کد خبر: 854883
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
فرماندار اردبیل:
فرماندار اردبیل گفت: کاندیداهای شورای شهر اردبیل به نتیجه قانونی انتخابات تمکین کرده و از دامن زدن به برخی از شبهات سوخته و حاشیه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، جواد زنجانی در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و 15 خرداد به عنوان حادثه فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اظهار کرد: ملت ایران در انتخابات پرشور و حماسه‌ساز 29 اردیبهشت به تمام دنیا اعلام کردند که نظام اسلامی بر پایه رأی و نظر مردم بنا گذاشته شده و به معنای حقیقی گفتمان انتخابات با رأی تأثیرگذار مردم در این کشور نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه برنده اصلی این انتخابات مردم هستند که انتظار خدمت‌رسانی از مسؤولان را دارند، تصریح کرد: امروز باید فضای رقابت‌های انتخاباتی را به رفاقت تبدیل کنیم و با خارج شدن از فضای رقابتی و انتخاباتی سعی و تلاشمان بر این باشد تا با هم‌افزایی در مسیر خدمت‌رسانی بیشتر به مردم گام برداریم.

فرماندار اردبیل به انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و گفت: مردم شهرستان اردبیل نیز با مشارکت 74 درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حتی بالاتر از رأی سال‌های گذشته سعی کردند تا در این صحنه انقلابی حضور پیدا کنند.

زنجانی افزود: برای اولین بار آرای مردم در شهر اردبیل از 185 هزار رأی به 260 هزار رأی در شورای شهر افزایش یافت که این یک رکورد خوبی محسوب می‌شود.

وی به برخی حاشیه‌سازی‌های انتخاباتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر تخلفی انجام شده باشد مرجع رسیدگی‌کننده و مراحل آن مشخص است ولی به یقین با حضور مراجع قضایی، انتظامی، هیأت‌های نظارت، بازرسی و اجرایی و عملکرد مناسب آنها در ایام انتخابات دست‌کاری رأی مردم در حد صفر درصد است.

زنجانی با بیان اینکه هیچ‌گونه تخلفی در مسیر انتخابات به هیأت نظارت و بازرسی گزارش نشده و در شعبات رأی‌گیری نیز تخلف یا تقلب سازماندهی شده وجود نداشته است، بیان کرد: از اعضای شورای نگهبان گرفته تا نیروهای نظارتی، بازرسی، انتظامی و نیروهای بسیج همه در پای کار بودند تا آرای مردم مورد صیانت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به دلیل عدم هماهنگی در اعلام نتیجه آن هم در حین شمارش صندوق‌ها و در حالی که 40 صندوق هنوز شمارش نشده بود و تطبیقی انجام نشده بود تا نتیجه نهایی شود، این اعلام نتیجه زودهنگام شائبه‌هایی را به وجود آورد تا این شائبه‌ها مستمسکی برای برخی از کاندیداها باشد تا اعتراض خود را اعلام کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از انتخابات صندوق‌ها باز نشده و عملیات بازشماری انجام نشده بود، اظهار کرد: ما برای اولین بار پنج درصد صندوق‌ها را با همراهی نیروهای امین مورد بازشماری قرار دادیم ولی مغایرتی در نتیجه نهایی و ترکیب اصلی و علی‌البدل شورای شهر اردبیل اتفاق نیفتاد.

زنجانی برخی مغایرت‌ها و خطاهای انسانی را در روند انتخابات امری طبیعی و غیر قابل تأثیر در نتیجه انتخابات اعلام کرد و گفت: نباید برخی کاندیداها به باورها، وعده‌ها و گزارش‌های غلط اعتماد کنند و با بدعت‌گذاری فضای توهین، تهمت، فحاشی، حتاکی و شایعه‌سازی سعی و تلاششان بر آلوده کردن فضا باشد در حالی که انتظار می‌رود کاندیداهای شورای شهر با تمکین به نتیجه شمارش آرا حلاوت و شیرینی حضور یک انتخابات پرشور را به تلخی تبدیل نکنند.

وی با بیان اینکه قانون مسیر اعتراض و رسیدگی به آن را مشخص کرده و دیگر هیچ بهانه‌ای برای آلوده کردن فضای تخریبی در فضای مجازی نگذاشته است، تصریح کرد: انتخابات در ایران مردم پایه است هر چند که عده‌ای با طرح شبهات سوخته سعی می‌کنند عوام‌فریبی کنند در حالی که باید به قواعد مردم‌سالاری دینی احترام بگذاریم هر چند که بر این باوریم باید انتخابات به شکل الکترونیکی و با کمترین خطا و اتهام‌زنی‌ها برگزار شود.

زنجانی بیان کرد: ‌بیش از هشت هزار نفر در انتخابات 29 اردیبهشت در شهرستان اردبیل مشارکت کردند که جا دارد از تلاش این نیروها و دستگاه‌هایی که با در اختیار گذاشتن خودرو و نیروی انسانی مورد نیاز فرمانداری را کمک کردند، قدردانی کنیم.

وی به ضرورت برگزاری مراسم با شکوه سالگرد عروج ملکوتی امام راحل در شهر اردبیل با حضور آحاد مردم اشاره کرد و افزود: مراسم 14 و 15 خرداد با دعوت از میهمانان کشوری به شکل باشکوه در اردبیل برگزار می‌شود.

زنجانی به برگزاری مراسم جشن گلریزان در کمک به محکومان غیر عمد و بدهکاران مالی معسر اشاره کرد و ادامه داد: در این جشن بزرگ همه ساله در کنار خیرین ما نیز سعی می‌کنیم در حد وسع و توان در فرمانداری در خدمت ستاد دیه استان باشیم.

فرماندار اردبیل به ابلاغ برنامه‌های عمرانی و اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با پیشرفت 80 درصد اشاره کرد و گفت: با اجتناب از آغاز پروژه‌های جدید بیشترین تمرکزمان در سال‌جاری در تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید و اشتغال است تا به منویات مقام معظم رهبری لبیکی واقعی بگوییم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر