کد خبر: 855910
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
مدیر شعب پست بانک اردبیل خبر داد
مدیر شعب پست بانک استان اردبیل گفت: تا پایان امسال در بیش از 100 روستای استان اردبیل دستگاه خودپرداز ITM راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شاپور عبدی در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: پست بانک به ضرورت ارائه خدمات بانکی در نقاط محروم و کم برخوردار در سال 75 با مصوبه مجلس به عنوان یازدهمین بانک دولتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاییان در رفت و آمد به شهر در بهره‌مندی از خدمات بانکی با مشکلاتی روبه‌رو بودند، پست بانک به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی کشور فعالیت خود را در حال حاضر با 14 هزار نقطه تماس در کشور ادامه می‌دهد به طوریکه در استان اردبیل ما شاهد راه‌اندازی 450 نقطه تماس هستیم.

مدیر شعب پست بانک استان فعالیت هشت شعبه، یک باجه و 320 دفتر ICT را در مناطق روستایی و 110 دفتر ICT را در مناطق شهری یادآور شد و گفت: ما در حال حاضر با 450 نقطه تماس بازوی توانمند دولت در ارائه خدمات به روستانشینان هستیم و بالاتر از سود و منفعت خود، به راحتی ساکنان این مناطق فکر می‌کنیم.

عبدی با بیان اینکه با انتقال خدمات قابل قبول به روستاها و بهره‌مندی روستاییان از این خدمات، کاهش تصدیگری مد نظر است، افزود: تمام تلاش ما بر این است تا دسترسی راحت آحاد مردم به خدمات بانکی را حتی در دورترین روستاها فراهم کنیم به طوریکه در ارائه تسهیلات به روستاییان نیز تلاشی جدی داریم.

وی با بیان اینکه 10 میلیون تومان تسهیلات در رشته‌های مختلف نظیر بافندگی فرش، دامداری، باغداری، زراعت و... به روستاییان از طریق پست بانک ارائه می‌شود، بیان کرد: افتخار می‌کنیم به عنوان اولین خرده‌ بانک کشور هستیم که در تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری تمام اقشار جامعه از خدمات مطلوب و مناسب تلاش می‌کنیم.

 

پرداخت 38 میلیارد ریال یارانه به روستاییان از طریق پست بانک

مدیر شعب پست بانک استان اردبیل با بیان اینکه ساکنان مناطق روستایی، محروم و دورافتاده با سرعت و دقت لازم از خدمات پست بانک استفاده کرده و از تردد غیرضرور آنها جلوگیری شده است، اضافه کرد: این کار به کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از هزینه‌های مازاد کمک کرده است.

عبدی با بیان اینکه پست بانک همراه خدمات مطلوب به روستاییان ارائه کرده و همواره در صدد توسعه این هدف متعالی است، ادامه داد: ما بیش از 37 درصد ثبت‌نام‌ها در زمان پرداخت یارانه‌های نقدی را انجام دادیم و هم اکنون نیز ماهانه 38 میلیارد ریال یارانه از طریق پست بانک به روستاییان پرداخت می‌کنیم.

وی خدمات ارائه شده از سوی پست بانک را بیان کرد و گفت: پرداخت حقوق مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بازنشستگان کشوری و لشگری، پرداخت قبوض، پرداخت یارانه و... به صورت مستمر از طریق پست بانک انجام می‌شود به طوریکه ما به شکل رفت و برگشت با این گستره خدمات از یک میلیون و 107 هزار سفر سالانه روستاییان به شهر جلوگیری کردیم تا هزینه این سفر بی‌مورد و غیرضرور در جیب آنها باقی بماند.

عبدی با بیان اینکه از ساعت 7:30 دقیقه صبح تا 18 عصر پست بانک به صورت آنلاین ارائه خدمات می‌کند، اظهار کرد: ما در حال حاضر با نصب دستگاه‌های خودپرداز در روستاهای بزرگ سعی داریم تا گستره این خدمات را افزایش دهیم به طوریکه با هماهنگی وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری هدف‌گذاری کردیم که تا پایان سال در بیش از 100 روستای بزرگ در استان اردبیل دستگاه‌های خودپرداز را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر هفت مورد از این دستگاه‌ها راه‌اندازی شده و ما تلاش می‌کنیم با تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز این کار را با اولویت و به تدریج انجام دهیم.

پست بانک پیشتاز در حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال

مدیر شعب پست بانک استان اردبیل در ادامه سخنان خود به حمایت پست بانک از طرح‌های اقتصاد مقاومتی با رویکرد توسعه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا از طرح‌ها و ایده‌های نو با پرداخت تسهیلات با نرخ سود 10 و یا 12 درصد حمایت کنیم به شرط آن که این طرح‌ها توجیه فنی، اقتصادی و مالی داشته باشد.

عبدی با بیان اینکه از سال گذشته پرداخت این تسهیلات در مناطق روستایی آغاز شده است، افزود: از طریق صندوق توسعه ملی نیز ما به طرح‌های تولیدی در بخش آب، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و محصولات صادرات محور با نرخ 10 درصد تسهیلاتی را ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه در این مناطق از صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی پشتیبانی‌های واقعی انجام می‌شود، بیان کرد: تسهیلات ما یا ایجادی و یا احداثی است که به شکل هفت ساله با دو سال تنفس و پنج سال بازگشت سرمایه در بخش‌های متنوع کشاورزی نظیر شیلات، گلخانه‌ای، تولید ماهیان گرمابی، سردابی و خاویاری پرداخت می‌شود.

عبدی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: افزایش بهره‌وری، استفاده از فناوری‌های روزآمد، ارائه خدمات مکانیزه و حمایت از طرح‌های اشتغالزا و کارآفرین از رویکردهای پست بانک است که ما در قالب طرحی تلاش می‌کنیم از طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها نیز که به تولید اشتغال و کار جدید منجر می‌شود، به نوعی حمایت کنیم که در این زمینه طرح‌های پیشنهادی نظیر دهیاری موییل برای توسعه آبگرم این منطقه ارائه شده که با نرخ سود 10 درصد این تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.

وی هدف اصلی از این پرداخت تسهیلات را حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها اعلام کرد و ادامه داد: پست بانک به لحاظ شفافیت مالی اولین بانکی است که مورد تأیید بانک جهانی قرار گرفته و سعی و تلاشمان بر این است تا با اطلاعات دقیق الکترونیکی بتوانیم سرعت خدماتمان را افزایش دهیم.

 

پرداخت 154 مورد تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان

مدیر شعب پست بانک استان به پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق پست بانک اشاره کرد و گفت: هر چند اعتبار ما در سال گذشته در این حوزه کم بود اما امسال بیش از 49 میلیارد و 500 میلیون ریال و پرداخت تا سقف 500 نفر زوج تسهیلات ازدواج پیش‌بینی شده که تاکنون برای 154 زوج نیز این تسهیلات پرداخت شده است.

عبدی رعایت منشور اخلاقی، پاسخگویی سریع و مناسب، رفتار احترام‌آمیز با مشتریان، حفظ اسرار، نظم و آراستگی و پذیرش نقدها و پیشنهادات را از جمله مصادیق ارائه خدمات مطلوب از طریق پست بانک و مجموعه عوامل آن بیان کرد و افزود: ما اولین بانک دولتی هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شده به طوریکه هم اکنون در هر روستایی که احساس می‌کنیم نیاز به راه‌اندازی باجه است، با پرداخت تمام هزینه‌های راه‌اندازی آن به متقاضیان مجوزهایی را صادر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: پست بانک اولین بانک دولتی است که با مجوز مجلس راه‌اندازی شده و هم اکنون عضو سازمان جهانی و اولین خرده بانک در کشور است که به همت وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات راه‌اندازی شده که با گستره زیاد در مناطق روستایی بخشی از خدمات آن به بخش خصوصی واگذار شده و دارای سیستم یکپارچه بانکی و برند جهانی است.

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه نرخ مطالبات ما در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده به طوریکه از 15.5 درصد دو سال قبل هم اکنون نرخ مطالبات به هشت درصد کاهش پیدا کرده و هم اکنون نیز با بخشودگی جرایم و تأخیر وجه التزام آماده هستیم تا وام‌گیرندگان را کمک کنیم تا اقدام به تسویه حساب کنند.

وی بیان کرد: تنها یک فقره اموال تملیکی تاکنون از طریق پست بانک پیگیری می‌شد که آن نیز با تلاش کارشناسان حوزه حقوقی حل و فصل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر