کد خبر: 854294
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
وزنه برداری معلولان

پیروس دیماس، یکی از مشهورترین وزنه برداران جهان که بیش از 10 سال پیش از دنیای وزنه‌برداری کناره گیری کرده است، در هیات اجرایی IWF فعالیت می‌کند. او قصد دارد که دوباره به عضویت این هیات در بیاید. دیماس در مصاحبه با BarBend درباره آینده فدراسیون جهانی و انتخابات ریاست این فدراسیون صحبت کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، پیروس دیماس یکی از پر افتخارترین وزنه‌برداران جهان در مصاحبه با BarBend درباره مشکلات فدراسیون جهانی و راه‌حل‌های آنها صحبت کرد:

* شما قصد دارید که دوباره به عضویت هیات اجرایی IWF در بیاید. چه چیز باعث شد که شما بیش از این، این سمت را انتخاب کنید و این بار چه تفاوتی با قبل دارد؟

من فکر می‌کنم که ایده ها و هدف‌های جدیدی دارم و این مساله باعث شد که من انگیزه پیدا کنم تا دوباره به عضویت هیات اجرایی در بیایم. وزنه‌برداری خیلی چیزها را به من داده است. می‌خواهم دینم را به این ورزش ادا کنم. فکر می‌کنم که امسال بسیار مهم است که افراد قوی در هیات اجرایی قرار بگیرند. وزنه‌برداری در نقطه عطف قرار دارد ، زیرا ورزش ما هم مانند کشتی احتمال دارد از سوی IOC مورد بررسی قرار بگیرد و احتمال خارج شدن از  المپیک وجود دارد. ما نیاز به مدیریت خوب داریم تا تغییراتی در ورزش ایجاد شود و در مسیر خود قرار بگیرد.

* اگر دوباره انتخاب شوید ، اولویت شما چیست؟

من قصد دارم که این بار بیشتر به برنامه‌های آموزشی بپردازم. من فکر می‌کنم که آموزش درست می‌تواند به مبارزه با دوپینگ در سراسر دنیا کمک کند. من می‌خواهم در این زمینه  هر کاری می‌توانم انجام دهم. IWF تلاش زیادی برای مبارزه با دوپینگ کرده است.

* شما کارهای زیادی در ورزش وزنه‌برداری انجام داده‌اید. فکر می کنید بزرگترین چالش شما هنگامی که از یک وزنه‌بردار به یک مسئول تبدیل شدید چه بوده است؟

این تغییر سخت نبود. اگر در خانواده‌ وزنه‌برداری باشید هیچ چیز تغییر نمی‌کند و تغییر سمت آسان است. وزنه‌برداری زندگی من است. ما مثل گل‌هایی هستیم که در این ورزش شکفته‌ایم و اگر از آن جدا شویم می میریم. اگر ورزشکار باشید می دانید که ورزشکاران به چه چیز احتیاج دارند بنابراین کارهای مدیریتی برای شما سخت نخواهد بود.

* به نظر شما چالش اصلی در رشته ورزشی وزنه‌برداری چیست؟

بزرگترین چالش این است که مردم را با زیبایی و اهمیت وزنه‌برداری آشنا کنیم. اگر مردم از قدرت این ورزش آگاهی پیدا کنند بیشتر این ورزش را ستایش می‌کنند. ما باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری درگیر وزنه‌برداری شوند.

* فکر می کنید هواداران وزنه‌برداری دوست دارند چه اتفاقی بیفتد؟

ما می‌خواهیم کشورهای بیشتری در مسابقات شرکت  کنند و در اوزان مختلف رقابت بیشتری ایجاد شود. در بازی‌های  المپیک قبلی کشورهای زیادی مدال کسب کردند. این مساله برای آینده مهم است. در آینده بهتر است که تکنیک بد کمتری در مسابقه ببینیم.

* با توجه به نزدیک شدن به  المپیک 2020 فکر می کنید که در سه تا چهار سال آینده چه چیزی تغییر می‌کند؟

اگر بتوانیم در مبارزه با دوپینگ موفق باشیم، ملیت‌های بیشتری مدال خواهند گرفت و ورزش وزنه‌برداری محبوب‌تر خواهد شد. بنابراین هواداران بیشتری خواهیم داشت و رسانه‌ها بیشتر به سمت ورزش ما می آیند.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار