کد خبر: 856241
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: برنامه هدایت تحصیلی به دنبال کاربردی کردن آموزش در مدارس کشور و هموار شدن مسیر اشتغال دانش آموزان در آینده است.
حسن کاتبی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در سالن جلسات شهید علی آبادی، افزود: اجرای برنامه هدایت تحصیلی مسیر رشد و بالندگی علمی دانش آموزان ایران اسلامی را هدفمند می کند و براساس آمار 60 تا 70 درصدی دانش آموختگان فنی و حرفه ای و کار و دانش به بازار کار روانه می شوند.
وی اظهارداشت: براساس برنامه ششم توسعه باید 50 درصد دانش آموزان کشور باید در شاخه های نظری و 50 درصد دیگر در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل کنند و دولت یازدهم برای تحقق این امر برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان را به خوبی اجرا کرده است.
وی در این نشست که با موضوعات طرح مهر 96، بررسی فضاهای آموزشی، توسعه متوازن و انتخاب رشته برگزار شد، گفت: طرح هجرت، ثبت نام مدارس، بررسی فضاهای آموزشی و ظرفیت آنان، اوقات فراغت و بحث هدایت تحصیلی از جمله مباحث مهم اداره آموزش و پرورش دامغان است.
کاتبی خاطرنشان کرد : آموزشگاه های مناطق شرق و جنوب شرقی دامغان مانند باهنر، نهضت اسلامی و محسنی از سوی اداره کل نوسازی مدارس تخریبی اعلام شده است که از لحاظ ساختمانی و بهداشتی دارای مشکلاتی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دامغان گفت: بسیاری از خانواده روستاییانی که فرزندان خود را به منظورتحصیل به مناطق شهری می فرستند و در خوابگاه ها سکونت دارند تقاضا و رضایت خود را در صورت پرداخت هزینه رفت وآمد از سوی آموزش و پرورش مبنی بر تردد و تحصیل به صورت عادی اعلام کردند.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
در استان سمنان بیش از 112 هزار دانش آموز به تحصیل مشغولند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر