کد خبر: 855966
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
رییس سازمان دانش آموزی سمنان
رییس سازمان دانش آموزی استان سمنان گفت: سازمان دانش آموزی سمنان در سال تحصیلی 95-96 با جذب 23 هزار دانش آموز رتبه دوم کشور را در رشد، جذب و ساماندهی دانش آموزان در تشکل پیشتازان و فرزانگان داراست.
محمدرضا عامریان  در نشست خبری در سالن کنفرانس این سازمان، افزود: یکی از تشکل های فعال این سازمان در استان سمنان تشکل پیشتازان و فرزانگاران است که با رشد 175 درصدی نسبت به سال گذشته و جذب 23 هزار نفر، توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.
وی تصریح کرد: تشکل های پیشتازان و فرزانگان، مجلس دانش آموزی و تشکل خبرنگاران دانش آموزی در تلاش است تا محیطی برای تربیت نیروی اجتماعی و سیاسی و در کنار تحصیل دانش آموزان ایجاد کند.
وی اظهار داشت: همیاران طبیعت سازمان دانش آموزی در استان سمنان بالغ بر 20 هزار دانش آموز عضو دارد که آموزش هایی برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را به همیاران آموزش اریه می کند و این افراد به نوعی بازوی کمکی برای اداره کل منابع طبیعی هستند که با ارزیابی های انجام شده موفق به کسب رتبه اول کشور شدند.
عامریان گفت: در بهمن 95 با همکاری تربیت برنی و سلامت آموزش و پرورش استان و مساعدت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، دوره آموزشی طرح ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 25 روز برگزار شد و 27 هزار دانش آموز پایه هفتم ، هشتم و نهم از آموزش های مختلف برخوردار شدند و استان سمنان جزو پنج استان برتر کشور ارزیابی شد.
رییس سازمان دانش آموزی استان سمنان یادآور شد: در اردوی ملی شهریور 95 پسران سازمان دانش آموزی سمنان دربین استان‌های کشور در بخش نظام جمع، رتبه اول را کسب کردند و در بخش اردوهای دختران ، دختران فرزانه استان سمنان در بخش مخابره و جهت یابی رتبه اول را کسب کردند.
وی با بیان این که امروزه اوقات فراغت در کلاس های آموزشی خلاصه شده است و فقط جنبه پرکردن اوقات فراغت را دارد ، گفت: سازمان دانش آموزی با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به دنبال نتیجه محورشدن کلاس های آموزشی است.
رییس سازمان دانش آموزی استان سمنان افزود: از این رو، اردوهای کار و تولید برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا آن ها را از فضای مدرسه و کلاس خارج کند، در این اردوها دانش آموزان 2 روز در هفته برای کار به دستگاه های اجرایی، شرکت های خدماتی ، کارخانه ها و باغ‌ها می روند و با کار و فرهنگ کار آشنا می شوند تا علاقه مندی آن ها سنجیده شود و از مهرماه به بعد برای غنی سازی اوقات فراغت آن ها برنامه ریزی خواهد شد.
300 دانش آموز دختر و 300 دانش آموز پسر متوسطه اول و دوم در اردوهای کار و تولید شهرستان سمنان شرکت می کنند و در کنار مهارت آموزی، اوقات فراغت آن ها نیز غنی سازی می شود.
استان سمنان 118 هزار دانش آموز دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار