کد خبر: 854193
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
امام جمعه اسلامشهر :
حجت الاسلام محمد نوروزی گفت: گرامیداشت سالگرد ارتحام امام خمینی(ره) ، بزرگداشت و حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب است .

حجت الاسلام  محمد نوروزی  امام جمعه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  شهرستان اسلامشهر ،  درجلسه ستاد گرامیداشت  ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد  ، که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد:گرامیداشت  سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)  بزرگداشت  و حفظ ارزشها و آرمانهای  انقلاب اسلامی  است .

نوروزی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، بیان کرد: در قرآن کریم در 13 آیه  به فضیلت و اهمیت روز  اشاره و تاکید شده  و ا سال دوم هجری بر پیامبر  اکرم (ص)  روزه واجب  شده است .

وی با اشاره به اینکه  همه  زمانها و مکانها  مال خداست ، تاکید کرد: گاهی حوادث و اتفاقاتی  در برخی  زمانها ومکانها رخ می دهد که،ارزش و جایگاه همان  قطعه از زمان و مکان را  بالا می برد و در تاریخ  بشریت  ثبت کرده و ماندگار می کند .

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان اسلامشهر، افزود:لیله القدر یک شب از همانند شبهای دیگر   وحادثه ای که در آن شب  اتفاق افتاد  وعزت و ارزش ویژه این  شب با فضیلت شد  ، نزول آیات قرآن کریم بر پیامبر  اکرم (ص) بود .

وی با بیان اینکه گاهی ولادت و یا  وفات اشخاص به زمان و مکانها ارزش می دهد،  تاکید کرد: ارتحال  حضرت امام خمینی ( ره)  در روز 14 خرداد1368 به این روز تاریخی یک ارزش و بها ی داده و در تاریخ  انقلاب راسلامی ایران  ماندگار  شده است .

نوروزی گفت : قیام خونین مردم  ورامین در15خرداد سال 1342برعلیه استبداد و استکبار که منجر به شهادت رسیدن عده ای ازهم وطنان عزیز این سرزمین  شده ، روز 15 خرداد را  بعنوان یک روز تاریخی و ارزشمند برای این سرزمین   ماندگار شده و حفظ یاد و خاطره آن شهیدان والامقام  برعهده مردم این کشور است .

  وی با اشاره به برنامه های   سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ، افزود:برگزاری دهها برنامه فرهنگی  ، ورزشی ، مذهبی و ...، در سطح شهرستان توسط  دستگاهها و نهادها  و اقشار مختلف  مردم  از جمله  ویژه برنامه  ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) است .

امام جمعه اسلامشهرتاکید کرد:مراسم متمرکز وشهرستانی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)  و قیام خونین 15 خردادامسال با توجه به تقارن یافتن با ماه مبارک رمضان روز13خردادماه سالجاری ازساعت 30/9 تا  30/11با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم و دلباختان امام راحل (ره) در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و اوقات امورخیر یه  شهرستان اسلامشهر برگزار می شود .

 وی با بیان اینکه  امسال مراسم سالگرد  ارتحال امام خمینی (ره)  بدون حضور میهمانی   سایر استانهای کشور برگزار می شود ،  تاکید کرد: با حضور اقشار مختلف مردم  شهرستانهای استان تهران  همجوار با حرم امام  خمینی  (ره)  مراسم  بزرگداشت   آن عزیز سفرکرده  در عصر روز 14 خرداد در جوار حرم  برگزار می شود.

نوروزی خاطر نشان کرد:  آمادگی لازم  در شهرستان اسلامشهر برای حضور سازماندهی شده  بیش از 8 هزار نفر از شهروندان اسلامشهری در حرم مطهر  امام    بوجود آماده و  دهها برنامه از جمله یادوراره  امام در سطح مساجد و محللات شهرستان  برگزار خواهد شد .

درادامه این جلسه مسئولین  ادارات و کمیته  های 7 گانه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد  از برنامه ها و اقدامات  انجام شده برای  بزرگداشت این 2 روز تاریخی را بیان کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر