کد خبر: 855084
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی عنوان نمود:
معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی گفت: سال گذشته هفت هزار و ۸۴۱ مددجوی کمیته امداد استان ازجمله زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل، دوره های مهارت آموزی گذراندند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی گفت: سال گذشته هفت هزار و ۸۴۱ مددجوی کمیته امداد استان ازجمله زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل، دوره های مهارت آموزی گذراندند.

رمضانعلی جلالی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم ترین اولویت کمیته امداد است اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی اولین اقدام کمیته امداد و موثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است.

وی هدف از ارائه آموزش به مددجویان را ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه ای خاص دانست و افزود: هفت هزار و ۸۴۱ نفر از زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل، دانش آموزان و دانشجویان دختر تحت حمایت، در سال گذشته از آموزش های فنی و مهارتی با صرف اعتبار چهار میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال بهره مند شدند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)استان مرکزی در ادامه تصریح کرد: یک هزار و ۵۶۲ نفر از این افراد در بخش مهارت آموزی، پنج هزار و ۲۹۵ نفر در بخش آموزش های پایدارسازی و توسعه، ۵۷۱ نفر در آموزش های کارآفرینی و ۴۱۳ نفر از دانش آموزان دبیرستانی در آموزش های حرفه آموزی دانش آموزان شرکت کرده اند.

جلالی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی آموزش های برگزار شده نسبت به سنوات گذشته، بیان کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت ، فراهم شدن فضای کسب و کار و بهره مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد، برای راه اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خانواده‌هایی هستند که قدرت ریسک اقتصادی ندارند، افزود: به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده ها در تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود، در صورت به کار گیری مددجویان در سال اول صد درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه کارفرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار