کد خبر: 855153
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امام خمینی (ره) با رهبری بی‌بدیل خود انقلاب اسلامی را چهره ابدی و جهانی بخشیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،حجت‌الاسلام ‌قاضی عسگر در مراسم ارتحال امام راحل در مصلای امام خمینی اردبیل با اشاره به ابعاد شخصیتی امام راحل اظهار کرد: امام خمینی یک شخصیت بی‌نظیر و بی‌بدیلی است که خصوصیات و صفات ناب، ارزشمند و جامعی را در او می‌توان سراغ گرفت.

وی با بیان اینکه امام راحل در عین ساده‌زیستی از شاخصه‌های دیگری همچون مرجع عالیقدر، مجتهد فقیه، سیاستمدار برجسته، عارف بزرگ، شاعر توانمند، نویسنده‌ای ماهر و... برخوردار بود، تصریح کرد: امام همه این ویژگی‌ها را در خود یکجا جمع کرده بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به زندگی ساده و بی‌آلایش امام در خمین، قم، نجف و جمالان اشاره کرد و گفت: زندگی ساده، فقیرانه و زاهدانه امام با ضعیف‌ترین طبقات جامعه تنظیم شده بود به طوریکه بعد از رحلت امام اموال او در اختیار حوزه‌های علمیه قرار گرفته و بخشی از وسایل خانه امام نیز به عنوان ارثیه همسرش محسوب می‌شد.

قاضی عسگر با بیان اینکه امام در زندگی شخصی خود یک همسر مهربان و دوستدار خانواده محسوب می‌شد، افزود: تمام اوقات زندگی امام طبق برنامه پیش می‌رفت و آن شخصیت وارسته سعی می‌کرد تا لحظه‌ای از عمر خود را به بطالت سپری نکند.

وی شجاعت و زیرکی امام را در مقابله با حاکمان فاسق زمان به ویژه رژیم پهلوی یادآور شد و بیان کرد: آن حضرت در برابر تهدیدها نترسید بلکه با شجاعت تمام از حق و حقوق این ملت دفاع کرده و در حوادث مختلف نیز با تدبیر و قدرت تمام عمل می‌کرد.

قاضی عسگر اضافه کرد: امام راحل انقلاب را طوری مدیریت کرد تا پایه‌های نظام تثبیت شده و در عین حال دشمنان از صلابت نظام اسلامی واهمه داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام راحل با قدرت بی‌نظیر مدیریت خود حاکمیت سلطه را شکست و به جریان انقلاب اسلامی روح همیشگی بخشید، ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ما به برکت نفس امام راحل و جانشین بر حقش امام خامنه‌ای از مرزها فراتر رفته به طوریکه ما در تحولات جهانی و بین‌المللی به شکل تأثیرگذار عمل می‌کنیم.

قاضی عسگر تحولات منطقه‌ای را با تحریک گروه‌های تروریستی و منافق صفت یادآور شد و اظهار کرد: ما در اوج تلاش دشمنان ارکان این نظام را به دنیا ثابت کردیم و خوشحالیم که امروز انقلاب اسلامی ما طرفداران سرسخت در عرصه جهانی و بین‌المللی دارد.

سرپرست حجاج ایرانی نمونه این دلدادگی را حضور وحدت‌آفرین ملت در انتخابات چند هفته گذشته اعلام کرد و گفت: نسل جوان ما باید امام و طریق بی‌مثال او را بیشتر بشناسند چرا که آن حضرت با طراحی و مهندسی بی‌نظیر کارآمدی نظام اسلامی ما را به رخ جهانیان کشاند.

وی با بیان اینکه همانند شوروی سابق، نظام ناکارآمد آمریکا نیز با رئیس جمهور نابخرد خود در حال فروپاشی است، تصریح کرد: آینده از آن جبهه انقلاب و حقانیت اسلام است که ما می‌توانیم این انقلاب را به صاحب اصلی آن متصل کنیم.

در این مراسم که با حضور گسترده مردم و مسؤولان استانی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اردبیل برگزار شد، در بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام عزاداری شد و حاضران در فراغ روح‌الله اشک ماتم ریخته و مداحان مرثیه‌سرایی کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر