کد خبر: 856101
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
دادستان فردیس:
دادستان شهرستان فردیس گفت: یکی از عمده معضلات شهر فردیس وجود بافت مهاجرتی شهر است که از ادوار گذشته تا کنون مورد توجه قرار نگرفته و مشکلات زندانیان فردیس و خانواده های آنان بر دیگر معضلات شهری می افزاید.

جهانشانلو در مراسم نسیم مهر با هدف حمایت از خانواده‌های زندانی شهرستان فردیس اظهار داشت: جوامع مختلف با توجه به دین و شرایط فرهنگی خود دارای شرایط و مقررات هستند.

وی با بیان اینکه هر جامعه برای دوام و ایستادگی احتیاج به ضمانت اجرایی دارد ، افزود: یکی از ضمانت‌های اجرایی در همه کشور ها ، محبوس نگهداشتن افراد متخلف است.

دادستان شهرستان فردیس در ارتباط با شرایط فرهنگی شهر ، تصریح کرد: یکی از عمده معضلات شهر فردیس ، وجود بافت مهاجرتی شهر است که از ادوار گذشته تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است.

جهانشانلو خاطر نشان کرد: به دلیل عدم توجه مسئولین مربوطه به بافت مهاجر پذیری شهر شاهد تراکم بالای محبوسین در این شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه فشردگی جمعیت فردیس در کشور بی بدیل است و 500 هزار نفر در جامعه شهری فردیس وجود دارد ، بیان داشت: ساماندهی این تعداد مشکل به نظر می‌رسد و می‌توان گفت حدود 500 نفر زندانی در فردیس حضورد دارد.

دادستان شهرستان فردیس با اشاره به لزوم رسیدگی به آسیب های اجتماعی در سطح جامعه ، گفت: دغدغه ما این است که با زندانی شدن یک شخص به خانواده هم آسیب خواهد رسید و برخی از خانواده‌ها نیز با حمایت ما می‌توانند عفت و انسجام خود را حفظ کند و متلاشی نشود تا سرپرست خانواده به جمع برگردد.

به گفته جهانشانلو انجمن حمایت از مصرف کنندگان به منظور حمایت از خانواده زندانیان تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی خانواده‌ها مورد حمایت این انجمن قرار خواهند گرفت ، افزود: درصد جرم و عمد یا غیر عمد بودن جرم ملاک پوشش و حمایت این خانواده‌ها نیست و تمامی افراد حمایت خواهند شد.

دادستان فردیس با بیان اینکه تنها دو سال از تشکیل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانی‌های فردیس می‌گذرد گفت: طی این دوسال شاهد تحول جدی و عمیق در بیلان کاری شهر توسط این انجمن بوده‌ایم.

وی در رابطه با مجموع درآمدهای انجمن در سال گذشته خاطرنشان کرد: مجموع درآمدهای سال 95 معادل هشت میلیارد و 124 میلیون ریال بوده است.

دادستان شهرستان فردیس با بیان اینکه بیش از 212 میلیون ریال میزان هزینه‌های انجمن حمایت از زندانیان فردیس بوده است ، گفت: مبلغ 94 میلیون و 700 هزار تومان برای خدمت رسانی به این خانواده‌ها در فردیس صرف شده است.

جهانشانلو در ارتباط با این خدمات افزود: کارت هدیه و سبد غذایی و لوازم تحریری و سایر وسایل مورد نیاز خانواده‌ها در حد توان این انجمن به خانوارها ارائه شده است.

117 زندانی واجدالشرایط طی سال گذشته در فردیس از بند زندان آزاد شدند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) ، گفت: این انجمن موفق به آزادی 117 زندانی واجدالشرایط در سال 95 شده است.

دادستان فردیس خاطرنشان کرد: میزان مبلغ دیه این افراد کمتر از 20 میلیون تومان بوده است که در نخستین سال تشکیل انجمن حمایت از خانوار زندانیان تأمین شده است که این مبلغ حدود 600 میلیون تومان بوده است.

احداث پارکینگ در فردیس به منظور درآمد مستمر

جهانشانلو در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: میزان بودجه اختصاص یافته به خدمات و فعالیت فرهنگی و ورزشی به زندانیان 43 میلیون تومان است که به زندان فردیس کمک شده و به منظور مرتفع ساختن مشکلات این قشر از مردم در زندان فردیس هزینه می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر مبلغ 98 میلیون و 760 هزار تومان مانده حساب انجمن حمایت از خانواده های زندانی در فردیس است که برای اجرای مراسمات در سال جاری حاضر خواهد شد.

دادستان فردیس از احداث پارکینگ توسط این انجمن خبر داد و گفت: این پارکینگ در شهرستان به منظور درآمدزایی مستمر ساخته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آسیب خانواده‌های زندانیان شهر را تهدید می‌کند چرا که حمایت خانواده های زندانیان به اندازه احداث بیمارستان مهم وضروری است و اگر ساماندهی نشود این آسیب زندگی همه را تحت شعاع قرار خواهد داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار