کد خبر: 855911
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل گفت: به زور، تهدید و اجبار می‌خواستند بنده در انتخابات شورای شهر اردبیل کناره‌گیری کنم که حاضر هستم در این زمینه اسناد و مدارک معتبری را نیز ارائه کنم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید غنی فروزان در جلسه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بعد از برگزاری انتخابات و برای آگاهی مردم برخی از پشت پرده‌ها را بازگو می‌کنم تا همه بدانند انتخابات دوره پنجم شورای شهر با چه شرایط و وضعیتی برگزار شد و چه حق‌کشی‌ها و بی‌عدالتی‌ها در این زمینه رخ داد.

وی تصریح کرد:‌ بنده به عنوان منتخب مردم در دور چهارم زمانی که به شورای شهر راه یافتم این جایگاه را محل خدمتگزاری برای خود تعریف کردم نه اینکه بخواهم این منسب را طعمه‌ای برای سوءاستفاده و یا توطئه و تفرقه‌انگیزی بدانم به طوریکه در دو سال اخیر به عنوان عضو شورای شهر تجربه‌های سودمندی را به دست آوردیم و سعی کردیم با هماهنگی و تعامل در خدمت مردم باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل با طرح این سؤال که آیا فردی که به وظیفه قانونی خود عمل کرده، باید مورد تهدید قرار گرفته و قبل از تبلیغات توسط مجریان انتخابات مورد بازخواست باشد؟ گفت: ما به دلیل آن که نظر آقایان را تأمین نکردیم و در انتخابات شورای پنجم شرکت کردیم، به عناوین مختلف افراد سعی کردند تا بنده را تهدید به انصراف از انتخابات کنند که حاضر هستم اسناد و مدارک آن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده و صوت ضبط شده در این رایزنی‌ها را منتشر کنم در حالی که چنین امری از مجریان انتخابات بعید بود.

فروزان با یادآوری اینکه مردم با هوشیاری تمام در صحنه انتخابات و پای صندوق‌ها حاضر شده و سعی کردند تا به افراد دلسوز و با تجربه رأی بدهند، افزود: در حالی که آرای مردم بنا به فرموده مقام معظم رهبری حق‌الناس بود، متأسفانه مجریان انتخابات امانتداری را در برابر فزون‌خواهی‌ها ذبح کردند به طوریکه به جای امانتداری و جلب اعتماد مردم، با مدیریت غلط و ناصحیح سعی کردند به آرای واقعی مردم خیانت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما نیز قبول داریم که رأی مردم برای ما مورد پذیرش واقعی است اما نباید این آرا با تهدید و یا تزویر جمع‌آوری شود به طوریکه در مرحله اول و بازشماری نشانه‌هایی از تخلفات گسترده مجریان انتخابات را شاهد هستیم.

فروزان اضافه کرد: به عنوان نمونه در مرکز ایثار سلمان‌آباد به لیست‌هایی از قبل تعیین شده رأی گرفته شده که این توهین به شعور مردم و خیانت به اعتماد مردم است در حالی که در هیچ جای دنیا به لیست‌های از قبل تعیین شده رأی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: برخی‌ها سعی کردند با اجیر کردن رفته‌گران شهرداری شب و روز اقدام به پاره کردن و امحا عکس و بنر عده‌ای از کاندیداها بکنند و یا اینکه در شمارش آرا از 9 نفر حاضر در سر صندوق در کمال تعجب هفت نفر خوابیده‌اند و تنها دو نفر بیدار هستند.

فروزان در ادامه گفت: حتی در بازشماری مجدد آرا برخی تخلفات آشکار در جابه‌جایی آرا را شاهد هستیم که به صراحت نشان می‌دهد تخلف گسترده‌ای در انتخابات شورای شهر اردبیل رخ داده ولی مسؤولان گویی در خواب غفلت به سر می‌برند.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: افرادی که به حس ناسیونالیستی دامن می‌زنند، سعی می‌کردند تا بین اهالی اردبیل تفرقه بیندازند و سخن از رأی به افراد ناب اردبیلی بدهند در حالی که در اسلام فضای جغرافیایی بی‌معناست و اصل بر تقوا و ورع است و مجریان انتخابات با چنین رفتارهایی قطعاً به خون شهدا و ارزش‌های انقلاب دهن کجی کردند.

وی از امام جمعه اردبیل، اداره کل اطلاعات، نهاد انتظامی و قضایی خواست تا اعتماد از دست رفته مردم اردبیل را به آنها بازگردانند و اجازه ندهند تا برگزاری انتخابات به دست افراد نااهل بیفتد که به هر شکل ممکن بخواهند در آرای مردم دست‌کاری کنند.

فروزان از مجریان انتخابات و هیأت نظارت خواست تا برای ارزش‌گذاری به اعتماد مردم، بازشماری کل صندوق‌های آرای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر اردبیل را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر