کد خبر: 853645
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
رؤياي پولدار شدن زوج سرايدار پس از دستبرد يك‌ميليارد توماني به خانه صاحبخانه خيلي زود به كابوس تبديل شد.
رؤياي پولدار شدن زوج سرايدار پس از دستبرد يك‌ميليارد توماني به خانه صاحبخانه خيلي زود به كابوس تبديل شد. كارآگاهان پليس با بررسي دوربين‌هاي مداربسته دروغ زوج سارق را خيلي زود برملا كردند.
 
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 18 روز پنج‌شنبه 21 ارديبهشت‌ماه بود كه به مأموران كلانتري 114 عباس‌آباد خبر رسيد از خانه‌اي در خيابان قندي سرقت شده است. لحظاتي بعد تيمي از مأموران كلانتري در محل حاضر شدند. مرد سرايدار گفت ساعتي قبل در خانه تنها بودم كه زنگ در را زدند. مردي كه پشت آيفون بود، خودش را مأمور آب معرفي كرد. وقتي در را باز كردم، ناگهان سه مرد وارد شدند. آنها دست و پا و دهانم را بستند. بعد به طبقه دوم رفتند و اشياي قيمتي را سرقت كردند و گريختند.
 
بعد از مطرح شدن شكايت، تيمي از كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ به دستور قاضي در اين باره تحقيق كردند.  مرد صاحبخانه وقتي مورد تحقيق قرار گرفت، در شرح ماجرا گفت: روز حادثه من همراه خانواده‌ام به رامسر سفر كرده بودم كه سرايدار تماس گرفت و ماجراي سرقت را خبر داد. صاحبخانه گفت از گاوصندوق مقدار زيادي طلا و جواهرات كه در مجموع يك ميليارد تومان ارزش داشت، سرقت شده است.
 
مرد سرايدار هم كه مردي 24 ساله به نام حميد بود، در شرح ماجرا گفت: سارقان سه مرد قوي‌هيكل بودند كه خودشان را مأمور آب معرفي كردند و بعد با تهديد چاقو از خانه سرقت و فرار كردند.  مريم 31 ساله، همسر سرايدار هم وقتي در اين باره تحقيق شد، گفت: من روز حادثه براي خريد از خانه بيرون رفته بودم. ساعت پنج عصر وقتي به خانه برگشتم، شوهرم را با دست و پا و دهان بسته در طبقه همكف پيدا كردم و به پليس خبر دادم.  در شاخه ديگري از بررسي‌ها كارآگاهان دست به تحقيقات ميداني زدند. آنها متوجه شدند كه چند ساختمان همسايه مجهز به دوربين مداربسته است. كارآگاهان بعد از بررسي دوربين‌هاي مداربسته متوجه شدند در ساعتي كه سرايدار و همسرش ادعاي سرقت داشتند، هيچ‌كس به ساختمان وارد يا خارج نشده است.
كارآگاهان همچنين در بازرسي از محل سرقت، مقداري ابزار كشف كردند كه از آنها براي باز كردن در گاوصندوق استفاده شده بود. از آنجا كه اين ابزار نو بود، مأموران احتمال دادند كه سارقان بايد اين ابزار را به تازگي خريده باشند. آنها با بررسي مشخصات درج شده روي ابزار موفق شدند محل فروش آن را شناسايي كنند. كارآگاهان با بررسي دوربين مداربسته فروشگاه ابزار فروشي حوالي سيدخندان تصوير مرد سرايدار را هنگام خريد ابزار به دست آوردند.
 
 بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه حميد چند ساعت قبل از وقوع سرقت ابزار را از فروشگاه خريده است.  بعد از به دست آمدن اين مدارك بود كه حميد و همسرش به اتهام سرقت بازداشت شدند. آنها كه چاره‌اي جز اعتراف نداشتند به جرمشان اقرار كردند.
 
حميد در شرح ماجرا گفت: سه سال قبل از حادثه به واسطه يكي از بستگانم به عنوان سرايدار در اين خانه مشغول كار شدم. خيلي زود متوجه شدم كه صاحبخانه مردي پولدار است و هميشه مقدار زيادي پول و طلا در گاوصندوق نگه مي‌دارد. او در شرح سرقت هم گفت: يك روز قبل از سرقت مرد صاحبخانه گفت كه قصد دارد همراه خانواده‌اش براي چند روز به رامسر برود. بعد از اينكه آنها راهي سفر شدند، وسوسه شدم تا به گاوصندوق صاحبخانه دستبرد بزنم. بعد نقشه سرقت را با همسرم مطرح كردم كه قبول كرد. سپس مقداري ابزار تهيه كردم و به خانه رفتم و در گاوصندوق را باز و طلاها را سرقت كردم. بعد هم همسرم براي صحنه‌سازي با پليس تماس گرفت.  سرهنگ كارآگاه محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: محل نگهداري طلا و جواهرات سرقتي در يكي از شهرهاي غرب كشور شناسايي و بعد از كشف به مالباخته تحويل داده شد. دو سارق با تأمين قرار مناسب به زندان منتقل شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار