کد خبر: 855373
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
اختلاف سازمان نظام پزشکي با سازمان ماليات درباره ماليات پزشکان از صفر تا 550ميلياردتومان است
«ماليات پزشکان ۷۰۰ ميليارد تومان در سال است، اما اکنون اين قشر ۱۵۰ ميليارد تومان ماليات مي‌پردازند و 550 ميليارد تومان فرار مالياتي دارند.»
کبري فرشچي 
 
«ماليات پزشکان ۷۰۰ ميليارد تومان در سال است، اما اکنون اين قشر ۱۵۰ ميليارد تومان ماليات مي‌پردازند و  550 ميليارد تومان فرار مالياتي دارند.» اينها بخشي از سخنان سيدکامل تقوي‌نژاد، رئيس سازمان امور مالياتي کشور است. اما در مقابل، محمد جهانگيري، معاون نظارتي و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي در اظهارنظري كه مرغ پخته را به تعجب و خنده مي‌اندازد، مي‌گويد: در جامعه پزشکي فرار مالياتي نداريم و بالاي 95 درصد پزشکان مشمول، ماليات خودشان را پرداخت مي‌کنند!
 
به گزارش «جوان» معاون نظارتي و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي همچنين از تفاهمنامه جديدي با سازمان امور مالياتي خبر مي‌دهد که بر اساس آن رشد ماليات پزشکان با درآمد کمتر از 156ميليون تومان در سال، مانند سال گذشته است و تفاوتي نمي‌کند. در نظر گرفتن چنين تسهيلاتي براي پزشکان در حالي است که صاحبان ساير مشاغل با درآمدهايي بسيار پايين‌تر از 156ميليون تومان در سال همه ساله مشمول رشد ماليات هستند و اين تفاهمنامه يک‌بار ديگر برخورد‌هاي ويژه با پزشکان و ساحل امن آنها را به رخ مي‌کشد.
اينها همه در حالي است كه به خاطر مخفي و محرمانه بودن دريافت‌هاي زيرميزي هيچ‌كس واقعاً نمي‌داند درآمد پزشكان مشهور چقدر است و برآوردها اين احتمال را كه درآمدهاي اين قشر بسيار افسانه‌اي باشد، تأييد مي‌كند.
 
اخذ ماليات پلكاني با افزايش درآمد پزشكان راهكاري است كه در بسياري از كشورهاي دنيا از جمله كشورهايي كه بهداشت و درمان سامان‌يافته‌اي دارند به وسيله آن درآمدزايي غيرمعقول و افسار گسيخته پزشكان را كنترل مي‌كنند. در ايران هم به باور بسياري از کارشناسان و نمايندگان مجلس تنها راه‌حل دريافتي‌هاي نجومي پزشکان اخذ ماليات پلکاني است. علي نوبخت، رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس هم در اين‌باره مي‌گويد: «بايد ماليات پلکاني از درآمد پزشکان اخذ شود، به طوري که متخصصاني که درآمد ماهانه آنها بين 50 تا 80 ميليون تومان است، 70 درصد درآمدشان را ماليات بدهند.»
 
با وجود اين سازمان نظام پزشکي به عنوان صنف هميشه طرفدار پزشکان براي کاهش پرداختي‌هاي مالياتي آنها در تلاش است با تفاهمنامه‌هايي با سازمان مالياتي منافع پزشکان را بيش از پيش تأمين کند. در اين ميان بديهي است وقتي پزشکاني با درآمدهاي ميلياردي هستند، پزشکاني با درآمد 156 ميليون تومان در سال در ميان اين قشر فقير به شمار بيايند و نيازمند تسهيلات مالياتي باشند!
 
معاون نظارتي و برنامه‌ريزي سازمان نظام پزشکي درباره اين تسهيلات مي‌گويد: «قانون جديد مالياتي با قانون گذشته متفاوت شده است، اما دستورالعمل جديدي براي همکاراني که زير 156 ميليون تومان در سال درآمد دارند، نوشته شده است. بخشي از جامعه پزشکان کشور از جمله پزشکان عمومي، ماماها و پزشکان متخصص در برخي از صنوف از اين قانون بهره‌مند خواهند شد، ولي کساني که بالاي 156 ميليون تومان در سال درآمد دارند حتماً بايد اظهارنامه خودشان را براساس درآمد و هزينه‌ها اعلام کنند تا ضرايب مالياتي براساس آن محاسبه شود.»
ثابت ماندن ميزان ماليات پزشکان با درآمد سالانه کمتر از 156 ميليون در حالي است که همه مشاغل با درآمدي بسيار کمتر از 156 ميليون تومان در سال شامل افزايش ماليات هستند و تنها مطابق قانون افرادي با درآمدهاي کمتر از 2/5 ميليون تومان و با درآمد سالانه 17/5 ميليون تومان از پرداخت ماليات معاف هستند، اما پزشکاني با درآمد 156 ميليون تومان در سال از تسهيلات برخوردار مي‌شوند.
 
***
انتخاب تيتر يك فرار 550 ميلياردي پزشكان از ماليات، ارتباطي با عكس سفره افطاري بچه‌ها در مقابل يك حسينيه نداشت اما آنچنان هم بي‌ارتباط نيست! پزشكان مشهور و پردرآمد از ماليات فرار مي‌كنند و تازه بخش اصلي درآمدشان از زيرميزي‌هاي نجومي است كه ساز و كاري براي محاسبه آن نيست تا حتي در محاسبه فرار مالياتي بيايد. اين يك طرف قضيه است. طرف ديگر هم افرادي هستند كه دغدغه زيرميزي ندارند بلكه همه گزينه‌هاي ايشان شفاف و روي ميز است و از جنس دغدغه ديني است، مثل همين حاج حسين محسني معروف به حاج محسن حزب‌الله كه از 11سال پيش در ميدان خراسان مقابل حسينيه بيت‌الجواد(ع)، براي بچه‌ها سفره افطاري مي‌اندازد تا آنها را با فريضه روزه‌داري آشنا  كند.
* عکس: سهيل صحرانورد- فارس 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
زندگی اشرافی پزشگان ما "جدا شدن از قشر مردم عادی که
می باید تعهدات درمانی نسبت به این مردم را "در اذهان خود داشته باشند "تابلوئی ست در جلوی دیدگان ما "که نمای دیگری را از چگونگی تفکر اکثریت پزشگان ما بیان می کند "غرق شدن در مادیات و کم شدن اخلاق مداری "عدم پرداخت مالیات از درامدی که کسب می کنند "و کم نیست " نگاه تاجر مابانه در حرفه پزشگی"که در کشورمان شکل گرفته ست را" چه کسانی باید چنین تفکرات مردم سوز را در جامعه پزشگان اصلاح کند؟
راضیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
سال قبل با یکی شون که سمت مدیریتی هم داره صحبت شد درباره حقوقهای نجومی
تازه طرف چقدر هم خودشو آدم حسابی و اهل جهاد با نفس می دونه و از قضا روانشناسی هم خونده و دیگه کارش حرف نداره چون همه چی رو تشخیص می ده و کاملا درست تشخیص می ده و ....
آخر اظهار نظراتش این بود که اشکالی نداره حقوق نجومی چون می گیرن و عوضش دارن کارمیکنن!!!!!!!!
من هرچی خودمو سعی می کنم جای مثلا یه کارتن خواب بزارم نمی شه. یه چیزایی از ذهن می گذره اما اصل موضوع درک نمی شه . امام حق داشتند که روی ساده زیستی تاکید می کردن و نیز حضرت آقا. به نظرم طبق تجربه شخصی خودم آدم که ساده زیست نباشه نمی تونه درد مردم درست بفهمه و وقتی درست نفهمه چه جوری می خواد واشون خوب کار کنه؟؟؟؟؟؟
دکتز نظرباغی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
با سلام و عرض ادب خدمت هموطنان گرامی و دست اندرکاران روزنامه جوان.در رابطه با این مطلب خواهشمندم در صورت امکان قدم رنجه فرموده و سری به دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ما بزنید و از واحد درامد بیمارستان ما میزان مالیات دریافتی بنده و همکاران را استعلام فرمایید.همه همکاران متخصص استخدام تمام وقت جغرافیایی بوده و شغل دیگری نداریم و مالیات هر ویزیت ما همان لحظه کسر میشود..کارانه به اصطلاح نجومی ما 9 ماه عقب است و سود ان لطفا بفرمایید در جیب چه کسی واریز میشود؟بیمه ها؟یا....ایا این حق الناس است؟خواهشمندم حتما تشریف بیاورید.حتما.من با همکاران دیگر کاری نداشته و اطلاعی هم ندارم.آیا این از نظر شرعی صحیح است که دسترنج 4000 تومانی ویزیت ما 9 ماه تاخیر دارد؟ واقعا مایه شرمساری است.حالا دم از مالیات میزنند؟ نگران نباشید مالیات ما بدون کوچکترین تاخیری دریافت میشود.محض اطلاع عرض شد.قربان شما دوستان عزیز
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
سلام با با چه بخبرتونه چند ساله پزشکی تو قوطی کردین از هر جایی بهشون فشار میارین والا قشر زحمت کش دلسوز و کاری کدومتون میتونی ی شب کشیک یک پزشک تحمل کنین کدومتون میدونین که چه کشیدن و چه میکشن تو را خدا بزارین در این جمهوری اسلامی حد اقل ی قشر کارشون انجام بدن والا پزشکان مقصر جیب خالی و فقر جامعه نیستن ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار