کد خبر: 853939
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
رییس اتاق بازرگانی استان البرزخبرداد
رییس اتاق بازرگانی استان البرز از بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی البرز با شرکت های مکزیکی در فعالیت های کشاورزی و مواد غذایی خبر داد و گفت:‌دو طرف برای همکاری های مشترک تمایل دارند.

رحیم بنا مولایی در نشستی با سفیر مکزیک در ایران که نماینده جهاد کشاورزی و چند تن از کارشناسان بخش خصوصی نیز حضور داشتند، گفت: مکزیک از لحاظ کشاورزی از توان مناسبی برخوردار است و ما برای سرمایه گذاری مشترک با شرکت های مکزیکی تحت برند آن کشور آمادگی داریم.

وی افزود: البرز در صنایع مختلف ازجمله سرامیک، وسایل ساختمانی ، قطعات خودرو ، نساجی ، مواد غذایی ، بهداشتی و دارویی ازتوانایی بالایی برخورداربوده و دراین زمینه ها برای همکاری تجاری و سرمایه گذاری مشترک با مکزیک و سایر کشورها آماددگی دارد .

وی با اشاره به بهره مندی از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه باری پیام به عنوان یکی از مزیت های استان البرز اظهارکرد: استقرار گمرک فرودگاه پیام از ویژگی های مهم این استان است و ما می توانیم به صورت مستقیم با اختصاص هواپیمای باری تجارت بین استان البرز و مکزیک را به نحو مطلوبی گسترش دهیم .

 رییس اتاق بازرگانی استان البرز افزود: استان البرز درخصوص همکاری مشترک با مکزیک در بازارهای بین المللی نیز آمادگی دارد.

 بنامولایی گفت: امروز صنایع البرز درتولید بسیاری از کالاها رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده و تامین کننده بخش قابل توجهی ازنیازهای کشور است ، ضمن آنکه در بحث صادرات نیز به موفقیت هایی دست یافته ایم .

وی افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد ماکارونی و قارچ کشور در استان البرز تولید می شود و این استان همچنین در تولید محصولات کشاورزی به ویژه سبزی و صیفی جایگاه مهمی را کسب کرده و در صادرات این محصولات بسیار موفق بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار