کد خبر: 854886
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سال گذشته و با پرداخت تسهیلات رونق تولید 17 طرح صنعتی با پیشرفت بالای 60 درصد در استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری رسیدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سید حامد عاملی در جلسه رونق تولید و رفع موانع در اردبیل اظهار کرد: هفته گذشته دستورالعمل پرداخت تسهیلات و رونق تولید توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد که ما با مدیران بانکی جلسه‌ای را برگزار کردیم تا راهکارهای عملی در پرداخت این تسهیلات را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در کمیته بررسی به شکل مفصل طرح‌ها مورد توجه قرار گرفت و قرار شد مشکلات واحدهای تولیدی که صرفاً مشکل مالی نیستند، مورد توجه و عارضه‌یابی قرار گیرد تا با همکاری شرکت‌های فنی و مهندسی و ارائه مشاوره‌های مؤثر موانع و مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت:‌ به رغم اعلام آمادگی بانک‌های عامل در استان برای پرداخت این تسهیلات هنوز بانک مرکزی ابلاغیه‌ای در این زمینه نفرستاده که قرار شد به محض صدور این ابلاغیه متقاضیان به بانک‌ها معرفی و پرداخت تسهیلات آغاز شود.

عاملی افزود: تاکید اصلی امسال وزارتخانه تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که حداکثر با پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات با پیشرفت بالای 60 درصد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سال گذشته 17 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد از این تسهیلات استفاده کردند که امسال نیز امیدواریم با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شاهد رونق چرخه اقتصادی کشور و تثبیت رشد هشت درصدی اقتصاد در کشور باشیم.

عاملی اضافه کرد: امسال با اولویت تولید، اشتغال و صادرات از واحدهای صنعتی حمایت می‌کنیم و تمام تلاشمان بر این است تا مشکلات و موانع را یکی پس از دیگری برطرف کنیم.

مدیران اجرایی قوانین مزاحم را از پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بردارند

استاندار اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه اولویت اصلی و جدی امسال در استان حمایت از تولید، اشتغال و سرمایه‌‌گذاری است، اظهار کرد: در این مسیر قطعاً موانع پیش رو را با جدیت برطرف می‌کنیم.

مجید خدابخش به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: مدیری موفق است که با رفع قوانین مزاحم و کم کردن ماده تبصره‌ها سعی کند تا مانعی را از پیش روی تولید و اشتغال بردارد و باید بیشترین همت ما در این زمینه صرف شود.

وی با بیان اینکه با مهندسی ارزش می‌توان با کمترین هزینه جابه‌جایی تأسیسات زیربنایی را انجام داده و کمک کار بخش صنعت و تولید بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه همت دولت و شرکت گاز بر گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار تا آخر امسال است، در این راستا گازرسانی به واحدهای صنعتی در اولویت است که امیدواریم در این زمینه حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را منطقی و درست انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر