کد خبر: 854848
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
رئیس صنف کشاورزان شرق استان اصفهان :
رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان گفت: در سال گذشته قرارداد ساماندهی مسیر آب زاینده‌رود با سازمان نظام صنفی کشاورزی منعقد شد و اقدامات مناسبی نیز صورت گرفت اما تا کنون هیچ پرداختی از سوی دولت برای این کار اختصاص نیافته است.

حسن محسنی  در رابطه با کاهش جریان آب زاینده‌رود از روز نوزدهم خرداد اظهار داشت: با توجه به تصمیمی که توسط مسؤولان امر گرفته‌ شده، جریان آب از نوزدهم خردادماه کاهش می‌یابد و در شرق اصفهان نیز در حدود یک روز بعد، جریان آب پایان خواهد یافت.

وی بیان نمود: در سال زراعی جاری، مجموعاً 18 روز آب به کشاورزان داده شد که این عدد برای سال قبل، 28 روز بود و همین باعث شد تا 30 درصد از زمین‌ها زیر کشت نروند.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان همچنین در رابطه با میزان برداشت محصول در این منطقه بیان کرد: به این دلیل که آب در آبان ماه در اختیار کشاورزان قرار نگرفت، برداشت‌ها با کاهش همراه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود بین 10 الی 15 درصد، محصول کمتری از هر هکتار برداشت شود.

محسنی افزود: اگر آب تا بیست و پنجم خرداد جریان پیدا می‌کرد؛ می‌شد محصول بیشتری برداشت کرد و در حال حاضر محصولاتی نظیر گل‌رنگ و همچنین گندم‌های دیرتر کشت‌شده نیاز به آبیاری بیشتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کشاورزان این است که در سال جاری، این بار در آبان ماه مجدداً آب جریان یابد و کشت بهتری برای سال زراعی بعدی صورت پذیرد.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان در رابطه با اقدامات لازم برای ساماندهی رودخانه نیز بیان کرد: در سال گذشته قرارداد ساماندهی مسیر آب رودخانه با سازمان نظام صنفی کشاورزی منعقد شد و اقدامات مناسبی نیز صورت گرفت اما تا کنون هیچ پرداختی از سوی دولت برای این کار اختصاص نیافته است.

محسنی ادامه داد: نظام صنفی و پیمانکاران مربوطه همه کارکرد خود را از دولت طلبکارند و اگر بودجه‌ای این کار تأمین شود؛ وضعیت آب‌رسانی به شرق بهبود خواهد یافت.

وی یادآور شد: برای دریافت 30 مترمکعب آب در منطقه آبشار، نیازمند بازگشایی 55 مترمکعب آب از دریچه سد چم آسمان هستیم و اگر ساماندهی به‌خوبی انجام شود؛ 60 درصد از 22 مترمکعب هدر رفت آب قابل جبران است.

رئیس صنف کشاورزان شرق اصفهان در پایان تأکید کرد: عدم اختصاص بودجه به طرح‌های انتقال آب به حوزه زاینده‌رود مسائل و مشکلات فراوانی ایجاد کرده و اگر طرح بهشت‌آباد و احداث سد تونل سوم کوهرنگ تأمین اعتبار شوند، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

   

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر