کد خبر: 854564
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
استاندار :
استاندار سمنان با قدردانی از حضور حماسی مردم این استان انتخابات 29 اردیبهشت گفت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرشور، بدون نقص و با مشارکت حداکثری در این استان برگزار شد.
محمدرضا خبازافزود : مشارکت بیش از 80 درصد مردم استان سمنان در انتخابات 29 اردیبهشت 96 مبین اعتماد دوباره آحاد جامعه به ارزش های انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: چند شکایت جزیی در رابطه با تخلف انتخاباتی در فرایند رای گیری به هیات نظارت ارسال شد که اعضای این هیات با دقت این نامه های ارسالی را بررسی کرده و به هیچ عنوان این شکایت ها برای اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی اثبات نشد.
خباز اظهار داشت : باید خلق حماسه مردم ایران را در انتخابات 29 اردیبهشت در وهله اول به رهبر انقلاب ، مردم و منتخبان مردم تبریک گفت و نباید بعضی از افراد با ارایه بیانات پوچ و واهی درصدد تفرقه افکنی در جامعه باشند.
وی خاطرنشان کرد : بعضی از افرادی که نمی خواهند شکست خود را در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بپذیرند در حال تفرقه افکنی در جامعه هستند که باید این افراد را به خویشتنداری دعوت کرد.
استاندار سمنان یادآور شد : تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری هم می گویند که انتخابات پایه های نظام جمهوری اسلامی را در کشور سست می کند و نباید برگزار شود در حالی که خود این آقایان با رای مردم در مجلس خبرگان رهبری پذیرفته شدند و این رویکردشان پذیرفتنی نیست.
خباز با اشاره به مطرح کردن رای حلال و حرام از سوی برخی از افراد ، خاطرنشان کرد : آنانی که بحث رای حلال و حرام را مطرح می کنند، در حال مستند سازی علیه دولت منتخب مردم هستند که اقداماتشان جای تاسف دارد.
استاندار سمنان با تاکید بر این که همه باید قدردان حضور مردم در این رویداد سیاسی باشیم ،یادآور شد : مهم این که رهبر معظم انقلاب در پیامی بعد از مشارکت پرشور مردم در انتخابات ، این حماسه ملی را نشاط آور توصیف کرد.
وی تاکید کرد : افرادی که نتوانستند در انتخابات رای حداکثری را تصاحب کنند اگر به رئیس جمهور منتخب تبریک نمی گویند و شکست خود را نمی پذیرند حداقل سکوت کنند چراکه این سکوت از ایجاد بسیاری از تنش ها جلوگیری می کند.
خباز تعداد واجدین شرایط رای این استان را 508 هزار و 115 تن اعلام و اضافه کرد : 80.5 درصد واجدین شرایط رای استان سمنان
در انتخابات شرکت کردند.
خبار مجموع آرا در این استان را 403 هزار و 605 رای و آرای صحیح را 309 هزار و 795 رای برشمرد و گفت : دکترحسن روحانی 46.7درصد ، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی 51.3 درصد ، سیدمصطفی آقامیرسلیم 1.5 درصد و سید مصطفی هاشمی طبا 0.5 درصد آرا را در این استان کسب کردند.
دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیست و نهم اردیبهشت برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر