کد خبر: 855915
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: شرکت توزیع برق استان اردبیل در حال حاضر 15 میلیارد تومان از دستگاه‌های مختلف اجرایی استان اردبیل از بابت مصرف برق طلب دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا علیزاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: اگر این مطالبات به موقع پرداخت شود قطعاً تیرگی روابط بین نهادهای مختلف با شرکت برق به وجود نمی‌آید که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی در بودجه سالانه خود نسبت به پرداخت این مطالبات اقدام جدی و عملی انجام دهند.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری و براساس تصمیم وزارت نیرو هر مبلغی که استان‌ها از محل فروش برق دریافت کنند، نیمی از این مبلغ صرف طرح‌های توسعه‌ای در همان استان می‌شود که امیدواریم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی با پرداخت به موقع قبوض خود در کنار عموم مردم شرکت توزیع برق استان اردبیل را یاری کنند تا از این مزیت استفاده کرده و با مبالغی کلان نسبت به سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در حوزه برق در این استان اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: در کنار ادارات و نهادهای مختلف فرمانداران نیز باید دستگاه‌های زیرمجموعه خود را موظف کنند تا بها برق مصرفی خودشان را با مدیریت بهینه به موقع پرداخت کنند چرا که قرار است 50 درصد کل اعتبارات سرمایه‌ای از محل فروش برق برای شرکت‌های توزیع استانی تأمین شود.

علیزاده به مصوبه هیأت وزیران در الزامی کردن دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از انرژی پاک اشاره کرد و افزود: طی دو سال تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20 درصد برق مصرفی خود را از محل انرژی پاک تأمین کنند که ما مصرف دستگاه‌های مختلف اجرایی را رصد می‌کنیم تا در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ اگر این 20 درصد صرفه‌جویی از محل نصب دستگاه‌های مرتبط با انرژی خورشیدی در ادارات محقق نشود، ما با بالاترین نرخ که حدود هر کیلووات 810 تومان است، برق مصرفی ادارات را محاسبه خواهیم کرد.

علیزاده اضافه کرد: امیدواریم تمام دستگاه‌های اجرایی ادارات خود را به دستگاه‌های مجهز در حوزه انرژی پاک به ویژه انرژی خورشیدی مجهز کنند که در این باب سرمایه‌گذاری انجام شده به نفع همان اداره خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در ستاد مرکزی با نصب تجهیزات انرژی خورشیدی 35 کیلووات برق مصرفی خود را از این محل تأمین می‌کنیم و ادارات به راحتی می‌توانند در پشت‌‌بام و فضای مناسب اداری این تجهیزات را به کار گیرند.

علیزاده اظهار کرد: ‌ما آماده ارائه مشاوره‌هایی در این زمینه هستیم ولی دستگاه‌ها باید از اعتبارات خود سالانه مبالغی را به این امر اختصاص دهند که در این باب دستگاه‌های پرمصرف باید بیشتر و با اولویت بهتر در این زمینه پیشقدم شوند.

وی با بیان اینکه به ازای هر کیلووات تأمین انرژی خورشیدی چهار تا پنج میلیون تومان تجهیزات نصب می‌شود، تصریح کرد: به راحتی می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و از منافع آن استفاده کرد.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با یادآوری اینکه ما در حال حاضر برق تولید شده در این زمینه را با نرخ 810 تومان از مشترکین خریداری می‌کنیم، گفت: حتی برخی از افراد بخش خصوصی در این زمینه به مانند شهرستان نمین پیشقدم شدند تا با تولید برق از محل انرژی خورشیدی به نرخ مصوب محصولشان را به فروش برسانند.

علیزاده در ادامه گفت: ما امسال به ارزش 110 میلیارد تومان آماده عقد تفاهمنامه با دستگاه‌ها، نهادها و بخش غیر دولتی هستیم تا برق تولیدی آنها را خریداری کنیم.

وی در پیش بودن فصل گرما و تابستان را به عنوان ماه‌های پرمصرف برق یادآور شد و افزود: از عموم مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی و مشترکین در حوزه‌های مختلف انتظار داریم در این ایام به ویژه ساعات پیک مصرف مدیریت بهینه را مورد توجه قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر