کد خبر: 856150
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
اداره کل میراث فرهنگی گلستان
ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان از افتتاح بازارچه صنایع دستی شهرستان گنبد کاووس مصادف با روزجهانی صنایع دستی خبر داد

آیین افتتاح بازارچه صنایع دستی شهرستان گنبد کاووس به مناسبت فرا رسیدن هفته صنایع دستی و با حضور دکتر حسن صادقلو استاندار گلستان، حجت السلام والمسلمین ترابی امام جمعه شهرستان گنبد کاووس، کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبد، مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی استانی و مسوولین شهرستانی برگزار شد.
استاندار گلستان با اشاره به شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: دولت با حساسیت بالایی رونق تولید و اشتغال را دنبال می کند و یکی از حوزه هایی که نیاز به سرمایه گذاری کم و اشتغال زایی بالا و تولید ثروت خوبی دارد توجه به حوزه صنایع دستی و صادرات محصولات آن است.
او گفت: اقوام و تنوع محصولات صنایع دستی ظرفیت بسیار خوبی را برای این استان به وجود آورده است و لازم است به این حوزه نگاه ویژه ایی داشت و ایجاد بازارچه های صنایع دستی یکی از اقدامات مهم و تحول زا در این حوزه است.

صادقلو تصریح کرد: برای توسعه صنایع دستی لازم است از دانش بومی آن در روستاها بهره برد تا زمینه اشتغال خانگی را هم در روستا احیا کرد.
استاندار گلستان در پایان با اشاره به افتتاح بازارچه دایمی صنایع دستی در گنبدکاووس گفت: افتتاح این بازارچه ها در سطح استان زمینه فروش بهتر صنایع دستی، ساماندهی و شناسایی هنرمندان صنایع دستی را بهمراه دارد و از همین طریق می توان بازاریابی کرد و زمینه صادرات اینگونه محصولات را فراهم نمود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر