کد خبر: 854391
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان گفت : یکی از راهکارهای کاهش قیمت مسکن و خارج شدن از رکود، کاهش نرخ سود 18 درصدی بانکی و افزایش میزان تسهیلات است.
اسماعیل صادقی افزود :با توجه به این که قیمت زمین تاثیر چندانی برای ساخت و ساز ندارد، بیشترین علت رکود ساختمان سازی به ویژه در بخش خصوصی، تسهیلات بانکی است.
وی اظهارداشت : مسکن مادر صنعت و تولید و چرخش است ، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش تسهیلات ارزان قیمت موجب چرخش پول و در نتیجه خروج از رکود در این بخش می شود.
وی با اشاره به این که در دولت یازدهم بیش از 15 هزار واحد مسکونی مهر نیمه کار دولت نهم و دهم در استان سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد : تا پایان دولت دوازدهم تمام طرح های مسکن مهر به پایان خواهد رسید.
وی به مسکن اجتماعی و ابلاغ آن به استان ها در آینده نزدیک اشاره و اضافه کرد: مسکن اجتماعی بیشتر برای دهک های پایین جامعه در نظر گرفته شده که زمین آن از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی استان و تکمیل طرح آن با شهرداری ها و بنیاد مسکن است.
صادقی تصریح کرد : در دولت یازدهم قدرت خرید مردم به ویژه در مسکن مهر از طریق تسهیلات بانکی از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش یافته و اگر رکودی بوده بیشتر در بخش خصوصی نمایان شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان با بیان این که وام 400 میلیون ریالی برای خرید مسکن مهر در نظر گرفته شد، گفت : پرداخت وام ها در کلان شهرها با کارمزد 9 درصد و در مراکز استان ها هفت درصد و در سایر شهرستان ها چهار درصد بوده است.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار