کد خبر: 853655
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
مدير كل اسبق آموزش ابتدايي
مدير كل اسبق آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: اگر خوشبينانه نگاه كنيم و واكنش منفي نداشته باشيم، حداقل آن چيزي كه در اين دوره تصدي آموزش ابتدايي توسط افراد بدون تجربه رخ داده است توقف، ركود و عقب‌ماندگي است.
 
ابوالقاسم جامه‌بزرگ، مدير كل اسبق آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش انتخاب افراد بي‌تجربه در كسوت معاون آموزش ابتدايي در سال‌هاي گذشته را ناگوار توصيف كرد و اظهار داشت: تصدي پست معاونت ابتدايي توسط فردي با وجود ويژگي‌هاي مثبت علمي اگر آشنايي لازم با حوزه وسيع آموزش ابتدايي نداشته باشد، خسارت‌آور و ناگوار است.
 
وي افزود: فرد بي‌تجربه و ناآشنا تا بخواهد قدمي براي آشنايي با حوزه و پيشرفت كار بردارد، عقب‌ماندگي بسياري در طول دوره خدمتش رخ خواهد داد كه جبران آن بسيار مشكل مي‌شود.
مديركل اسبق آموزش ابتدايي اضافه كرد: مطابق تعاليم اسلامي، شخصيت كودك در اين دوره شكل مي‌گيرد و پژوهش‌ها هم اين بيان را تأييد مي‌كند كه 80 درصد هوش و شخصيت تا هشت سالگي تثبيت مي‌شود و سبك زندگي در اوان كودكي نهادينه مي‌شود.
 
وي با بيان اينكه با وجود اهميت اين حوزه از آن غفلت شد، گفت: بعد از تعهد، تخصص اهميت بسيار دارد و بايد فردي به سمت معاونت آموزش ابتدايي وزارتخانه مسئول منصوب مي‌شد كه از جهات مختلف در طول سال‌ها كار و تلاش و ارتباط با معلمان، ‌كارشناسان، خانواده و دانش‌آموزان به زواياي آشكار و پنهان آموزش و پرورش و آموزش ابتدايي آشنا باشد و با آشنايي با كارشناسان براي ارتقاي كيفيت اقدام مي‌كرد.
 
مدير كل اسبق آموزش ابتدايي گفت: اين بيان به معناي نفي شخصيت و كارايي يك فرد نيست، بلكه گوياي اين است كه تجربه و تخصص در بازدهي، مؤلفه بسيار مهمي هستند.
وي شرايط حوزه معاونت آموزش ابتدايي را ارزيابي و بيان كرد: اگر خوشبينانه نگاه كنيم و واكنش منفي نداشته باشيم، حداقل آن چيزي كه در اين دوره تصدي آموزش ابتدايي توسط افراد بدون تجربه رخ داده است، توقف، ركود و عقب‌ماندگي است.
جامه‌بزرگ تصريح كرد: اتفاق خاصي در حوزه پيش‌دبستاني در اين چهار سال مشاهده نشد و آنچه اتفاق افتاد، فعاليت‌هاي جاري است كه خود به خود پيش مي‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار