کد خبر: 856067
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با اشاره به اینکه اوضاع سیاسی زمان امام حسن مجتبی علیه السلام بسیار آشفته بود، بیان کرد: صلح هوشمندانه امام حسن مجتبی علیه السلام ریا کاری معاویه را برملا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری، حجت الاسلام حسن بت شکن گفت: یکی از اتفاقاتی که در تاریخ اسلام رُخ دادو خیلی بحث و تحلیل در طول تاریخ در مورد آن ارائه شده است موضوع صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه است .

حجت الاسلام بت شکن افزود: در درجه ی اول برای شناخت این واقعه باید شرایط آن زمان را بررسی کرد و در نظر گرفت که امام حسن علیه السلام از نظر سیاسی در چه شرایطی بودند و معاویه چگونه شخصیتی داشت .

وی ادامه داد: از طرفی دیگر امام حسن علیه السلام مستمراً از طرف اطرافیان خود مورد خیانت قرار می گرفت و حتی مهم ترین و نزدیک ترین افراد لشکرش از طرف معاویه تطمیع می شدندو حتی کار را به جایی رساندند که شبانه از یاران و لشکریان خود امام خیمه ی ایشان را غارت کردند.

حجت الاسلام بت شکن گفت: این به این معناست که هیچ اعتمادی به اینکه آن حضرت را یاری کنند وجود نداشت و حتی بیم آن می رفت که خودشان امام را تحویل دشمن بدهند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری بیان کرد: از طرف دیگر معاویه یک انسان شیطان صفت ، مغرور و ریاکار به تمام معنا بود و حتی گاهی دست به مظلوم نمایی می زد و در میان عامه ی مردم خود را به عنوان یکی از اصحاب پیامبر و اهل عبادت و مناجات جا زده بودکه خیلی از مردم ساده دل و بی خبر از خدا او را به عنوان خال المؤمنینیاد می کردند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با چنین فردی ابتدا باید ماهیت اصلی او برای مردم آشکار می شد و صلح امام حسن علیه السلام و بعد زیر پا گذاشتن آن صلحنامه توسط معاویه تا اندازه ای این ماهیت اصلی او را برای مردم آشکار کرد و بعد هم که یزید بر سر کار آمد حتی آن ظاهر ریاکارانه ای که پدرش داشت را هم کنار گذاشت و زمینه ی قیام امام حسین علیه السلام فراهم شد.

حجت الاسلام بت شکن گفت: به همین علت بود که بعد از شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام حدود 10 سال امامت را در زمان معاویه به عهده داشتند و حرکتی مثل حرکت محرم 61 هجری انجام نداد ، اما مثل برادر شهیدش ماهیت معاویه را برای مردم بیان می کردند.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی  بیان کرد: کاری که امام حسن مجتبی علیه السلام کردند یک تکلیف الهی بود زیرا آن حضرت جانشین معصوم پیامبر (ص) بودند و شاید بتوان گفت از نظر مظلومیت بعد از امام علی علیه السلام امام حسن مجتبی مظلوم ترین امام است، چون که همان یاران سست عنصر که در مواضع مختلف امام را تنها گذاشتند و او را اطاعت و یاری نکردند ، بعد ها زخم زبان های فراوان به امام وارد می کردند.

وی ادامه داد:  این درحالی است که همان گونه که مردم در مقابل پیامبر وظیفه اطاعت و فرمانبرداری محض داشتنددر مقابل امام معصوم هم همین وظیفه را دارند و امروز هم هستند افراد دنیا پرست و رفاه طلب و تجملگرا که حرکات ولی فقیه به عنوان جانشین امام معصوم را در مقابل دشمنان بر نمی تابند و قارون وار در مقابل دستوران او که همان دستورات دین خداست به انحاء مختلف مخالفت می کنند.

حجت الاسلام حسن بت شکن بیان کرد: امروز زمانی است که یک آزمون بزرگ در مقابل ملت ایران قرار گرفته است و البته به حمد الله ملت فهیم و شجاع ایران ایستادگی دارند و تا کنون دشمنان را ناامید کرده اند و به قول فرمایش مقام معظم رهبری مدظله العالی «آینده به فضل الهی بهتر خواهد شد» و ان شاء الله انقلاب اسلامی به دست پرچم دار بزرگ انقلاب جهانی، حضرت مهدی (عج) داده خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر