کد خبر: 855914
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: در سال‌جاری اعتبار عمرانی استان اردبیل 261 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که با شاخص‌های تعیین شده بین شهرستان‌های استان اردبیل توزیع می‌شود.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داوود شایقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته به رغم برخی محدودیت‌ها ما تخصیص 50 درصدی اعتبارات عمرانی را شاهد بودیم، اظهار کرد: تنها 40 روز فرصت باقی است تا اعتبارات سال 95 به صورت کامل جذب شود.

وی رقم این اعتبارات را 140 میلیارد تومان به صورت استانی و 246 میلیارد تومان به صورت ملی اعلام کرد و گفت: تخصیص اعتبارات استانی و ملی در حدود 50 درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تصریح کرد: ما با مدیریت بهینه منابع در سال گذشته موفق شدیم در گرامیداشت هفته دولت 488 پروژه و دهه فجر 416 پروژه را تکمیل و افتتاح کنیم که در مجموع بیش از 900 پروژه در سال گذشته در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

شایقی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جهت‌گیری‌ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال است، افزود: بیشترین تأکید بر اجرای پروژه‌هایی است که منجر به اشتغال و رونق تولید شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قرار شده 20 درصد اعتبارات کمک‌های فنی، اعتباری به پروژه‌های رونق تولید و اشتغال صرف شود که این مبلغ به صورت سرجمع با نظر شورای برنامه‌ریزی استان توزیع می‌شود.

شایقی با بیان اینکه 10 روز کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها فرصت برگزاری جلسه و توزیع اعتبارات را دارند، اضافه کرد: در سال‌جاری اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای 80 درصد، تکمیل پروژه‌های توسعه رونق و اشتغال و همچنین جلوگیری از احداث ساختمان‌های دولتی و اداری است که امیدواریم در شهرستان‌ها ضوابط اجرایی بودجه مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل ادامه داد: هر دستگاهی که الزامات بودجه را در نظر نگیرد و یا اقدام به آغاز پروژه جدید بدون در نظر گرفتن تأمین منابع 50 درصد ابتدایی آن باشد، قطعا مورد بازخواست دستگاه‌های نظارتی و دیوان محاسبات قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: ما اعتبارات را به صورت شهرستانی ارسال می‌کنیم و انتظار داریم در شهرستان‌ها نیز بین بخش‌های مختلف توزیع اعتبار به صورت عادلانه و شایسته اتفاق بیفتد تا حقی از منطقه‌ای ضایع نشود.

شایقی در ادامه تصریح کرد: ‌در توزیع اعتبارات شهرستانی نیز اولویت با پروژه‌های رونق تولید و اشتغال و جلوگیری از خرد کردن اعتبارات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که قطعاً در این زمینه تخصیص 20 درصد اعتبارات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی جان دوباره‌ای به پروژه‌های اجرایی در این حوزه می‌دهد.

وی به مطالعات پهنه‌های معدنی استان به عنوان یکی از بسترهای سرمایه‌گذاری در کنار تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و تکمیل سدهای معیشتی اشاره کرد و ادامه داد: بودجه عمرانی استان اردبیل در سال 96 بیش از 261 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که با شاخص اردبیل بیش از 21،‌ بیله‌سوار بیش از هشت، پارس‌آباد بیش از 14، خلخال بیش از 10، کوثر بیش از چهار، مشگین‌شهر بیش از 14، گرمی بیش از 11، نمین بیش از شش، نیر بیش از چهار و سرعین بیش از سه درصد در نظر گرفته شده است.

شایقی الزامات بودجه‌ای 96 را در توجه جدی به طرح‌های هادی روستایی، تأمین آب شرب و اعتبار حوزه‌های علمیه یادآور شد و اضافه کرد: از فردا ضوابط توزیع بودجه سال 96 به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود تا ظرف 10 روز فرمانداران با تشکیل جلسات کمیته برنامه‌ریزی بودجه سال 96 را توزیع کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر