کد خبر: 855122
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
مسوول نمایندگی استاندارد شهرستان مریوان:
مسوول نمایندگی استاندارد شهرستان مریوان گفت: اداره استاندارد در بازرسی‌هایی که از سطح بازار و واحدهای تولیدی به صورت مستمر انجام می‌دهد، حفظ سلامتی شهروندان را مدنظر قرار می‌دهد و این نظارت‌ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیشتر می‌شود تا از هرگونه آسیبی به سلامتی شهروندان عزیز جلوگیری شود.

جلال سجادی در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار کرد: در این ماه مبارک، بازرسی‌ها به صورت گشت‌های مشترک و ویژه از سطح بازار در حال انجام است.

وی به نظارت هر چه بیشتر و دقیقتر بازرسی‌ها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد ایران با بازرسی‌هایی که از سطح بازار و واحدهای تولیدی به صورت مستمر انجام می‌دهد همواره به فکر سلامتی شهروندان بوده و این نظارت‌ها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از پیش انجام می‌شود تا از هرگونه آسیبی به سلامتی شهروندان عزیز جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه هدف استاندارد حمایت از سلامتی شهروندان است، افزود: با توجه به اینکه حفظ سلامتی مردم برای سازمان ملی استاندارد ایران بسیار مهم است، این سازمان بازرسی‌ها را با همکاری مرکز بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مشترک و مستمر انجام می‌دهد و در همین راستا اداره‌کل استاندارد کردستان نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی مذکور از قنادی‌ها و واحدهای صنفی سطح بازار شهرستان مریوان در قالب گشت مشترک، بازرسی کرد.

سجادی در ادامه عنوان کرد: در بازرسی‌های انجام شده، مقادیر زیادی محصولات تاریخ مصرف گذشته از جمله ۶۰ عدد آبمیوه در بسته‌بندی شیشه، ۴۰ عدد ژله ،۴۰ عدد بکینگ پودر و ۵ کیلو شکلات به ارزش یک میلیون و ۵۳۲ هزار ریال کشف، جمع‌آوری و معدوم شد.

مسوول نمایندگی استاندارد در مریوان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع علاوه بر توضیح نکات بهداشتی برای صاحبان اصناف، در ارتباط با علامت استاندارد و اهمیت درج این علامت روی محصول به همراه کد 10 رقمی و سامانه پیامکی 10001517 توضیحاتی داده شد.

سجادی در پایان از مردم خواست برای حفظ سلامتی و ایمنی خود، هنگام خرید محصول به ویژه مواد غذایی، حتما به تاریخ تولید و انقضاء و وجود علامت استاندارد به همراه کد 10 رقمی توجه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر