کد خبر: 855307
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
استاندار:
استاندار سمنان رفع مشکل کم آبی و کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال را از مهم ترین اولویت های کاری دستگاه های اجرایی این استان در سال 96 اعلام کرد..
محمدرضا خباز افزود : در دولت یازدهم برنامه های جامع و راهبردی برای رفع مشکل کم آبی استان سمنان انجام شده اما استانداری سمنان به این خدمات ارزنده قناعت نمی کند و درصدد رفع مشکل به صورت صددرصدی است.
وی اظهار داشت : رفع مشکل بیکاری جوانان و تامین آب در نواحی و شهرک های صنعتی با هم ارتباط مستقیمی دارند و با این رویکرد می توان برای رفع مشکلات جوانان گام برداشت.
وی خاطرنشان کرد : در سال 95 بازدیدهای مختلفی از شهرک ها و نواحی صنعتی استان داشته ام و براساس ارزیابی های انجام شده رفع مشکل کمبود آب از درخواست های عمده صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی بوده است.
استاندار سمنان یادآور شد : با وجود این که برای تامین آب آشامیدنی برای نقاط مختلف استان مشکلی وجود ندارد اما باید نگاه مدیران برای رفع کمبود آب از کوتاه مدت به بلند مدت تغییر کند.
خباز ادامه داد : انتقال آب دریای خزر به استان سمنان به عنوان طرحی مهم و ارزشمند از سوی استانداری سمنان به مقامات بالادستی پیشنهاد شده است و با اتمام روند ارزیابی می توان برای تامین اعتبار انتقال آب برنامه ریزی کرد.
وی اضافه کرد : باید برای تامین آب آشامیدنی و کشاورزی در استان سمنان اقدامات جدی صورت گیرد و دولت دوازدهم با برنامه ریزی منسجم درصدد رفع این مشکلات است.
وی تصریح کرد : در سال گذشته براساس برآوردهای اولیه بیش از هشت هزار شغل پایدار با ارایه تسهیلات رونق تولید در استان سمنان ایجاد شد که این امر نشان دهنده دغدغه دولت به امر کاهش نرخ بیکاری است.
وی افزود : ارایه تسهیلات 404 میلیارد تومانی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان کاری بزرگ و مهمی بود که در سال گذشته با تلاش مسوولان استانی این مهم محقق شد.
استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد نیز در بخش آشامیدن به مصرف می رسد.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر