کد خبر: 855588
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
سپاه پاسداران پس از 2عمليات تروريستي در تهران که به شهادت 12 نفر از شهروندان انجاميد در بيانيه‌اي اعلام کرد اين اقدام دشمن را بي‌پاسخ نمي‌گذارد...
نویسنده: جعفر تکبیری 
 
تهران ديروز لحظات پر التهابي را پشت سر گذاشت. لحظاتي كه در آن گروهك‌هاي تروريستي براي ساعاتي توانستند آرامش كشور را برهم بزنند و مدل ترورهاي منافقين در دهه 60 را بار ديگر خلق كنند. اين اتفاق تلخ در حالي در تهران روي داد كه چندي پيش دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا با  سفري پر سر و صدا به منطقه دست دوستي خود را به سوي آل‌سعود، يكي از مهم‌ترين حاميان تروريسم در منطقه دراز كرد و در ازاي دريافت چند صد ميليارد دلار رشوه، چشم روي اعمال تروريستي آنها بست. حالا در تهران، گروهك تروريستي داعش كه حمايت مستقيم آل سعود را با خود همراه مي‌بيند، دست به سلسله عمليات‌هاي تروريستي‌زده كه در نتيجه آن 12 نفر از شهروندان ايراني به شهادت رسيده‌اند.
 
ادعاي دخالت سعودي‌ها در وقايع تلخ روز گذشته تهران در حالي است كه ساعت‌ها قبل از آغاز حملات تروريستي تهران، وزير امورخارجه عربستان گفته بود كه «ايران به خاطر دخالت و حمايت از تروريسم در منطقه بايد تنبيه شود. » همچنين وي اسفند ماه گذشته نيز در اظهاراتي مضحك كه از آن مي‌توان به عنوان اسم رمز آغاز عمليات تروريستي در ايران نام برد گفته بود كه «ايران تنها كشور منطقه است كه توسط داعش و القاعده مورد حمله قرار نگرفته و اين پرسش برانگيز است. اگر داعش و القاعده گروه‌هاي تندروي سني هستند، بايد به ايران حمله مي‌كردند!» همچنين وزير جنگ عربستان هم ارديبهشت ماه گذشته مدعي انتقال جنگ به داخل خاك ايران شده بود و گفته بود كه «منتظر نمي‌مانيم تا عربستان به ميدان جنگ تبديل شود، بلكه جنگ را به خاك ايران خواهيم كشاند.» اما اتخاذ اين سياست خصمانه عليه ايران كه منجر به شهادت 12 شهروند ايراني شد، در حالي است كه جمهوري اسلامي ايران همواره نشان داده كه در برابر ضربه زنندگان به منافع خود سكوت نمي‌كند و دير يا زود انتقام اين اعمال تروريستي را از عاملان و آمران آنها خواهد گرفت. واقعيتي كه سردار نجات جانشين سازمان اطلاعات سپاه نيز بر آن تأكيد دارد.
  
آغاز ماجرا
درست در نخستين ساعات اوليه صبح روز گذشته بود كه خبر حمله تروريستي همزمان به مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر امام خميني(ره) در شبكه‌هاي اجتماعي دست به دست شد.
بر اساس روايت رسانه‌هاي مختلف كشور، ساعت از 10 و 30 دقيقه صبح گذشته بود كه تروريست‌ها با سلاح كمري و كلاشينكوف، مجهز به جليقه‌هاي انفجاري در پوشش مراجعه‌كننده وارد راهروي مجلس شده و با تيراندازي به سوي حاضرين در محل و به شهادت رساندن برخي از آنان موفق شدند به محوطه مجلس راه پيدا كنند. تروريست‌ها سپس به سمت ساختماني كه دفاتر كاري نمايندگان مجلس قرار داشت، حركت كردند. پس از اين اقدام و با ورود نيروهاي امنيتي به محل حادثه، عمليات تعقيب و دستگيري تروريست‌ها آغاز شد. پس از درگيري‌هاي اوليه با نيروهاي امنيتي، يكي از تروريست‌ها با خروج از ساختمان مجلس، در خيابان به سوي مردم تيراندازي مي‌كند اما به دليل اينكه منطقه به محاصره كامل پليس و نيروهاي امنيتي درآمده بود، مجبور مي‌شود كه دوباره به داخل ساختمان فرار كند.
 
با گذشت دقايقي از آغاز عمليات تروريستي در مجلس، سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه به همراه يك يگان مجهز از نيروهاي ويژه سپاه وارد منطقه مي‌شود. بلافاصله پس از ورود نيروهاي ويژه سپاه، تك تيراندازان سپاه نيز در نقاط مختلف مستقر مي‌شوند تا شايد بتوانند تروريست‌هايي را كه از طبقات مختلف در حال تيراندازي به سوي مردم بودند هدف قرار بدهند.  چند دقيقه بعد نيز، سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه با همراهي سردار سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، سردار غيب پرور رئيس سازمان بسيج و سردار نجات جانشين رئيس سازمان اطلاعات سپاه خود را به ساختمان مجلس مي‌رسانند و سرلشكر جعفري شخصاً بر عمليات ضدتروريستي نظارت مي‌كند.
 
لحظاتي پس از ورود نيروهاي ويژه سپاه به ساختمان مجلس، يك تيم از اين نيروها موفق مي‌شود به طبقات بالايي ساختمان مجلس نفوذ كند و يكي از تروريست‌ها را به هلاكت برساند. با كشته شدن يكي از تروريست‌ها، دو تروريست ديگر شروع به تيراندازي كور به سوي مردم و كاركنان در مجلس مي‌كنند.
 
در همين حال با تيراندازي كور تروريست‌ها به سوي مردم از پنجره‌هاي ساختمان، نيروهاي يگان ويژه سپاه موفق مي‌شوند كه موقعيت تروريست‌هاي باقي مانده را شناسايي كنند و آماده عمليات نهايي براي پايان دادن به اين عمليات تروريستي مي‌شوند.
‌در همين حين، دو تروريست ديگر كه متوجه حضور نيروهاي امنيتي در محل و كشته شدن ديگر عضو گروه مي‌شوند، جليقه انتحاري خود را پيش از رسيدن نيروهاي ويژه سپاه منفجر كرده و به هلاكت مي‌رسند.
 
با هلاكت تمام اعضاي تيم تروريستي، نيروهاي ويژه سپاه كار پاكسازي ساختمان را آغاز مي‌كنند و در جريان پاكسازي متوجه مي‌شوند كه تروريست‌ها در زير برخي از اجساد شهدا، نارنجك كار گذاشته‌اند تا در صورت جابه‌جايي شهدا، نارنجك‌ها منفجر شوند كه اين حربه نيز با هوشياري نيروهاي سپاه خنثي مي‌شود.  اما همزمان با اين اقدام تروريستي در سوي ديگري از تهران، يك تيم تروريستي ديگر توانسته بود خود را به حرم امام خميني(ره) برساند و عمليات كور ديگري را نيز در اين منطقه انجام دهد. بر اساس گزارش‌ها دو عامل تروريستي مسلح به سلاح كلاشينكوف و جليقه انفجاري ساعت 10 و40 دقيقه از ناحيه غربي حرم قصد ورود به مجموعه را داشتند كه به محض ورود به حياط اقدام به تيراندازي كور و بي هدف مي‌كنند كه بر اثر اين تيراندازي سه نفر مجروح مي‌شوند و يك نفر به شهادت مي‌رسد.
 
اين تروريست‌ها كه قصد ورود به صحن اصلي حرم امام خميني را داشتند، در مقابل در شبستان با نيروهاي انتظامي مواجه مي‌شوند كه يكي از آنها پس از اين رودررويي، جليقه خود را منفجر مي‌كند و فرد ديگر نيز به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي به هلاكت مي‌رسد. تروريست‌هاي حمله‌كننده به حرم امام خميني(ره) تعداد زيادي نارنجك و مواد منفجره با خود داشتند.  گفتني است اين سلسله عمليات تروريستي با شهادت 12 نفر از شهروندان و مجروحيت 42 نفر ديگر به پايان رسيد.
  
تروريست‌ها به دنبال مسئله‌سازي هستند
اما نكته جالب اينجاست كه همزمان با بروز اين وقايع تروريستي، نمايندگان مجلس به صورت عادي جلسه خود را ادامه دادند. در پايان اين جلسه كه با شعار مرگ بر امريكا همراه بود، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به اين موضوع واكنش نشان داد و گفت: امروز چند نفر از تروريست‌هاي بزدل به ساختمان مجلس نفوذ كردند كه با آنها برخورد جدي شد. از اينكه نمايندگان در اين مسير با آرامش به كارشان ادامه دادند تقدير و تشكر مي‌كنم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين اقدام يك مسئله جزئي است، اما نشان مي‌دهد تروريست‌ها به‌دنبال مسئله‌سازي هستند، به‌ويژه در ايران كه يك قطب فعال و مؤثر در مبارزه با تروريست‌ است و آنها در صددند تا خدشه وارد كنند و قطعاً نيروهاي امنيتي با آنها برخورد جدي خواهند داشت. ان‌شاءالله اين مشكل رفع خواهد شد.
  
خنثي‌سازي عمليات سوم
در همين حال انتشار اطلاعيه وزارت اطلاعات نشان داد كه گروهك‌هاي تروريستي به دنبال عمليات سومي نيز بودند كه با هوشياري نيروهاي امنيتي ناكام ماند.  بر اساس اطلاعيه وزارت اطلاعات، مديركل ضد تروريسم اين وزارتخانه جزئيات اين حادثه را منتشر كرد و گفت: صبح چهارشنبه چند تيم تروريستي در شهر تهران اقدام به عمليات تروريستي كردند كه عوامل يك تيم قبل از هرگونه اقدام دستگير شدند.   وي ادامه داد: دو تيم ديگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند كه با هوشياري مأموران حرم مطهر امام يك فرد انتحاري قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاري ديگر خود را منفجر كرد.  به گفته اين مقام وزارت اطلاعات تيم ديگر در ميدان بهارستان اقدام به تير اندازي به مراجعين و يكي از ساختمان‌هاي اداري مجلس كرده است كه تيم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد.  وي همچنين خاطر نشان كرد: اطلاعات دقيق در خصوص اين حادثه تروريستي متعاقباً اعلام خواهد شد.
  
جزئيات از زبان وزارت كشور
همچنين وزارت كشور نيز در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه‌ در پي بروز دو واقعه تروريستي ظرف روز جاري در تهران و با عنايت به انتشار برخي اخبار ضدونقيض در خصوص اين حوادث، اطلاعات دقيق و نكات ذيل به استحضار ملت شريف ايران مي‌رسد.
بر اساس اطلاعيه وزارت كشور، دو تيم تروريستي به‌صورت همزمان در حاشيه مرقد امام راحل(ره) و ساختمان اداري مجلس شوراي اسلامي، با تحركات تروريستي كور تلاش كردند فضاي آرام و امنيت موجود در كشور را تحت الشعاع قرار دهند. اين اطلاعيه اضافه كرده است: تيم تروريستي اول متشكل از دو نفر حوالي ساعت 10 و 30 امروز وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاري و نفر دوم پس از تيراندازي كور در درگيري با مأموران به هلاكت رسيد. تيم تروريستي دوم‌ همزمان با عمليات تيم اول سعي كرد وارد ساختمان اداري مجلس شوراي اسلامي شود كه پس از واكنش مأموران، يك نفر از آنان در انفجار انتحاري و بقیه آنان  پس از تيراندازي‌هاي كور و تلاش براي حضور در طبقات فوقاني ساختمان اداري مجلس شوراي اسلامي، در درگيري با مأموران به هلاكت مي‌رسند.
 
وزارت كشور سپس تصريح كرده است: در مجموع بر اساس گزارش‌هاي دريافتي در دو واقعه روز جاري، تعداد 12 نفر از هموطنان شهيد و 42 نفر نيز مجروح شدند. هم‌اكنون هر دو واقعه خاتمه يافته و اوضاع به‌صورت كامل در كنترل عوامل امنيتي و انتظامي قرار دارد. اخبار تكميلي اين وقايع متعاقباً به استحضار ملت شريف خواهد رسيد.
اين اطلاعيه تأكيد كرده است: به‌منظور بررسي ابعاد دقيق دو واقعه رخ‌داده، جلسه شوراي امنيت كشور به‌رياست وزير كشور تشكيل مي‌شود. به‌منظور پيشگيري از انتشارِ اخبار خلافِ واقع؛ لازم است، همه رسانه‌ها با اتخاذ رويكرد مسئولانه از انتشار هر گونه اخبار غيررسمي اجتناب كنند.
  
ميانگين سن تروريست‌ها 20 تا 25 سال بود
در تحولي ديگر سردار محمدحسين نجات، جانشين سازمان اطلاعات سپاه در گفت‌وگويي جزئيات تازه‌تري از اين حادثه تروريستي منتشر كرد و اظهار داشت: سه تروريست كه ميانگين سني آنها بين 20 تا 25 سال بود، حدود ساعت 10 و 15 دقيقه در پوشش اينكه مي‌خواهند با نمايندگان مردم ملاقات كنند، به در مراجعات مردمي ساختمان مجلس شوراي اسلامي مراجعه كردند.
نجات ادامه داد: از آنجا كه اين افراد بسته‌اي همراه خود داشتند، محافظ در ورودي به آنها مشكوك مي‌شود و موقعي كه مي‌خواست آنها را بازرسي كند، اين افراد با محافظ درگير مي‌شوند و او را به شهادت مي‌رسانند.  وي تصريح كرد: تروريست‌ها سپس بلافاصله وارد سالن مربوط به مراجعات مردمي مي‌شوند و همان‌طور كه مي‌دانيد در آن سالن هميشه تعدادي افراد حاضر هستند كه خواستار ديدار و ملاقات با نمايندگان هستند و اگر آن نماينده در صحن پارلمان حضور نداشته باشد، آنها در دفتر كار با نماينده ملاقات مي‌كنند.
جانشين سازمان اطلاعات سپاه افزود: اين تروريست‌ها بلافاصله بعد از اينكه وارد اين سالن مي‌شوند مردم را به رگبار مي‌بندند كه متأسفانه تعدادي از هموطنان بيگناه ما در اين محل مراجعات مردمي به شهادت مي‌رسند.
 
سردار نجات با بيان اينكه تروريست‌ها مسلح به مسلسل و تعداد قابل‌توجهي كيف خشاب بودند، گفت: آنها مي‌خواستند وارد ساختمان مجلس شوراي اسلامي شوند كه با اقدام به‌موقع نيروهاي حفاظت مجلس روبه‌رو مي‌شوند و نمي‌توانند وارد منطقه‌ منتهي به ساختمان پارلمان شوند و براي همين مجبور مي‌شوند به يكي از طبقات ساختمان مراجعات مردمي پناه ببرند كه در آنجا در مواجهه با كارمندان، تعدادي از اين عزيزان را هم به شهادت مي‌رسانند.  وي خاطرنشان كرد: با اطلاع به يگان عمليات ويژه حفاظت سپاه، بلافاصله اين يگان وارد شده و با كمك و پشتيباني نيروي انتظامي، ظرف حدود يك ساعت اين تروريست‌ها را كه مجبور شده بودند در يكي از اين طبقات مخفي شوند، به محاصره درمي‌آورند كه در مواجهه با يگان ويژه همه تروريست‌ها به هلاكت مي‌رسند.  جانشين سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان كرد: تقريباً همزمان با اين عمليات تروريستي، دو تروريست ديگر نيز در حرم امام(ره) اقدام به عمليات كرده و وارد كفشداري شدند و همان‌طور كه مي‌دانيد، مأموران كفشداري از نيروهاي داوطلب مردمي هستند.
سردار نجات ادامه داد: تروريست‌ها يك نفر را در اينجا به شهادت رساندند و سپس نيروهاي انتظامي آنها را تعقيب كرده و با آنها درگير شدند كه طي آن، يكي از تروريست‌ها اقدام به انفجار انتحاري كرده و ديگري هم به دست مأموران كشته مي‌شود كه در اثر انجام انفجار انتحاري نيز چند نفر از مردم و زوار حرم زخمي مي‌شوند.  وي گفت: اين دو اقدام يك هفته بعد از جلسه مشترك امريكا با سران يكي از دول مرتجع منطقه صورت گرفت كه هم امريكا و هم اين دولت طبق اسناد، به وجود آورنده داعش هستند.
 
جانشين سازمان اطلاعات سپاه تصريح كرد: اينكه اين دو عمليات يك هفته بعد از اين جلسه برگزار مي‌شود، يعني هم امريكا و هم رژيم سعودي به مزدوران خود دستور داده بودند كه دست به اين كار بزنند و آنها هم آمدند و به‌‌رغم اينكه تعدادي از مردم و پاسداران ما را به شهادت رساندند، اما نتوانستند به هدف خود برسند.  جانشين سازمان اطلاعات سپاه درخصوص مليت تروريست‌ها نيز گفت: طبق فيلمي كه آنها از خودشان ضبط و توسط شبكه داعش پخش كردند، اين تروريست‌ها به زبان عربي صحبت مي‌كنند اما اينكه مليت آنها متعلق به كدام كشور است، هنوز معلوم نيست.  سردار نجات در پايان خاطرنشان كرد: سپاه پاسداران ثابت كرده كه ريخته شدن هيچ خون پاكي را بدون انتقام نمي‌گذارد و هرچند امروز با كمك برادران نيروي انتظامي توانست تروريست‌ها را به هلاكت برساند اما هم از آنها و هم از دستور‌دهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت.
  ‌ 
 ***
بیانیه سپاه: بدون انتقام نمي‌گذاريم
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اطلاعيه‌اي با تشريح اقدام تروريستي صبح ديروز تهران تأكيد كرد: ريخته شدن هيچ خون پاكي را بدون انتقام نمي‌گذاريم و براي حفاظت از جان مردم لحظه‌اي درنگ نخواهيم كرد.

به گزارش سپاه نيوز،  در این اطلاعیه آمده است: همانگونه كه اطلاع رساني شده است در ساعت ۱۰ و ۱۵ صبح امروز (سه‌شنبه) سه نفر تروريست در پوشش مراجعه به نمايندگان با ورود به در مراجعات مردمي مجلس شوراي اسلامي و درگيري با پاسدار محافظ در، وي را به شهادت رسانده وبا ورود به سالن مراجعات، مردم در انتظار ملاقات با نمايندگان خود را به رگبار بستند كه متأسفانه در اين حمله وحشيانه تعدادي از هموطنان بي گناه ما به شهادت رسيدند.   در ادامه تروريست‌ها تلاش داشتند وارد ساختمان مجلس شوراي اسلامي شوند كه با عكس‌العمل به موقع يگان حفاظت مجلس مجبور به پناه بردن به يكي از طبقات ساختمان مراجعات مردمي شدند كه در مواجهه با كارمندان اين ساختمان نيز تعدادي ديگررا به شهادت رساندند.
 
با ورود قاطعانه يگان ويژه حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و كمك و پشتيباني نيروي مقتدر انتظامي درمدت يك ساعت تروريست‌ها در محل اختفاي خود به محاصره درآمده وسرانجام همه آنها به هلاكت رسيدند. ‌همزمان با اين اقدام تروريستي دو نفر ديگر از تروريست‌ها با ورود به صحن حرم مطهر امام خميني(ره) و به شهادت رساندن يك كفشدار مردمي، با اقدام به موقع نيروي انتظامي مواجه وهر دو به هلاكت رسيدند.  افكار عمومي مردم جهان به‌ويژه ملت ايران اين اقدام تروريستي را كه يك هفته پس از جلسه مشترك رئيس‌جمهور امريكا با سران يكي از دول مرتجع منطقه كه پيوسته حامي تروريست‌هاي تكفيري است را بسيار معنادارو بر عهده گرفتن مسئوليت آن توسط داعش را بيانگردست داشتن آنهادر اين اقدام سبعانه مي‌داند.  سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ثابت كرده است ريخته شدن هيچ خون پاكي را بدون انتقام نمي‌گذارد و همانطور كه امروز نيز با كمك نيروي انتظامي تمامي اين تروريست‌ها را به هلاكت رساند، به ملت ايران اطمينان مي‌دهد براي صيانت از امنيت ملي كشور و حفاظت از جان مردم عزيز لحظه‌اي درنگ نخواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
1
تشکر فراوان از نیروی های انقلابی سپاه پاسداران و تمامی عزیزان نیروی انتظامی ایران
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
1
مطالبه عمومی اعدام عاملین جنایت در محل وقوع جرم و در ملاء عام.

تعدادی جلوی مجلس و تعدادی جلوی صحن امام (ره).
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
1
ما ملت ایران از دولت امریکا " این تروریسم بالذات " انتقام خون شهدامان را بهر شکل ممکن خواهیم ستاند و از پای نخواهیم نشست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار