کد خبر: 853638
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
در همايش پنج‌شنبه و با تأكيد بر گسترش دايره وحدت تأكيد شد
انتخابات رياست جمهوري به پايان رسيد و چهره فرد منتخب ملت مشخص شد.
نویسنده: رحيم زيادعلي

انتخابات رياست جمهوري به پايان رسيد و چهره فرد منتخب ملت مشخص شد. با آنكه همچنان حرف و حديث‌هاي فراواني قبل و حين برگزاري انتخابات وجود دارد، لكن جريان مقابل برخلاف رفتار فتنه‌گران سال 88، نجيبانه و با تمكين به قانون و ساختارهاي قانوني نه بيانيه دعوت به آشوب و شورش‌هاي خياباني داد و نه قواعد مردم‌سالاري ديني را زير سوال برد، بلكه با پذيرش نتيجه، به ملت به‌خاطر خلق حماسه حضور تبريك گفت. روز پنج‌شنبه اما جلسه 600 نفره جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي برگزار شد. جلسه‌اي كه ضمن بررسي نقاط ضعف و قوت، نشاني از ناكامي و شكست در چهره حاضران ديده نمي‌شد، گرچه انتقادات قابل تأملي به رفتارهاي دولت مستقر به عنوان مجري انتخابات داشتند، اما به اتفاق بر اين نكته تأكيد كردند كه رأي 16 ميليوني حجت‌الاسلام رئيسي، پشتوانه و آغاز حركتي است كه بايد دنبال كنند.
‌  
رئيسي 16 ميليون رأي حلال به دست آورد
آيت‌الله محمدعلي موحدي كرماني، دبيركل جامعه روحانيت مبارز طي سخناني در اين همايش، با تأكيد براينكه اين تجمع نشان دهنده اين است كه ما احساس شكست نمي‌كنيم و براي برنامه‌هاي بعد احساس آمادگي داريم، اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاد همانطور كه رهبر انقلاب فرمودند انتخابات پيروزي فرد نبود بلكه مردم پيروز شدند و اين حجم عظيم حضور مردم چشم دشمن را كور كرد.
 
موحدي كرماني ادامه داد: مردم با حضور خود در انتخابات نشان دادند كه با رهبر انقلاب و نظام هستند و جمهوري اسلامي يك نظام مقتدر است. دبيركل جامعه روحانيت مبارز با بيان اينكه تمام تلاش ما اين بود كه اصلح را تشخيص دهيم و براي خدا تلاش كنيم، افزود: ما اصلح را شناختيم و طبق وظيفه به او رأي داديم و براي او تبليغ كرديم. بنابراين امام هم فرمود كه ما مأمور به انجام وظيفه هستيم. وي با اشاره به اين نكته كه در نگاه اول نقطه ضعفي به نظر من نمي‌آيد و ما در برنامه خود اشتباهي نداشتيم، تصريح كرد: برخلاف موارد قبل كار بين اصولگرايان دچار اختلاف نشد و ما به فرد واحد و مشخص يعني برادرمان آقاي رئيسي رسيديم و جامعتين هم وارد صحنه شد و او را به عنوان نامزد اصلح معرفي كرد كه اين توفيق كمتر نصيب مي‌شود. دبيركل جامعه روحانيت مبارز تأكيد كرد: آقاي رئيسي در انتخابات 16 ميليون رأي حلال به‌دست آورد؛ ما روز گذشته با آقاي جنتي نشست داشتيم و در آنجا مطرح شد كه مردم از شوراي نگهبان انتظار دارند و مي‌خواهند ببينند شورا چه قضاوتي مي‌كند، شوراي نگهبان وظيفه دارد همه آنچه اتفاق افتاده، برنامه‌هاي غلط، آرايي را كه ابطال شد و مناطقي كه صندوق به آنها نرفته بود خودش با دليل بشناسد و به مردم اعلام كند. وي در عين حال خاطرنشان كرد: اين تخلفات در نتيجه انتخابات موثر نيست اما اين اثر را دارد و شايد رأي آقاي رئيسي را از 16 ميليون به 19 ميليون و رأي آقاي روحاني را از 23 به 21 ميليون برساند. از اين رو كساني كه تخلف كرده‌اند بايد بدانند كه يك چشم بينا بالاي سر آنها است و آنها به خود اجازه تكرار چنين اقداماتي را ندهند.
‌  
جلوگيري از انحراف، وظيفه جبهه 16 ميليوني
رئيس شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب نيز با بيان اينكه جلوگيري از انحراف در مسير انقلاب از مهم‌ترين وظايف جبهه ۱۶ ميليوني است، گفت: عده‌اي فكر مي‌كنند در اين انتخابات شكست خورديم، ولي در مقابل رسوايي تخلفات گسترده و خريد رأي و دين‌فروشي طرف مقابل شكستي رخ نداده است.  حجت‌الاسلام محمدحسن رحيميان با بيان اينكه بسياري از حوادث در جريان نهضت انقلاب اسلامي اتفاق افتاد كه فكر مي‌كرديم ناخوشايند است، اظهار داشت: ولي بعد متوجه شديم كه بهترين چيزي بود كه خداوند محقق كرده و به مصلحت جريان حق بوده است. وي با اشاره به فتنه 88 و اتفاقات آن خاطرنشان كرد: اگر در انتخابات سال 88 موسوي ثبت‌نام نمي‌كرد و با رئيس‌جمهور مستقر به رقابت نمي‌پرداخت، ممكن بود در دور بعدي انتخابات با رأي بالايي رئيس‌جمهور شود كه قطعاً زيانبار مي‌شد. فتنه 88 تلخ بود و خداوند شر بزرگي را از سر انقلاب كنار زد و اين دستاورد بزرگ و سرنوشت‌سازي بود.
 
رحيميان با بيان اينكه برخي از دوستان كه تجربه كمي دارند فكر مي‌كنند در اين انتخابات فاجعه‌اي رخ داده است، اظهار داشت: شكستي اتفاق نيفتاده است، رسوايي كه تخلفات و دين‌فروشي‌هايي كه براي به دست آوردن رأي و خريد رأي به قيمت فروش دين و انقلاب و ارزش‌ها انجام شد، در طرف مقابل ما از اول هم مي‌گفتيم كه اگر چنانچه نامزدي در مقابل رئيس‌جمهوري مستقر پيروز مي‌شد، اين يك معجزه بود، چون اين طرف 40 روز فرصت تبليغ داشت ولي طرف مقابل چهار سال دولت و تريبون در دستش بود و همه ابزار قدرت و تبليغ را در دست داشت. وي ادامه داد: طرف مقابل به هر وسيله‌اي متوسل شده تا حتي آراي سياه را به خود جذب كند، ولي اين طرف روي اصول و ارزش‌ها پافشاري كرده است و 16 ميليون رأي مؤمنانه خالص به دست آورده است.
 
رحيميان با بيان اينكه 16 ميليون رأي در برابر طرف مقابلي به دست آمد كه حتي در صدد به دست آوردن آراي سياه بود، خاطرنشان كرد: البته بخش بزرگي از آن 23 ميليون رأيي كه طرف مقابل به دست آورد، متعلق به انقلاب و نظام است و آنها اين‌طور تشخيص و رأي دادند و مرزبندي ما بين انقلابي و ضدانقلاب است و آنهايي را كه غيرانقلابي هستند يا  در مصداق تشخيص اشتباه داده‌اند از خودمان مي‌دانيم و بايد جذبشان كنيم. وي با بيان اينكه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب تمام نشده است، افزود: امروز مسئوليت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب خطيرتر از مسئوليت جبهه زمان جنگ است، چون اكنون مبارزه در عرصه سياسي است و پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد و اين جبهه از جبهه زمان جنگ فراگيرتر است. رئيس شوراي مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب با تأكيد بر اينكه مبارزه بايد با روحيه جبهه‌اي باشد نه حزبي، اظهار داشت: جبهه انقلاب با اتكا به مردم روي كار آمد و قائل به امام و امت است، نه رهبر و مردم. امتي كه در جبهه حق براي خدا كار كند، شكست نخواهد خورد، چون وظيفه را انجام داده و دنبال نتيجه نيز بوده است، ولي نتيجه چه چيزي است كه به دردمان مي‌خورد، اين را خدا مي‌داند. رحيميان با تأكيد بر اينكه وحدتي كه شكل گرفته بايد تقويت شود، خاطرنشان كرد: بايد دايره اين وحدت گسترش يابد تا شامل همه متدينين شود، چون شاهد بوديم كه بسياري از افرادي كه دل در گرو انقلاب دارند، نتوانستند وارد دايره وحدت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب شوند. رحيميان با اشاره به وظايف جبهه مردمي نيروهاي انقلاب تصريح كرد: بايد آنهايي را كه ملتزم به انقلاب و اسلام هستند جذب اين جبهه كنيم و اين امر با اخلاق، رفتار و كمك كردنمان ممكن مي‌شود. ما بايد روشنگري و خدمت كنيم و هرچه مي‌توانيم در جبهه حق و انقلاب بيفزاييم و آن را گسترده‌تر كنيم. وي با اشاره به رويكرد دولت فعلي اظهار داشت: هر دولتي كه كار خوبي مي‌كند بايد آن را حمايت و از آن تشكر كنيم ولي از آنجايي كه از خط انقلاب و خط مصالح نظام تجاوز كند، يكي از وظايف اين جبهه و اين جريان حداقل 16 ميليوني اين است كه در مقابل آنچه كه انحراف است، بايستد.
‌  
ذوالقدر: اصلاحات با چهره روحاني روي كار آمد
رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه برجام فقط محدود در مسئله هسته‌اي نبود، گفت: با توجه به تحركات منطقه‌اي امريكا بعيد نيست در روزهاي آتي دولت روحاني مسئله برجام منطقه‌اي را مطرح كند.
 
محمدباقر ذوالقدر با بيان اينكه جبهه مردمي براي انتخابات نبود، بلكه اولين اقدام آن براي شروع كار ورود به انتخابات بود، اظهار داشت: جبهه مردمي براي اهداف بزرگ‌تري شكل گرفت و به همين منظور پس از ايستگاه اولش كه انتخابات بود، مسير خود را ادامه خواهد داد. وي با اشاره به دو رويكرد حاكم بر اداره كشور پس از انقلاب اسلامي تصريح كرد: يك نگرش مبتني بر ولايت فقيه و متجلي در امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است و در مقابل آن نگرش ديگري وجود دارد كه اين ارزش‌ها را برنمي‌تابد و شايد بتوان تعبير غربگرا را براي آن انتخاب كرد. رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با اشاره به برخي شاخصه‌هاي دو رويكرد متناقض حاكم بر اداره كشور در سال‌هاي پس از انقلاب، خاطرنشان كرد: اولين شاخصه نگاه به اسلام و نگاه رويكرد اول به اسلام، همان چيزي است كه امام راحل(ره) از آن به عنوان اسلام ناب محمدي(ص) خطاب مي‌كنند و درمقابل آن جرياني است كه اسلام را به عنوان امري نسبي تلقي مي‌كند كه در تعابيري چون اسلام رحماني و تعابيري از اين دست، متجلي است.
 
وي ادامه داد: رويكرد اول انقلاب را حقيقتي زنده مي‌داند، ولي رويكرد دوم قائل به پايان انقلاب است و مي‌گويد انقلاب با تشكيل نظام جمهوري اسلامي پايان يافته است. ذوالقدر در همين زمينه اظهار كرد: رويكرد اول معتقد به ولايت مطلقه فقيه است، ولي رويكرد دوم ولايت فقيه را تا امري حداقلي تخفيف مي‌دهد و در بهترين شرايط مي‌گويد ولايت فقيه در حد نظارت است و حق دخالت در امور حكومتي را ندارد.
 
رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با بيان اينكه دولت يازدهم با شعار اعتدال و رويكرد غربگرا روي كار آمد، تصريح كرد: جريان اصلاحات خود را با چهره روحاني بازسازي كرد و به وسيله آن روي كار آمد، كما اينكه به تعبيري كه خود نيروهاي اصلاح‌طلب به كار مي‌برند، روحاني را رحم اجاره‌اي اصلاحات تلقي مي‌كنند. وي با بيان اينكه دولت يازدهم فكر مي‌كرد شايد سازش با غرب و رابطه با كدخدا مي‌تواند مشكلات را حل كند، افزود: به همين دليل به سمت برجام رفت، ولي برجام فقط محدود در مسئله هسته‌اي نبود و مجموعه‌اي از برجام‌هاي ديگر را نيز شامل مي‌شد. ذوالقدر در همين راستا ادامه داد: اولين برجام، برجام هسته‌اي بود و قرار بود اين برجام‌ها كشور را  گام به گام به دامان غرب ببرد تا به‌تدريج خودمان را با هنجارهاي آنها تطبيق دهيم و فرايند نرماليزاسيون شكل گيرد.
 
وي اظهار داشت: قرار بود برجام دوم توان موشكي ايران را كنترل كند و تحركات منطقه‌‌اي كنوني امريكا نيز بر اين مبناست و بعيد نيست دولت روحاني در روزهاي آينده اين برجام را مطرح كند. وي خاطرنشان كرد: برجام سوم براي موضوعات حقوق بشر است تا هنجارهاي غربي را بپذيريم كه نظير آن سند 2030 است كه مورد اعتراض رهبر انقلاب نيز قرار گرفت. ذوالقدر افزود: موضوع مقاومت منطقه‌اي و عدم حمايت از جريان مقاومت و همچنين به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي هم يكي از برجام‌هاست. رئيس ستاد جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي با بيان اينكه رهبر انقلاب به همين دليل بارها بر مسئله نفوذ تأكيد مي‌كردند، تصريح كرد: در مقابل اين جريان نفوذ، رهبر انقلاب بارها بر انقلاب و انقلابي‌گري تأكيد داشتند و دليل آن نيز اين بود كه جريان انقلابي كشور مي‌تواند با جريان نفوذ مقابله كند. وي در ادامه با تأكيد بر اينكه نيروهاي انقلاب بايد با ايفاي نقش سياسي بسيج مي‌شدند، ادامه داد: تشكيل جبهه مردمي نيروهاي انقلاب پاسخي به اين نياز بود كه هدفش ايجاد هم‌افزايي در جريان انقلاب براي مقابله با پروژه‌هاي غرب است.
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
1_خواهشا رئیسی را محدود نکنید... رئیسی نه متعلق به جمنا است ,نه پابداری ,نه موتلفه نه یکتا و نه اصولگرایی است و نه جامعتین
2_به قول رهبری مقابل اصولگرایی ..لا ابالی گری است نه اصلاح طلبی . کسی که به هیچ اصلی پای بند نباشد می شود لاابالی.

3_به همین ترتیب در مقابل اصلاح طلب .. افساد طلب درست است نه اصولگرا...بنابر این بیایید این تقسیم اشتباه را که دو دهه است به جان مردم افتاده یکبار برای همیشه تمامش کنید.
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
3
ترا بخدا جامعه را تکیه تکیه نکنید.جامعه 32 میلیونی - جامعه 15 میلیونی و...پس تکلیف
بقیه ملت چه میشه . این انشقاق کار خطرناکی است.دشمن دنبال این از هم کسیختگی اجتماعی است . بترسیم از عواقب سوریه شدن .عراق شدن .لیبی شدن.
کم از این تریبون های مردمی که در اختیار دارید حرف های ضد مردمی و دشمن شاد کن
بزنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
4
0
16میلیون نیست 30میلیون رای ست .آراء کثیف که باشیوه های پلید وبا تطمیع وتهدید وارعاب وخصلت ناجوانمردانه رقیب هراسی و توزیع پول بدست آمده را حساب نکنیید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
2
0
آقای که بی بی سی ملعون ومنفور در طول انتخابات بطور یکطرفه ستاد انتخاباتیش شده بود ونظام را نظام استتبدادی می خواند ومدام به تخریب چهره فرزندان انقلاب آقایان رئیسی میرسلیم وقالیباف می پرداخت وبا وعده ای پول به کمیته امدادیها ودهیاران روی کار آمداگر از انگشتانش طلا هم بباردبازهم نوکر بیگانه است
حداكثري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
بيش از 42ميليون راي پشتوانه انقلاب اسلامي است مردم ايران با اطاعت از ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه اي عزيز كه فرمودند براي من مهم نيست چه كسي راي بياورد مهم شركت حداكثري است چنان پر شور در انتخابات شركت كردند كه دشمنان نظام را مايوس ونا اميد كردندفرقي نميكرد هر چهار كانديدا را شوراي محترم نگهبان تائيد كرده بود وانتخاب هر يك منتخب مردم ايران است هيچ فرقي نميكند مهم شركت در انتخابات است انشالله باهمدلي و وحدت كلمه دشمنان داخلي و خارجي را بيش از پيش نااميد ومايوس كنيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
2
23 میلیون رای روحانی و چند میلیونی که رای ندادند ضد انقلاب هستند ؟ پس وضع انقلاب در کشور چندان مساعد نیست .
مهدی بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
1
سلام از تقسیم بندی ... بپرهیزید امام روحی له الفدا فرمود میزان رای مردم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
1
0
دولتی که ستاد انتخاباتیش بی بی سی ملعون ومنفور وروباه هفت خط باشد و با چراغ سبز منافقین ورقیب هراسی وارسال پیامک یارانه ای وتوزیع پول بین دهیاران وارعاب وتهدید وتطمیع روی کار بیاید اگر از هر انگشتش طلا ببارد باز هم خادم ونوکر کدخداست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
1
0
کاش اینقدرکه قالیباف برای تهران کارکرد روحانی برای کشور کار میکرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
جوانان وملت باید جلوی باج دهی و...تکان دادن روحانی دربرابر آمریکا وانگلیس را بگیرند شخصی که بزرگترین دروغگوست وامضاء برجام را مشروط به لغو تمامی تحریمها بالمره ویکجا در روز توافق کرد ولی نه تنها تحریمها لغو نشد بلکه تا نظام میخواهد نفس بکشد آمریکا میگه تحریم واز تحریمهای جدید حرف میزنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار