کد خبر: 855143
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:
رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار امیدواری کرد با روی کار آمدن دولت دوازدهم شاهد وقوع تحولات تازه در خصوص تصویب تعطیلات پایان هفته به ویژه در شهرهای بزرگ و آلوده کشور باشیم.

محمود دادگو با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تعطیلات پایان هفته از ابعاد مختلف برای عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... موثر است و کشور را به سمت ارتقای بهره وری و رشد همه جانبه سوق می دهد؛ بر این اساس شایسته است تا کشورمان نیز همسو با دیگر جوامع پیشرفته به این نیاز مبرم پاسخ مثبت گوید.

 رئیس پارلمان محلی کرج با بیان اینکه روزهای پنج شنبه در برهه ای از زمان در استان البرز تعطیل اعلام شد و موجی از رضایتمندی را در بین اقشار مختلف جامعه به همراه داشت، گفت: این مهم فرصت لازم برای رسیدگی بیشتر والدین به امور خانوادگی، رشد گردشگری شهری و کاهش مشکلاتی همچون ترافیک و آلودگی های صوتی و بصری را فراهم آورده بود اما با تصمیم مراجع نظارتی و تصمیم گیر لغو شد.

 دادگو با تاکید بر اینکه کرج در زمره شهرهای آلوده کشور می باشد که آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز به نسبت در آن چمشگیر است، بیان داشت: باید پذیرفت که زندگی ماشینی و اداری علاوه بر مزایای فراوان، تهدیدهایی را نیز به همراه داشته است و قشر کارگری و کارمندی صرفاً با یک روز تعطیلی در هفته قادر به رسیدگی به دیگر جنبه های زندگی خویش نمی باشند و متضرر می شوند.

 این مسئول در ادامه افزود: اکنون نبض اصلی زندگی در کلانشهرها در مجتمع های مسکونی جریان دارد که از فضا و استانداردهای لازم برخوردار نیستند و مردم در معرض دود و آلودگی و احتمال ابتلا به انواع بیماری های جسمی و روحی قرار گرفته اند و در چنین شرایطی افزایش یکروزه تعطیلات پایان هفته می تواند به ارتقای بهداشت روان و متعاقباً سلامت جسمانی جامعه کمک شایانی نماید.

 وی با بیان اینکه دولت های یازدهم و دوازدهم در زمینه صیانت از حقوق شهروندی پیشرو هستند، عنوان کرد: بی شک یکی از عرصه های مهم حمایت از نیازهای معنوی و روانی لایه های مختلف جامعه، اتخاذ تصمیم اساسی برای تصویب تعطیلات پایان هفته است و امیدواریم که در آینده ای نزدیک خبرهای خوبی در همین ارتباط منتشر شود.

 دادگو در پایان خاطر نشان کرد: تعطیلات پایان هفته ضمن کاهش هزینه های جاری دولت و صرفه جویی اساسی در استفاده از منابع مالی و انرژی، بهره وری سازمانها را ارتقاء می بخشد و بی شک در ادامه از رشد آسیب های فرهنگی و اجتماعی به ویژه طلاق جلوگیری به عمل می آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار