کد خبر: 854042
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
162748.jpg

کاپیتان سابق تیم ملی جودو گفت: از مسئولان شهر و استان گلایه زیادی دارم زیرا بی‌توجهی آنها سبب شد تا بسیاری از اتفاقات تلخ برای ورزشکاران رخ دهد.

امیر قاسمی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، در خصوص رفتن محجوب ملی‌پوش جودو به تایلند برای حضور در رقابت‌های MMA اظهار کرد: هرکدام از ما بیش از 10 سال در تیم ملی حضور داشتیم، چه من که دو سال است از ورزش قهرمانی خداحافظی کرده‌ام و به مربی‌گری روی آوردم و چه محجوب که یکی دو سال دیگر نهایتا می‌تواند برای تیم ملی به میدان برود. متاسفانه با این همه سابقه حتی یک بیمه معمولی را از ما دریغ کرده‌اند.

وی افزود: وقتی ورزش حرفه‌ای و ملی را کنار می‌گذاری تازه می‌بینی که هیچ شغلی نداری! چطور ممکن است که ورزش حرفه‌ای چنین چیزی باشد؟ وضعیت محجوب هم باید بررسی شود تا ببینیم به کجا رسیده که حاضر شده در مسابقات MMA شرکت کند. مگر شرکت در چنین مسابقه‌ای شوخی‌ست؟ کسی در MMA مسابقه می‌دهد که دیگر تمام پل‌ها را پشت سرش خراب کرده‌است.

قاسمی‌نژاد تصریح کرد: چندین سال عضو تیم ملی بودیم و مدال‌های مختلفی برای کشورمان آوردیم اما حتی یک بار اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی یا هیات جودوی استان از ما تشکر نکردند یا با ما تماس نگرفتند که بپرسند چه می‌کنید. این وضعیت کلی تمامی ورزشکاران است و محجوب هم از این قاعده مستثنی نیست.

وی در خصوص اینکه آیا محجوب وی را در جریان چنین تصمیمی قرار داده‌بود، گفت: با من مشورت نکرد اما در جریان بودم که مدتی است تمرین بوکس را آغاز کرده و به دنبال رفتن به مسابقات MMA است. محجوب قهرمان آسیاست و پهلوان سنگین‌وزن خراسان است، هیچ علاقه‌ای به MMA نداشت و تنها به واسطه مسائل مالی عازم تایلند شده‌است. محجوب هنوز جوان است و می‌توانست که در مسابقات جهانی اتفاق خوبی را برای ایران رقم بزند.

قاسمی‌نژاد با اشاره به اینکه نباید فدراسیون را مقصر اصلی قلمداد کرد، گفت: خیلی از ورزشکاران ایرانی به همین شکل زندگی کردند و همین راه را مجبور شدند انتخاب کنند. باید به دنبال دلیل این کوچ باشیم.تعداد زیادی از ملی‌پوشان ایرانی را پیش از این داشته‌ایم که به کشورهای دیگر رفته‌اند. فدراسیون را نباید مقصر کنیم بلکه باید از وزارت ورزش بپرسیم چرا به ورزشکاران اهمیت نمی‌دهد و حتی آنها را بیمه نمی‌کند؟

وی افزود: کسی که قهرمان آسیاست آیا باید یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق بگیرد؟ در لیگ برتر جودو که البته سال قبل کلا به دلایل خاص برگزار نشد، بالاترین رقم قرارداد 20 میلیون تومان است. نفر دوم تیم ملی رقم قراردادش نهایتا 3، 4 میلیون تومان است و نفرات سوم و چهارم تیم ملی به بعد، نهایتا 500 هزار تومان می‌گیرند.

قاسمی‌نژاد تاکید کرد: به اندازه خودم برای شهرم مدال آوردم، اما شهر من برای من چه کرده‌است؟ قهرمانی در آسیا، قهرمانی در کشور، قهرمانی استان و ... افتخارات من بوده اما چه فایده؟ کاپیتان تیم ملی بزرگسالان بودم اما الان بخواهم باشگاه بگیرم و تمرین کنم، باید 700 هزار تومان ماهانه اجاره بدهم. گلایه بزرگ من از شهرم است، این همه من و امثال من زحمت کشیدیم، همه چیز را نباید به گردن فدراسیون بیندازیم.

وی افزود: مگر ما چند قهرمان آسیا داریم که نشود برایشان اسپانسر مهیا کنیم؟ رییس هیات در این عرصه چه می‌کند؟ از 2014 که بازنشسته شدم، مربی تیم استان شدم. تیمم قهرمان کشور شد و مربی تیم ملی نوجوانان شدم. امروز هم مربی تیم ملی جوانان هستم و یک روز هم از جودو فاصله نداشته‌ام. برای خوب شدن یک نفر باید همه دست به دست هم بدهند. از هیات استان تا فدراسیون و وزارت و اداره کل باید کنار هم باشند.

قاسمی‌نژاد تاکید کرد: چطور وقتی رییس هیات به دنبال اعزام تیم به مسابقات کشوری است به همه بازیکنان زنگ می‌زند و از لزوم تعصب و غیرت خراسانی حرف می‌زند اما وقتی این روزها می‌رسد همه چیز را فراموش می‌کند؟ در کشورهای دیگر مثل ایتالیا، فرانسه و حتی روسیه، جودوکاران در دوران حضور در عرصه ورزش قهرمانی با اسپانسرینگ پلیس حمایت می‌شوند و وقتی ورزش‌شان به پایان می‌رسد، وارد بحث آموزش به نیروهای پلیس می‌‎شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار