کد خبر: 856009
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود گفت: کار نور پردازی و تامین روشنایی محوطه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی آغاز شد.
حمید رضا حسنی با اعلام این خبر افزود: عملیات نورپردازی این بنای تاریخی با صرف اعتباری بالغ بر 600 میلیون ريال با مشارکت یکی از خیرین آغاز شده است.
وی گفت: در این مرحله، کار ساماندهی سیستم نورپردازی با انجام نورپردازی ساختمان و گنبدآرامگاه، درختان مسیر راه پله ورودی مجموعه و تعویض چراغ های پارکی محوطه ورودی انجام می‌شود.
رئیس اداره ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان شاهرود با بیان اینکه مجموعه تاریخی – فرهنگی شیخ ابوالحسن خرقانی به شماره 645 در تاریخ 22فرودین 46 در فهرست آثار ملی ثبت شده است افزود: بنای کنونی آرامگاه در دوره اخیر به همت انجمن آثار ملی ساخته و با آجر و تزئینات کاشی مزین شده است.
وی گفت: آنچه از بنای کهن آرامگاه به جای مانده است محراب زیبای آن است که با گچ بری های نفیس تزئین شده است. این محراب درجنوب غربی بنا قرار دارد.
وی با بیان اینکه مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی دارای کتابخانه، سوئیت‌های اقامتی و فضای تفرجگاهی است تصریح کرد: به طور متوسط سالانه بیش از 95 هزار  نفر از این مجموعه تاریخی- فرهنگی بازدید می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر