کد خبر: 853695
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: هم‌زمان با ماه رمضان طرح ضیافت الهی ۷۲ بقعه شاخص استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ضیافت الهی هم‌زمان با ماه مبارک در سطح 72 بقعه شاخص اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح ۲۴ مبلغ اعزامی از قم و ۴۸ مبلغ بومی به کار گرفته خواهد شد، ضمن اینکه ۱۶ روحانی مستقر نیز در اجرای برنامه ماه مبارک رمضان مشارکت دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در ماه رمضان گفت: اقامه نماز صبح در ۱۲ بقعه، نماز ظهر و عصر در ۳۸ بقعه و نماز مغرب و عشاء در ۵۰ بقعه اقامه، برپایی ۲۰ خیمه معرفت، سخنرانی در ۴۵ بقعه، ویژه‌برنامه «خدیجه مادر امت» در ۱۱ بقعه، ویژه‌برنامه ارتحال حضرت امام (ره) در ۱۱ بقعه، تهیه بسته‌های معیشتی برای فقرا، جزء خوانی در بقاع، برگزاری جشن کریم اهل‌بیت (ع) ازجمله برنامه‌های طرح ضیافت است.

حسینی برگزاری ویژه‌برنامه لیالی قدر در بقاع متبرکه، غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور مسئولان و قرائت خطبه شعبانیه، استفاده از مبلغان متخصص ویژه کودکان و نوجوانان، استفاده از کارشناسان چندرسانه‌ای، مشاوره‌های خانواده، همکاری با شهرداری برای برگزاری برنامه‌ مشترک دریکی از پارک‌های اراک در راستای بیان احکام و روایات از دیگر برنامه‌های این ایام است.

به گفته وی تعویض و صحافی قرآن‌های بقاع متبرکه و مساجد، بیان احکام شرعی پس از اقامه نماز جماعت، بیان داستان‌های اخلاقی و اجتماعی، برنامه ویژه بانوان شامل احکام، مباحث تفسیری و اخلاقی، برگزاری کلاس‌های قرائت، جزء خوانی، ترتیل، دوره آموزشی مفاهیم، پاسخ به شبهات دینی، احکام و حفظ، برای نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار