کد خبر: 854160
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
امامزادگان و بقاع متبرکه همواره انس بیشتر با قرآن کریم وشناخت بیشتر با سیره ائمه اطهارورویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی وآماده سازی فضای مذهبی و معنوی مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تعداد ۲۰۶ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان جلیل القدر در استان اصفهان مجری طرح ضیافت الهی هستند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: در خصوص فضیلت های ماه مبارک رمضان پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: 

«انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب ، ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند.» در همین راستا و با توجه به اینکه حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه همواره مکانی برای عبادت و نزدیکی بندگان مومن خداوند محسوب می شوند و همچنین با هدف و رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و آماده سازی فضای بقاع متبرکه جهت پذیرایی از میهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی همچون سال های گذشته به صورت ویژه در جوار ۲۰۶ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در جهت اجرای این طرح ۱۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۸۷ مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۱ روحانی در قالب ۳۵ خیمه معرفت به صورت مستقر در بقاع متبرکه خدمات مشاوره ای و مذهبی به زائران ارائه می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان در جوار ۱۷۱ بقعه متبرکه نماز جماعت مغرب و عشا، در جوار ۱۲۰ بقعه متبرکه نماز ظهر و همچنین در جوار ۷۲ بقعه متبرکه نماز صبح برپا می باشد و در جوار ۱۳۶ بقعه متبرکه نیز به صورت روزانه مجالس سخنرانی برپا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه بیان کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز به صورت ویژه در جوار ۱۸۶ امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۷۶ جلسه تفسیر قرآن کریم روزانه در ایام ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان جلیل القدر برپا می باشد همچنین ۱۴۱ کرسی تلاوت روزانه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه استان برپا خواهد بود که مراسم جزء خوانی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد، امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود و امامزاده سلطان علی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان به صورت زنده از شبکه های استانی و سراسری صدا و سیما پخش می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در جهت انس بیشتر مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان با قرآن کریم ۶۲ محفل انس با قرآن کریم در جوار امامزادگان واجب التعظیم برپا می شود که این محافل انس با قرآن کریم همراه خواهد بود با تلاوت قاریان برتر و ممتاز استانی و کشوری برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه گفت: در روز عید سعید فطر نیز ۱۰۴ بقعه متبرکه میزبان نمازگزاران جهت اقامه نماز عید خواهند بود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار