدهند؟ سردبير روزنامه رسالت در پايان با بيان اينكه اگر تصميم شوراي عالي امنيت ملي در سال ۸۸ درباره حصر سران فتنه نبود، قوه قضائيه به صورت طبيعي وارد عمل مي‌شد، تأكيد كرد: فعل سران فتنه در سال ۸۸ بنا به نظر قريب به اتفاق مراجع تقليد چه آنها كه در قيد حيات هستند و چه آنها كه از دنيا رفته‌اند، مصداق اتم محاربه با نظام و مردم و حكم قطعي آن اعدام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار