کد خبر: 856245
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
مدیرکل کمیته امداد سمنان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به نقش موثر زکات در زندگی مردم، گفت: پرداخت زکات رشد معنوی و برچیده شدن فقر از جامعه را به دنبال دارد.
سیدجواد رضوی افزود: پرداخت زکات علاوه بر رونق بخشی به زندگی فقرا، تاثیرات معنوی فراوانی در زندگی فردی افراد دارد و اموال و جان افراد با پرداخت زکات پاک می شود.
وی تاکید کرد: همانطور که در قرآن نیز آمده است، اولویت مصرف زکات با فقیران و مسکینان است و همواره باید سعی شود تا اولویت مصرف زکات برای رونق بخشی و بهبود زندگی این افراد باشد.
وی با بیان این که پرداخت زکات مانند نماز خواندن یک واجب الهی است، افزود: باید برای افزایش فرهنگسازی پرداخت زکات تلاش های فراوانی شود، زیرا از گذشته تا به امروز پرداخت زکات مورد غفلت و بی توجهی واقع شده است.
رضوی خاطرنشان کرد: در برخی از روایات آمده است که فردی که زکات پرداخت نمی کند، نماز او نیز پذیرفته نمی شود، این روایت نشان دهنده تاثیر و اهمیت زکات در زندگی مادی و معنوی مردم است.
وی به مردم فهیم استان سمنان توصیه کرد: خداوند گفته است که پرداخت صدقه مال انسان را کم نمی کند بلکه به آن می افزاید، مردم نیز به خدا اعتماد کنند زیرا زکات به اموال انسان برکت می دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات این اداره کل برای ترویج فرهنگ زکات را، گفتمان چهره به چهره با کشاورزان، انعقاد تفاهم نامه با تبلیغات اسلامی برای اعزام روحانی به روستاها با هدف توجیه کشاورزان درباره پرداخت زکات، برگزاری منظم و مستمر شورای زکات در شهرستان ها عنوان کرد و افزود: رسانه ها نیز در این راه تاثیر فراوانی دارند و باید از ظرفیت آن ها برای ترویج این واجب الهی استفاده کرد.
سال گذشته در استان سمنان بیش از هشت میلیارد تومان زکات پرداخت شده بود که 58 درصد آن برای فقرا مصرف شد.
زکات بر 9 قلم شامل گندم، جو، خرما ، کشمش ، طلا ، نقره ، گوسفند ، گاو و شتر واجب است و در فصل بهار همزمان با آغاز برداشت گندم و جو، ترویج فرهنگ پرداخت زکات بین کشاورزان اهمیت دوچندان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار