کد خبر: 855095
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
فرماندار مهدیشهر
فرماندار مهدیشهر گفت : چهار اثر از شش اثر میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده اخیر در استان سمنان مربوط به این شهرستان گردشگری است.
حسن ارگی  افزود : این آثار شامل 'مهارت دوخت سنتی کژین‌شئوی (پیراهن بلند ابریشمی) بانوان سنگسری" به‌شماره 1366 و”آروشه، مهارت سنتی تهیه پنیر"به‌شماره 1367 ،”کارتی(کت‌وشلوار با بالاپوش سنتی مردان سنگسری)" به‌شماره 1368 و ”زبان سنگسری" به‌شماره 1397 است که در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ناملموس کشور به ثبت رسید.
وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری این شهرستان اظهار داشت : فرهنگ غنی این دیار بستر خوبی را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی برای دسترسی به میراث ملموس و ناملموس این شهرستان فراهم کرده است.
وی با اشاره به اتخاذ برنامه ریزی های موثر از سوی کارگروه گردشگری استان سمنان، یادآور شد: به یقین بایستی انتظار یک جهش چمشگیری را در این حوزه در استان و شهرستان داشته باشیم.
ارگی در بخش دیگری با بیان این که مشاور مربوط به تهیه نقشه راه گردشگری شهرستان کار را شروع کرده است ،افزود: تمام برنامه های این حوزه بر اساس مطالعه و مشاوره علمی دنبال خواهد شد.
وی تحقق شعار از مبدا به مقصد در استان سمنان را امکانپذیر دانست و گفت : آمار نوروز سال جاری نشان از شروع قوی این مهم در استان سمنان دارد.
وی تصریح کرد : در کنار ایل بزرگ عشایر سنگسری به عنوان یک جاذبه ارزشمند گردشگری شهرنمونه گردشگری شهمیرزاد قرار دارد که بزرگترین باغ گردوی جهان و اکوتوریست بخش شهمیرزاد سبب شده تا جذابیت های گردشگری شهرستان را چند برابر کند.
وی شیرقلعه، عمارت خیل خان، هتل ارزشمند سنگسر با معماری خاص آن، منطقه حفاظت شده پرور، پارک ملی صیدوا، انواع نان و لبنیات بی نظیر عشایر ایل سنگسر و آلوو گردوی شهمیرزاد را از جمله جذابیت های این شهرستان اعلام کرد.
ارگی همچنین به مسافت کوتاه راه ارتباطی این شهرستان به دریای خرز اشاره کرد و افزود : تحقق طرح شعار از کویر تا خزر از مسیر شهرستان مهدیشهر به شکوفایی اقتصادی این شهرستان و استان می انجامد.
وی با قدردانی از حمایت های مسوولان استانداری گفت : امیدواریم با همراهی بیشتر متولیان امور در استان و مردم قدرشناس بتوانیم شاهد شکوفایی چشمگیرتر ظرفیت های گردشگری مهدیشهر باشیم.
سالانه بیست میلیون مسافر از استان سمنان عبور می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر