کد خبر: 855108
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری میامی گفت: امسال 80 هزار اصله نهال تاغ برای کاشت درعرصه های بیابانی این شهرستان تولید شده است.
محمدعلی رضائی افزود: تاغ های تولیدشده در300هکتارمرتع وکانون های بحرانی عرصه های مناطق کلاته سادات ، صدرآباد و بکران کاشته می شوند.
وی با بیان این که ، پارسال در 150 هکتار بیابان منطقه کلاته سادات بذر تاغ کاشته شد تا به کانون بحران تبدیل نشوند ، افزود : این روند امسال هم در این منطقه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: امسال برای کنترل هرز آب ، در 110 هکتار از بیابان های صدرآباد و نیز در 40 هکتار از بیابان های کلاته های شرقی برای مبارزه با فرسایش بادی، کشت تاغ انجام شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری میامی افزود : بوته تاغ در برابر کم آبی بسیار مقاوم است و کشت آن در مناطق بیابانی موجب تثبیت شن ها و جلو گیری از فرسایش بادی می شود.
وی با ذکر این که، منابع طبیعی بسترحیات و توسعه پایدارهرکشور است ، ادامه داد: اگرمنابع طبیعی هرکشوربه مخاطره بیافتد زندگی مردم هم با چالش جدی مواجه می شود.
رضائی تصریح کرد : قطع بوته تاغ و قاچاق آن از سوی افراد سودجو برای تولید زغال یکی از چالش های اساسی در امر بیابان زدایی است که امیداست با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در کاهش قطع تاغ از بیابان ها گام برداشته شود.
شهرستان میامی در شرق استان سمنان واقع شده و با استان های گلستان و خراسان شمالی همسایه است.
این شهرستان با 40 هزار نفر حمعیت، به خاطر موقعیت جغرافیایی ، دارای آب و هوای متنوع جنگلی، بیابانی و نیمه بیابانی است ومناطق فرومد و کلاته های شرقی بخش مرکزی میامی کانون بحران ریزگردها هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار