کد خبر: 856247
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
معاون کمیته امداد استان سمنان:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خميني(ره) استان سمنان گفت: مجریان طرح‌های خودکفایی در بازارچه‌های ماه مبارک رمضان سال ۹۶، ۱۰۰ میلیون تومان فروش و ۲۵ میلیون تومان درآمد کسب کرده اند .
 علیرضا خدابنده، با بیان اینکه بازارچه های رمضان، با همکاری نهادهای سپاه و شهرداری با کمیته امداد با رویکرد عرضه و فروش تولیدات مددجویی در رده مشاغل خرد و خانگی راه اندازی شده است، افزود: مجریان طرح های خودکفایی در بازارچه های ماه مبارک رمضان سال ۹۶، ۱۰۰ میلیون تومان فروش و ۲۵ میلیون تومان درآمد کسب کرده اند.
وی تعداد غرفه های بازارچه های رمضان را در استان، ۱۶ غرفه اعلام کرد و افزود: ۹۰ درصد غرفه های بازارچه رمضان مربوط به امور اشتغال و ۱۰ درصد مربوط به سایر فعالیت های آموزشی، فرهنگ سازی و انواع طرح های اجرایی کمیته امداد درحوزه مشارکت های مردمی است که در شهرستان سمنان، ۱۳ غرفه، دامغان، دو غرفه و مهدیشهر، یک غرفه ایجاد شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه بازارچه های رمضان همچون سال گذشته در  این استان ایجاد و راه اندازی شده است، گفت: هدف از راه اندازی این بازارچه ها ارائه خدمات کمیته امداد و در رأس آن توانمندی مددجویان در بخش اشتغال و خودکفایی است.
خدابنده با بیان اینکه شروع به کار بازارچه های رمضان از هفدهم خرداد ماه همزمان با دوازدهم ماه رمضان بوده است، افزود: فعالیت بازارچه در شهرستان های سمنان و دامغان تا بیستم خرداد ماه همزمان با پانزدهم ماه رمضان و در شهرستان مهدیشهر تا پایان ماه رمضان ادامه دارد که در صورت تمایل و باتوجه به استقبال مردم در شهرستان ها قابل تمدید است.
وي با اشاره به رشد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی فروش تولیدات مددجویی طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه خود، گفت: ۷۱ تن غلات، ۵۵۰ تن گوشت،3.5تن روغن کنجد، پنج تن عسل، ۴۰ تن میوه، دو هزار تن لبنیات، ۵۰ هزار دانه تخم مرغ و یک هزار و ۳۱۲ تخته فرش، نمد و گلیم که از تولیدات مددجویان کمیته امداد استان سمنان بوده با ارزش مالی ۹ میلیارد تومان طی سال ۹۵، به فروش رسیده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای مددجویان و خودکفایی آنان، گام بزرگی در توانمندسازی و خروج آنها از چرخه حمایتی کمیته امداد محسوب می شود، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۲۲۲ طرح اشتغال، تحت نظارت و خدمات کارشناسی کمیته امداد استان سمنان قرار دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار