کد خبر: 855913
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه اردبیل:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل گفت: در سال گذشته کسری حقوق را به صفر رسانده‌ایم تا بدهی از این بابت به کارکنان دولت نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داوود شایقی در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل در سال‌جاری با تسلیت حادثه تروریستی در تهران و شهادت تعدادی از هموطنانمان در این حوادث تلخ اظهار کرد: ما امروز جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل را با دو دستور کار در باب توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی و سرمایه‌ای در سال‌جاری برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از سال 92 و با حضور استاندار اردبیل در این استان کسری حقوق سال به سال تعدیل شده به طوریکه 24 میلیارد تومان کسری اعتبارات هزینه‌ای در سال 92 به کمتر از 12 میلیارد تومان در سال 94 رسیده و سال 95 نیز با پیگیری‌های انجام شده این کسری را به صفر رساندیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: علی‌رغم اینکه در سال گذشته افزایش 35 درصدی در حقوق برخی از دستگاه‌ها اعمال شد، ما کسری حقوق نداشتیم و تنها 18 میلیارد تومان بار مالی اضافی به عنوان کسری پایان سال محاسبه شد که نسبت به سایر استان‌ها ما سعی کردیم با همکاری خزانه و دارایی تا حدود زیادی این رقم کسری را نیز جبران کنیم.

شایقی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری نیز با اعمال 10 درصد افزایش حقوق کارکنان تا پایان سال کسری در پرداخت حقوق نداشته باشیم به طوریکه در دو ماهه اخیر نیز سعی کردیم حقوق کارکنان را به موقع پرداخت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برای اولین بار در سال گذشته پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش به شکل کامل پرداخت شد و پرداخت پاداش پایان خدمت سایر دستگاه‌ها نیز در سال 95 در حال پیگیری است تا به انجام برسد.

شایقی اضافه کرد: سال 94 تعداد بازنشستگان ما 193 نفر و سال قبل نیز 180 نفر بازنشسته داشتیم که پاداش پایان خدمت خود را به موقع دریافت کردند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما با اولویت پرداخت حقوق کارکنان را برای نیروهای رسمی، قراردادی، کار معین و... انجام می‌دهیم و در کنار آن پرداخت هزینه‌های آب، برق، گاز و تلفن دستگاه‌ها نیز به عنوان هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر مد نظر است.

شایقی اظهار کرد: ما با 26 دستگاه اجرایی در استان در توزیع اعتبارات هزینه‌ای مبادله موافقتنامه انجام می‌دهیم که در این زمینه با توجه به آیین‌نامه‌های اجرایی توزیع اعتبارات هزینه‌ای سعی بر این است تا با اولویت پرداخت حقوق کارکنان مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: 200 میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای استان در بین این 26 دستگاه توزیع می‌شود که ما پرداختی فصل پنجم را نیز مد نظر قرار داده‌ایم.

شایقی گفت: برای پرسنل انتقال یافته و جابه‌جا شده در بین دستگاه‌ها نیز باید خود آن دستگاه فرمی را که تدارک دیده شده، تهیه و پر کند تا با ارسال به دستگاه‌های مورد نظر جابه‌جایی اعتبارات به صورت ملی اتفاق بیفتد.

وی در مورد مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی نیز افزود: امسال 23 میلیارد تومان از این مطالبات از حساب دستگاه‌ها کسر و به حساب شهرداری پرداخت می‌شود که این پرداختی‌ها به شکل 100 درصد است.

شایقی کل بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها را 87 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: قرار است همه ساله بخشی از این مطالبات از طریق اعتبارات سالانه به حساب شهرداری‌ها پرداخت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها