کد خبر: 855382
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
نماینده مردم تبریز ،اسکو و آذرشهر در مجلس:
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه تبریز دومین شهر حاشیه نشین کشور است، گفت: دولت در لایحه برنامه ششم توسعه برنامه مشخصی برای مدیریت حاشیه نشینی ارائه نکرده است.
احمد علیرضا بیگی  با بیان اینکه تبریز از لحاظ حاشیه نشینی دومین کلانشهر کشور است، گفت: تبریز بعد از کلانشهر تهران دومین کلانشهر از لحاظ حاشیه نشینی به شمار رفته به گونه ای که معضل حاشیه نشینی در حال حاضر مهمترین آسیب این کلانشهر است.


خطرات احتمالی ناشی از وقوع زلزله سکونت گاه های غیررسمی تبریز را تهدید می کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خطرات احتمالی ناشی از وقوع زلزله سکونتگاه های غیررسمی تبریز را تهدید می‌کند، افزود: این نگرانی همیشه وجود دارد که وقوع زلزله‌ای با ریشتر پایین موجبات تخریب بناهای سست و غیراستاندارد را فراهم آورده و جان ساکنان آنها را در معرض خطر قرار دهد.

وی تلاش دولت برای برقراری عدالت درتمامی مناطق را در کاهش حاشیه نشینی موثر دانست و یادآور شد: با این اقدام انگیزه مهاجرت در روستاییان و مناطق محروم کاهش می یابد؛ بی شک اگر مردم مناطق محروم و روستاییان احساس کنند منافع، آینده فرزندان، رفاه، اشتغال و معیشت آنها مورد توجه واقع می شود ماندن در مناطق خود و روستاها را به حاشیه نشینی ترجیح می دهند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه دولت باید توجهی جدی به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم و روستاها برای جلوگیری از مهاجرت آنها به کلانشهرها داشته باشد، تصریح کرد: در صورتی که دولت به تامین اقتصاد پایدار در این مناطق توجه نداشته باشد به طور قطع روز به روز به تعداد حاشیه نشین افزوده خواهد شد و با شیوع معضل حاشیه نشینی و افزایش مهاجرت به کلان شهرها مواجه خواهیم شد.


لزوم تامین مسکن برای تمامی آحاد مردم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس دهم، بر لزوم تامین مسکن برای تمامی آحاد مردم در جهت کاهش انگیزه حاشیه‌نشینان در استفاده از سکونتگاه های غیررسمی تاکید کرد و گفت: این موضوع از جمله موضوعات مهمی است که دولت بایدبه آن توجه داشته باشد و چنانچه با این موضوع به صورت سوداگرانه برخورد کرده و به گونه ای منافع خود را بر منافع مردم ترجیح دهد هیچ توفیقی در کاهش استفاده حاشیه نشینان از سکونت گاه های غیررسمی به دست نمی آورد.


دولت باید به گونه ای عمل کند که افراد به هیچ عنوان به سمت زندگی در سکونت گاه های غیررسمی گرایش پیدا نکنند

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت باید به گونه ای عمل کند که افراد به هیچ عنوان به سمت زندگی در سکونتگاه های غیررسمی گرایش پیدا نکنند، تصریح کرد: انگیزه لازم برای تغییر شرایط موجود در ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی از سوی دولت باید به وجود آید و اگر این اتفاق صورت نگیرد از طرف مردم هم هیچ اقدامی انجام نشده و روز به روز بر تعداد ساکنان مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه های غیررسمی افزوده می شود.


معضل حاشیه نشینی باید با انجام اقدامات عملی موثر از سوی دولت به تدریج رفع شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی باید با انجام اقدامات عملی موثر از سوی دولت به تدریج رفع شود، افزود: متاسفانه دولت و شهرداری به رفع مشکلات حاشیه نشینان و همچنین مدیریت معضل حاشیه نشینی توجهی نداشته و اقدامات صورت گرفته از جانب آنها بیشتر مقطعی بوده که این اقدامات به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای حاشیه نشینان نبوده است.


دولت در لایحه برنامه ششم توسعه برنامه مشخصی برای حاشیه نشینی ارائه نکرده است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه دولت در لایحه برنامه ششم توسعه برنامه مشخصی برای حاشیه نشینی ارائه نکرده است، گفت: لایحه برنامه ششم توسعه به یک سری احکام مورد نیاز دولت محدود شده تا از این طریق بتواند مشکلات خود را برای اداره کشور برطرف کند بنابراین در این لایحه شاهد برنامه مشخصی برای رفع و مدیریت معضل حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی نیستیم.


برای مدیریت حاشیه نشینی باید عدالت اقتصادی در کشور برقرار شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زمانی می توان به کاهش حاشیه نشینی در کشور امیدوار بود که عدالت اقتصادی در تمامی نقاط کشور برقرار شود، ادامه داد: اگر عدالت اقتصادی در تمامی نقاط کشور برقرار نشود نه تنها گره ای از مشکل حاشیه نشینی باز نخواهد شد بلکه روز به روز به تعداد حاشیه نشینان هم افزوده خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر