کد خبر: 856109
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: در برنامه ششم توسعه کشور تمرکززدایی در توزیع بودجه سالانه استان‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: شایسته است برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور را به همراه ضوابط بودجه سالانه مدیران دستگاه‌های اجرایی به صورت دقیق مطالعه کنند تا در جریان مقررات قانونی در این زمینه و احکام دائمی بودجه قرار گیرند.

وی تصریح کرد: پیش از این در توزیع اعتبارات گلایه از بابت توزیع اعتبارات به شکل تمرکز و از طریق وزارتخانه‌ها بود به طوریکه تنها 10 درصد اعتبارات کشور در دست استان‌ها و 90 درصد در دست وزارتخانه‌ها بود که با تلاش نمایندگان مجلس در برنامه ششم توسعه این روند تغییر پیدا کرد تا 30 درصد اعتبارات تملک دارایی توسط استان‌ها توزیع شود.

استاندار اردبیل گفت:‌ امسال برای اولین بار 18 درصد این توزیع اعتبارات به صورت استانی انجام می‌شود ولی امیدواریم از سال آینده همان 30 درصد توزیع اعتبارات تملک دارایی توسط استان‌ها به انجام برسد.

خدابخش افزود: قرار است پنج درصد اعتبارات تملک دارایی با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه استان‌ها در اختیار صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سهم استان اردبیل در بودجه عمرانی 265 میلیارد تومان است که از این رقم 13 میلیارد تومان به صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد و 20 درصد این اعتبارات نیز که رقمی معادل 51 میلیارد تومان است با اولویت تکمیل طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص می‌یابد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اضافه کرد: ما این اعتبار را با پیشنهاد اعضای شورای برنامه‌ریزی توزیع می‌کنیم که مدیران دستگاه‌ها باید پیشنهادات خود را اعلام کنند تا با همکاری رسانه‌ها اطلاع‌رسانی دقیق از حمایت ویژه استانی از بحث تولید و اشتغال با اولویت مناطق محروم و روستایی و مرزی به انجام برسد.

خدابخش ادامه داد: زمانی که دولت روحانی در سال 92 کار را شروع کرد، 400 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام روی دست دولت باقی مانده بود که در یک فرصت هشت ساله باید این پروژه‌ها تکمیل می‌شد که دولت تصمیم گرفت با اولویت پروژه‌های با پیشرفت 80 درصد کار را به سرانجام برساند.

وی به مدیران دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد کرد تا با اولویت و بدون آغاز پروژه‌ای جدید، پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانند تا ایرادات و اشکالات یکی پس از دیگری برطرف شود.

استاندار اردبیل در ادامه به توزیع اعتبارات هزینه‌ای و پرداخت حق و حقوق کارکنان و پرداخت پاداش بازنشستگان اشاره کرد و گفت:‌ در این زمینه با توجه ویژه دولت نارسایی‌های گذشته برطرف شده است.

خدابخش افزود: هرگونه احداث، تعمیر و توسعه در فضاهای اداری باید با اخذ پروانه از شهرداری انجام شود که متأسفانه در گذشته برخی از ساخت و سازها بدون دریافت پروانه ساختمانی انجام شده است.

وی تصریح کرد: آنهایی که در ساخت بیمارستان تروما با 20 تخت قصور کرده و با تبدیل آن به 120 تخت اسباب برخی از مشکلات برای مردم را به وجود آوردند باید در برابر وجدان خود و دادگاه عدل الهی پاسخگو باشند که چرا دست به چنین کار خلاف قانون و مقررات زده‌اند.

خدابخش اظهار کرد: بیمارستان تروما که هم اکنون در حال تکمیل است، با مغایرت‌های ساخت و ساز از لحاظ شهرداری روبه‌روست که در این زمینه باید خود دستگاه‌ها اجازه کوچکترین تخلف و بی‌توجهی را ندهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر