کد خبر: 855601
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اهالي فرهنگ با هشتک «ما همه با هميم» به حادثه تروريستي تهران واکنش نشان دادند
وقايع تروريستي روز گذشته تهران از سوي هنرمندان و اهالي فرهنگ با واکنش‌هاي زيادي در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي روبه‌رو شد.
نویسنده: جواد محرمي
 
وقايع تروريستي روز گذشته تهران از سوي هنرمندان و اهالي فرهنگ با واکنش‌هاي زيادي در فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي روبه‌رو شد. تقريباً از ساعات اوليه انتشار اخبار پيرامون اين حملات چهره‌هاي هنري و فرهنگي دست به کار شدند و انزجار خود را نسبت به اين وقايع نشان دادند. وحدت ملي، مقاومت و ايران جزو اصلي‌ترين واژه‌ها و مفاهيمي بود که در متن‌ها و جملات به کار رفته از سوي چهره‌هاي مشهور به چشم مي‌خورد. وزارت کشور در اطلاعيه‌اي اعلام کرد در جريان دو حمله تروريستي امروز(ديروز) تهران، 42 نفر زخمي شدند و 12 تن از هموطنانمان درگذشتند. بر اساس اين اطلاعيه دو نفر مهاجم حرم امام خميني و چهار نفري که در حمله تروريستي مجلس شوراي اسلامي دست داشتند، به هلاکت رسيده‌اند. اين اتفاق موجي از انتشار اخبار و تصاوير مختلف را در شبکه‌هاي مجازي به همراه داشت و هنرمندان نيز در کنار مردم به اين اتفاق ناگوار واکنش نشان دادند.
 
رضا صادقي، خواننده نامدار موسيقي پاپ جزو اولين هنرمنداني بود که به وقايع تروريستي روز گذشته تهران واکنش نشان داد. او در صفحه شخصي‌اش در اينستاگرام نوشت: «آهاي مهاجم، تروريست، افراطي يا هر بي‌صفتي که تعبير توهست... اين خاک و مردمش سال‌هاست که مورد تهديد تو و امثال تو بوده و هستن، اما غافلي از اينکه امثال توي حيوان نمي‌تونين قدم نجستون رو روي اين خاک ثابت کنيد، پاش بياد من هنرمند و اون دکتر، مهندس، کارگر و حتي فقير و پولدارش کاري مي‌کنيم مجبور بشين تو و اربابت لوله تفنگتونو جلوي مغزتون بگيرين، اين سرزمين زادگاه شيرمردان و زنانيست که ثابت کردن ايران جاي بزدلاني حيوان‌صفت که مردم بي‌دفاع رو هدف مي‌گيرن نيست، هشت سال رستم‌هايي از اين سرزمين دفاع کردند که الان سهراب‌هاشون همون... رستما شدن».
 
نويد محمد‌زاده، بازيگر سينما و تئاتر در صفحه شخصي‌اش در اينستاگرام با درج جمله «دور از تو انديشه بدان» در ميان پرچم‌هاي پرتعداد ايران نوشت: «ما که اطفال اين دبستانيم همه از خاک پاک ايرانيم، گر رسد دشمني براي وطن، جان و دل رايگان بيفشانيم». کامبيز ديرباز نيز در اينستاگرام نوشت: «تسليت مي‌گم به خانواده هموطنان بى‌گناهم كه امروز طى يك عمليات وحشيانه به دست يك مشت وحشى نامرد از بين رفتند. شك ندارم كه به زودى سزاى اين دست‌درازى احمقانه‌شون رو خواهند ديد، آهاى از خدا بى‌خبر داعشى، اينجا ايرانه، از اين شوخي‌ها با كسى نداريم، از سايه‌تون هم بترسيد از الان». بهاره افشاري، بازيگر سينما و تلويزيون هم در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي اينگونه به وقايع تروريستي تهران واکنش نشان داد: «مردم ايران خواستار صلح هستند، اما اين دليل نمى‌شود كه جنگيدن را بلد نباشند. ايجاد ترس، وحشت و ناامنى براى چنين ملتى شوخى بزرگيست. اينجا ايران است».
کيانوش گرامي، بازيگر سينما و تلويزيون نيز درباره وقايع تلخ روز گذشته تهران نوشت: «کنار هميم و از مملکتمون در مقابل هر بدخواهي محافظت مي‌کنيم، اينا هنوز نمي‌دونن چقدر بچه مشتي تو ايران داريم که پاش برسه يه تنه کلي داعشي رو حريفن». الهام حميدي، بازيگر سينما و تلويزيون هم در اينستاگرام نوشت: «سلام و درود، آرامش و امنيتم آرزوست، همانطور که درباره همه مسائل و موارد اجتماعي و ملي در کنار هم بوده‌ايم امروز هم کنار هميم تا دشمن شاد نشيم، چو ايران نباشد تن من مباد». علي رويين‌تن، کارگردان فيلم زمهرير نيز در فضاي مجازي نوشت: «هنوز هم لباس‌هاي خاکي‌مان مهياست هرچند تنگ شده باشد يا فربه‌تر شده باشيم... براي هر حرکتي شخصاً آماده‌ام».
 
آنچه از فضاي مجازي مشهود است اين مسئله است که وقايع تلخ تروريستي روز گذشته تهران بازخوردهاي زيادي در ميان افراد و چهره‌هاي ملي و به ويژه هنرمندان داشته است و به نوعي و البته برخلاف خواست بدخواهان ايران باعث تقويت روحيه ملي و همبستگي در ميان هموطنانمان در مقابل هرگونه دست‌درازي بيگانگان شده است. اين مسئله از واکنش‌هاي هنرمندان و چهره‌هاي فرهنگي مشهود است که موضوع امنيت ملي و اهميت آن با هيچ موضوع ديگري در کشور قابل قياس نيست و بيش از هر مسئله‌اي باعث واکنش دوستداران ايران مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار