کد خبر: 855628
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
رئیس کل دادگستری کردستان اعلام کرد
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: ۲۷۷ زندانی جرائم غیرعمد در این استان چشم انتظار آزادی و کمک خیرین هستند.

به گزارش جوان در کردستان، علی اکبر گروسی در مراسم جشن گلریزان که در مجتمع فجر شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مراسم جشن گلریزان از جلسات باشکوه و بسیار مهمی است که در شهرستان سنندج با حضور مردم، خیرین و مسوولان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن گلریزان جشنی برای کمک به خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد است که مردم نوعدوست و خیرین همراه همیشگی نیازمندان در این جشن شرکت و خلق حماسه می‌کنند.

وی بیان کرد: کمک به نیازمندان چه از لحاظ دینی و چه از لحاظ وجدانی تاکید شده و در تمام ادیان الهی و غیرالهی توصیه شده است که ارزش و جایگاه این مهم را می‌رساند.

رئیس‌کل دادگستری کردستان یادآور شد: دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرایم غیرعمد اقدامات زیادی انجام داده است.

گروسی تصادف، محکومیت مالی، صدور سفته و چک بالامحل و نفقه و مهریه را از دلایل زندانی شدن زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد و گفت: در جشن گلریزان برای همه این زندانیان تلاش می‌شود تا به آغوش خانواده‌هایشان بازگردد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۵ از محل کمک‌های مردمی و ستاد دیه و کمک مسوولان ۲۲۰ زندانی جرائم عیرعمد استان ازاد شدند، خاطرنشان کرد: این رقم در سال قبل از آن ۱۶۷ نفر بود.

وی با اشاره به اینکه گذشت شاکیان در سال ۹۵ نیز رشد قابل توجهی نسبت به سال ۹۴ داشت، گفت: گذشت شاکیان در سال ۹۵ رشد ۸۱ درصدی داشت و امیدواریم امسال نیز شاهد گذشت شاکیان از زندانیان باشیم.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: در سال ۹۶ نیز تا ۱۳ خردادماه ۲۵ زندانی با دو میلیارد تومان ازاد شدند.

گروسی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۷۷ زندانی جرایم عیرعمد در زندان‌های استان هستند که نیازمند کمک نیکوکاران و خیرین هستند و برای ازادی این تعداد زندانی ۲۲۰ میلیارد ریال لازم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر