کد خبر: 854375
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
به همت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی صورت گرفت؛
مدیر عامل بنیاد پژوهش‎های اسلامی آستان قدس رضوی از عرضه 250 عنوان کتاب در حوزه علوم قرآن و حیث در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شریعتی تبار، با اشاره به این مطلب عنوان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و مردم و مسلمانان بیشتر با قرآن انس پیدا می‌کنند. از این رو این ماه فرصت مناسبی برای عرضه محصولات قرآنی به جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف آشنایی مخاطبان با محصولات قرآنی برگزار می شود، اظهار کرد: خوشبختانه، آستان قدس رضوی و سایر موسسات وابسته به این آستان مقدس، در نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی به ویژه با محوریت قرآن، حضور فعالی دارند.

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی افزود: گروه مطالعات قرآنی این مرکز، از ابتدای تأسیس تاکنون، در رشته‌های گوناگون مرتبط با علوم قرآنی پژوهش‌های ارزنده‌ای را صورت داده است. این مرکز، تاکنون 115 اثر ارزشمند در 399 جلد، را با موضوع قرآن و علوم قرآنی به چاپ رسانده و در اختیار علاقهمندان قرار داده است.

شریعتی تبار به تازه‌های نشر گروه قرآن اشاره و تصریح کرد: «رمضان با قرآن»، «آیات الاحکام من تفسیر التبیان»، جلد سی و سوم «المعجم فی فقه الغه و سر البلاغه»، «پرتوی از هدایت قرآن»، «لطایف التفسیر»، «کلام قدسی در هنر بشری» و... از جمله تازه‌های نشر قرآنی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است که در این نمایشگاه معرفی و عرضه می شود.

وی همچنین، انجام فعالیت‌های قرآنی در حوزه فرهنگ مکتوب قرآن، تحقیقات عمیق و گسترده در معارف قرآنی به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر جامعه اسلامی از انوار این کتاب آسمانی را از مهم‌ترین اهداف گروه مطالعات قرآنی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی دانست.

مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، تصریح کرد: «آشنایی با علوم قرآنی»، «آیات العقاید»، «بررسی زیباشناسی تکرار در قرآن کریم»، «برگ هایی نفیس از قرآن های منسوب به ائمه»، «بهترین روش حفظ قرآن»، «پرتویی از هدایت قرآن»، «جامعه انسانی از دیدگاه قرآن مجید»، «خورشید تابان در علم قرآن»، «روش حفظ قرآن»، «سوره‌های قرآن دورنمایه و محورها»، «گیاهان در قرآن» و ... از جمله آثاری است که به همت گروه مطالعات قرآنی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تولید شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار