کد خبر: 854569
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
با آغاز برداشت 824 هکتار از باغات گیلاس صورت گرفت؛
sسرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از آغاز برداشت گیلاس در سطح 824 هکتار از باغات این استان خبر داد .
 لطف‌الله رضایی با اعلام این خبر اظهار کرد: کشور پهناور ایران خاستگاه بسیاری از محصولات باغی است و گیلاس یکی از محصولات مهم باغی است که از بازار خوبی برخوردار است.
وی ادامه داد: اهمیت این محصول نه تنها به عنوان اولین محصول تولیدی در اواخر فصل بهار بلکه به دلیل ارزش غذایی بالای آن و منبع سرشار از منابع معدنی نظیر کلسیم، پتاسیم ، منیزیم و ...همواره مورد توجه بوده است .
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ایران جز سه کشور اول تولیدکننده گیلاس در جهان به حساب می‌آید افزود: استان سمنان جز 15 استان برتر در زمینه تولید گیلاس در کشور است.
وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در استان سمنان خاطرنشان کرد: 824 هکتار از اراضی استان به کشت این محصول اختصاص دارد و شهرستان شاهرود با حدود 442 هکتار و تولید سالانه چهار هزار و 50 تن با عملکرد 9.1 تن در هکتار بیش از 50 درصد تولید گیلاس استان را به خود اختصاص داده است.
رضایی بیشترین ارقام گیلاس کشت شده در استان را تک دانه، سیاه مشهد و شیشه‌ای ذکر کرد و افزود: کار برداشت گیلاس در استان از اوایل خرداد آغاز و تا آخر تیر نیز ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر