کد خبر: 855087
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
با حضور زائران بارگاه منور رضوی
با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ویژه برنامه سالگرد شهدای قیام خونین 15 خرداد در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

مراسم گرامیداشت شهدای قیام خونین 15 خرداد در حرم مطهر امام رضا (ع) با حضور علمای اعلام، نخبگان و فعالان فرهنگی و عموم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این ویژه برنامه پس از قرائت قرآن کریم و مدیحه سرایی حاج مهدی سلحشور، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد؛‌ نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ایران در دوره نهم، به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینکه مردم غیور ورامین در 15 خرداد سال 1342 راه انقلاب اسلامی را هموار ساختند، عنوان کرد: امام راحل به خوبی کشتی انقلاب را هدایت کرد و امروز نیز شاهد هدایت امواج خروشان انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلام توسط مقام معظم رهبری هستیم.

وی گفت: خداوند متعال درابتدای شکل گیری دین اسلام آیه‌ای، توأم با انذار و امید را بر پیامبر(ص) وحی کرد تا استکبار ستیزی با دشمنان و امیدواری به مستضعفان را به نمایش بگذارد.

حجت‌الاسلام ابوترابی ابراز کرد: جان و روح اهل بیت(ع) و اولیاءالله از دنیا پرستی و معصیت به دور است، ایشان با تمام وجود تسلیم حق تعالی هستند.

وی «عبودیت خدا» و «اطاعت از پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع)» را از ویژگی‌های بارز دانش آموختگان مکتب وحی معرفی و اضافه کرد: امام راحل که راه انقلاب اسلامی ایران را هموار کرد، دلی لبریز از محبت الهی داشت، ایشان برای رسیدن به قله بلند فقاهت تلاش بسیاری کردند و در دوران جوانی، مشکل جامعه اسلامی را «عدم حرکت برای خدا» اعلام کرده بودند.

نایب رئیس اول سابق مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد: انسانِ عابد دو ویژگی دارد که شامل تواضع و هدایت مومنان می‌شود، در سیره امام راحل این دو ویژگی دیده می‌شود، ایشان دائما متواضعانه به دنبال هدایت مردم بودند و در این مسیر تلاش های ارزشمندی را انجام دادند.

وی افزود: امام خمینی(ره) عمرش را در مسیر خدمت بعد اسلام و مردم هزینه کرد، این دغدغه امام بود که مردم ایران از تحت نظام ستمشاهی خارج شوند و در برابر مستکبران جهانی بایستند.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ  وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» اعلام کرد: در این آیه خداوند متعال می فرمایند که امت مسلمان با یکدیگر متحد و مهربانند ولی در برابر کفار سرسخت و شدید عمل می‌کنند، امام راحل نیز در برابر ظالمان و مستکبران جهانی تا پایان عمر با صلابت ایستاد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف بر پایداری مردم و مسئولان بر اندیشه امام راحل تاکید داشته اند، عنوان کرد: تداوم راه امام خمینی(ره)، تدام راه امام زمان(عج) است لذا همه ما باید مراقب باشیم از این راه منحرف نشویم.

وی افزود: این امنیتی که اکنون در جامعه نهادینه شده است دست آورد فداکاری‌های امام راحل، شهدا، ایثارگران، جانبازان و مردان و زنانی است که خالصانه در راه خدا جهاد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار