کد خبر: 853884
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
رئيس سازمان خصوصي‌سازي گفت: قرار نيست ما تا ابد براي مصرف‌كنندگان، برق يا گاز يارانه‌اي بپردازيم و بايد عده‌اي از مردم قيمت تمام شده برق و گاز را پرداخت كنند.
به گزارش تسنيم، پوري حسيني در مصاحبه با راديو گفت‌و‌گو در خصوص ميزان توفيق اين سازمان در روند خصوصي‌سازي اظهار داشت: در شرايطي خاص، حوزه خصوصي‌سازي با حوزه ساير بخش‌هاي اقتصادي گره مي‌خورد كه اين گره‌ها بايد همزمان با هم باز شود. پوري‌حسيني تصريح كرد: در حال حاضر جدي‌ترين چالش فرايند خصوصي سازي، در هر كشوري و در كشور ما مقررات‌زدايي است. در زمينه‌هايي كه دولت از صنعتي خاص حمايت نقدي مي‌كند لازم است در جهت تداوم خصوصي‌سازي با ارائه فرمولي جديد به جاي يارانه به مرور آن را حذف يا روشي ديگر را جايگزين آن كند. رياست سازمان خصوصي‌سازي كشور اذعان كرد: واقعيت اين است كه قرار نيست ما تا ابد براي مصرف‌كنندگان برق يا گاز يارانه‌اي بپردازيم و بايد عده‌اي از مردم قيمت تمام شده برق و گاز را پرداخت كنند.
 
وي خاطر نشان كرد: با همه اين واقعيت‌ها، عده‌اي از قشر كم‌درآمد هستند كه دولت در اين زمينه از آنها حمايت مي‌كند و در اين ميان بايد بتوانيم حمايت دولت را به شكل ديگري ارائه دهيم تا قشر كم‌درآمد تحت فشار قرار نگيرند. پوري‌حسيني با اشاره به اينكه روند شناسايي قشر كم درآمد جامعه با كندي زيادي در حال پيشروي است، افزود: اين كندي در شرايط حاضر به صلاح است زيرا تا اخذ تصميم درباره جايگزيني روشي جديد بايد با آرامش پيش رفت تا خداي نكرده به مردم و دولت آسيبي نرسد.
 
رياست سازمان خصوصي‌سازي كشور ضمن اشاره دوباره به روند شناسايي اقشار كم‌درآمد كشورمان، آن را ضعفي عمده تعريف و تصريح كرد: در كنار شناسايي اين افراد شريف سياست‌هاي قيمت‌گذاري نيز بايد با سرعت بيشتري تعيين شود چراكه جداي از روند خصوصي‌سازي، اراده‌اي نيز بر آزاد‌سازي قيمت‌هاي برق و گاز وجود دارد و به‌عبارت ديگر تصميم بر اين است كه قيمت‌ها به‌صورت رقابتي در بازار تعيين شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار