کد خبر: 855826
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
حضرات آيات نوري همداني و مكارم شيرازي با صدور بيانيه‌هاي جداگانه، ضمن محكوميت حادثه تروريستي چهارشنبه در تهران، بر هوشياري همه ملت براي مقابله با اين توطئه‌ها تأكيد كردند.
در بيانيه آيت‌الله حسين نوري همداني آمده است: امروز وظيفه همه مسلمانان وحدت و همدلي در مقابل فرقه‌هاي دروغين سلفي و تكفيري است كه توسط امريكا و صهيونيست و ايادي منطقه‌اي آنها براي ايجاد اختلاف در بين امت اسلام ساخته شده است، اما بدانند كه ملت ايران تربيت يافته فرهنگ عاشورا هستند و با جهاد و شهادت پرورش يافته‌اند و با وحدت كلمه خود همه توطئه‌هاي كشور‌هاي تروريست‌پرور و در رأس آنان امريكايي جنايتكار و مزدورانش را خنثي خواهند كرد. بيانيه حاكي است: ما اين جنايت را در حرم مطهر امام راحل و مجلس شوراي اسلامي محكوم و علو مقام براي شهداي اين حادثه مسئلت مي‌نماييم. همچنين به خانواده‌هاي داغدار شان تبريك و تسليت مي‌گويم. در پايان لازم مي‌دانم از همه نيروهاي امنيتي و نظامي كه براي آرامش ملت شريف تلاش مي‌كنند تشكر نمايم. آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد نيز با صدور بيانيه‌اي با محكوم كردن حوادث تروريستي در مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر امام راحل بيان كرده است: به يقين ملت ما مصمم‌تر از پيش براي مبارزه با گروه‌هاي تكفيري وارد كار خواهد شد تا ريشه اين گروه جنايتكار كثيف كنده نشود از پاي نخواهد نشست.
 
دراين بيانيه آمده است: جنايتي كه دَدمنشانِ خون‌آشامِ تكفيري در روز چهارشنبه در دو نقطه از كشور ما انجام دادند را شديداً محكوم مي‌كنيم؛ نه تنها ما بلكه همه دنيا آن را محكوم كردند و به بازماندگان اين شهدا تسليت عرض مي‌كنيم و بهبودي حال مجروحين را از خدا مسئلت داريم. حقيقت اين است كه در طول تاريخ جنايت‌كاران كثيف‌تر و بي‌رحم‌تر و بي‌هدف‌تر از گروه تكفيري‌ها و از جمله داعش سراغ نداريم. اسلحه به دست مي‌گيرند يا جليقه انفجاري به خود مي‌بندند افراد بي‌گناهي را مي‌كشند و خودشان هم به دَرَك واصل مي‌شوند. دربخش ديگري ازاين بيانيه آمده است: نهايت ساده لوحي است كه گمان كنيم كه آنها بدون محركاني دست به اين كارها مي‌زنند، پشت سر آنها جنايت‌كاران ديگري هستند كه پايگاه اصلي تكفير را كعبه آمال خود قرار داده و با دادن پول و سلاح به آنها براي اين‌گونه جنايات آنها را آماده مي‌كنند. به يقين ملت ما مصمم‌تر از پيش براي مبارزه با آنها وارد كار خواهد شد تا ريشه اين گروه جنايتكار كثيف كنده نشود از پاي نخواهد نشست. بيانيه حاكي‌ است: ما همواره در خط اول مبارزه با اين تروريست‌ها بوده‌ايم و همچنان باقي خواهيم ماند، هر چند رئيس‌جمهور امريكا براي دوشيدن گروهي از دولتمردان عرب ما را در خط اول حمايت از تروريست بداند. همه بايد بيدار باشيم، دست به دست هم دهيم و دربرابر اين توطئه‌ها بايستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار