کد خبر: 853887
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
دبير انجمن خرماي ايران از توليد ۴۰۰ هزار تن خرماي مازاد بر نياز مصرف داخلي در كشور خبرداد و گفت: از اين ميزان ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن صادر مي‌شود و بقيه به مصرف خوراك دام مي‌رسد.
به گزارش تسنيم، علي اصغر موسوي با اشاره به اينكه خرماي ايراني از بهترين و با كيفيت‌ترين خرما در دنياست، افزود: از مجموع 480 نوع خرما در جهان 400 نوع خرما در ايران وجود دارد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر توليد خرما در كشور يك ميليون تن و مصرف داخلي 600 هزار تن است، اظهار داشت: از مجموع توليد 400 هزار تن مازاد بر نياز مصرف داخلي است. دبيركل انجمن خرماي ايران گفت: خرما از محصولات كشاورزي ارزشمند ايران است كه نه تنها در تغذيه مردمان مناطق خرماخيز نقش مؤثري دارد بلكه در بازارهاي جهاني نيز خريداران فراواني را به خود اختصاص داده است. وي در ادامه با اشاره به اين جمله كه كشورهاي امريكاي شمالي، اروپايي، روسيه، امارات و كشورهاي همسايه از بازارهاي صادراتي خرماي ايراني هستند، افزود: بيشترين ميزان خرماي ايران به كشورهاي روسيه و امارات صادر مي‌شود.
 
موسوي اظهار داشت: خرما علاوه بر نقش تغذيه‌اي و درآمدي كه براستان‌هاي جنوبي كشور دارد به عنوان يك محصول عمده صادرات غيرنفتي كشور محسوب مي‌شود و صادرات اين كالا داراي قدمت طولاني است. وي با اشاره به «افت شديد قيمت خرما در فصل برداشت» اظهار داشت: سال گذشته بهترين خرما (مضافتي بم) در كشور هزار و 500 تا 2 هزار تومان از كشاورزان خريداري شده است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار