کد خبر: 853623
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
بیانیه مشترک امریکا و سعودی: دخالت‌های ایران برای امنیت منطقه و جهان خطرناک است
ریاض و واشنگتن در این بیانیه بر مقابله با ریشه‌های تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن تاکید کردند / ترامپ: 500 میلیارد دلاری که از سلمان گرفتم به‌خاطر همین بود!/ایران ثبات منطقه را بر هم می‌زند / چه معنی دارد ایران هی انتخابات برگزار کند؟!
پس از آنکه رئیس‌جمهور امریکا موفق شد با ناز و عشوه به همراه کمی قر کمر و رقص محلی، شاباش 500 میلیاردی از پادشاه سعودی بگیرد و با جیب پر و لب خندان عربستان را ترک کند، به تلاویو رفت تا این موفقیت را با نتانیاهو جشن بگیرد. ترامپ اما قبل از ترک عربستان پای یک بیانیه را امضا کرده بود. خبرگزاری «ببین و نپرس» مصاحبه‌ای را در همین ارتباط با ترامپ انجام داده که اولین بار توسط «کدخدا» منتشر می‌شود:
 
آقای رئیس‌جمهور! بیانیه مشترک شما دخالت‌های ایران برای امنیت منطقه و جهان را «خطرناک» توصیف کرده است. منظورتان دقیقاً کدام رفتار ایران است؟
 
ببینید، دخالت انواع مختلفی دارد، مثلاً همین عربستان سعودی هم در منطقه دخالت می‌کند اما دخالتش مفید است. می‌رود به یک عده آدم‌های بدبخت که از سر بیچارگی اسلحه دست گرفته‌اند و مردم را با اکراه می‌کشند، حقوق می‌دهد که محتاج این و آن نشوند. خب این آدم‌ها اگر کمک سعودی‌ها نباشد ممکن است بروند خدای ناکرده معتاد شوند یا به کارهای خلاف حقوق بشر بیفتند. بنابراین دخالت سعودی‌ها در این مسئله کاملاً مفید است. یا مثال دیگرش در یمن؛ عربستان می‌خواهد مردم یمن را از انجام کاری که به صلاحشان نیست بازدارد. خب ممکن است مردم یمن یک چیزی را بخواهند، اما شاه سعودی که جای پدر آن‌هاست، می‌داند که به خیر و صلاحشان نیست. بنابراین دخالت نظامی پدرانه می‌کند و یمنی‌ها را به راه راست هدایت می‌کند. این به نفع خود مردم یمن است. اگر کشته شوند شهیدند و می‌روند بهشت و اگر زنده بمانند سلطه عربستان را می‌پذیرند که واقعاً چی از این بهتر؟! یا خود ما در طول تاریخ هر جایی که دخالت کردیم، خوب کردیم! همه اذعان دارند که دخالت خوب یعنی دخالت امریکایی. روی دست دخالت‌های ما در کل منظومه شمسی پیدا نمی‌کنید. پس می‌بینید که دخالت داریم تا دخالت. اما ایرانی‌ها وقتی می‌خواهند در جایی دخالت کنند، دست به کارهای خطرناک می‌زنند. ما صد دفعه گفتیم اگر می‌خواهید دخالت کنید مثل ما دخالت کنید. اما گوششان بدهکار نیست و یکسره دارند دخالت خطرناک پشت دخالت خطرناک می‌کنند. آخرش هم کار دست خودشان می‌دهند.
 
در این بیاینه بر مقابله با ریشه‌های تروریسم و خشکاندن منابع مالی آن تاکید کرده‌اید. چطور می‌خواهید این کار را انجام دهید؟
 
پاسخ این سؤال کمی پیچیده است، ولی اگر قول بدهی به کسی نگی، مخصوصاً به ملک سلمان، بهت می‌گویم!
 
باشه، قول می‌دهم.
 
بسیار خب، ببین خشکاندن منابع مالی یک اصولی دارد. من خودم سال‌هاست که خشکاندن منابع را تدریس می‌کنم. هر کس می‌خواهد در امور بین‌الملل از دانشگاه‌های امریکا مدرک بگیرد باید حتماً دو واحد خشکاندن بگذراند. ما در حال حاضر داریم پروژه خشکاندن منابع مالی تروریسم را اجرا می‌کنیم. گرفتن 500 میلیارد دلار از ملک سلمان در همین راستا بود!
 
ولی شما به عربستان سلاح و تجهیزات نظامی فروختید که می‌برد می دهد به تروریست‌ها.
 
توجه داشته باشید که ما نمی‌توانیم برویم در خانه تروریست‌ها در بزنیم، گردن کج کنیم و بگوییم لطفاً منابع مالی‌تان را بدهید ما بخشکانیم. طبیعی است که باید طوری این پروژه را انجام دهیم که خودشان متوجه نشوند. مثل همین قراردادی که من با سلمان بستم و او بدون اینکه خودش بفهمد دارد خشکانده می‌شود، با دست خودش پول‌هایش را ریخت در حساب من!
 
اما من جواب سؤالم را نگرفتم، مگر تروریست‌ها منابع مالی را برای کاری غیر از خرید سلاح می‌خواهند؟ خب شما همین سلاح را غیرمستقیم در اختیارشان قرار دادید.
 
نکته را نگرفتی! خب تروریست‌ها به هر حال سلاح را گیر می‌آورند، اگر از ما نخرند از کس دیگر می‌خرند. خب یک تاجر موفق کسی است که در رقابت کم نیاورد. حالا که آن‌ها پول دارند و ما هم سلاح داریم، چرا بگذاریم سودش را دیگران ببرند؟! دو کلاس بیزنس اگر می‌گذارندی حرف من را متوجه می‌شدی.
 
بگذریم، در بیانیه مشترک شما ایران را به بر هم زدن ثبات منطقه متهم کرده‌اید، منظورتان چیست؟
 
ملاحظه کنید کشورهای منطقه دارند در صلح و صفا زندگی می‌کنند و در عین برادری یکدیگر را می‌کشند. از طرف دیگر حاکمان این کشورها با هم همگون و هماهنگ هستند و دارند عین بچه آدم حکومت‌های موروثی و قبیله‌ای خودشان را اداره می‌کنند. این وسط جمهوری اسلامی ایران آمده هماهنگی و ثبات را بر هم زده و هر سال به یک بهانه‌ای انتخابات برگزار می‌کند. این دموکراسی که در ایران هست ثبات و امنیت حاکمان منطقه را قهوه‌ای کرده است! ما می‌دانیم که قصد و نیت شوم ایران از برگزاری این همه انتخابات چیست، آن‌ها می‌خواهند به ثبات کشورها لطمه بزنند. از این گذشته، جمهوری اسلامی وقت مردم را پای صندوق‌های رأی تلف می‌کند تا نتوانند به نیازهای اساسی‌شان برسند مثل حقوق بشر، دستگیری جاسوس‌های مظلوم، تبلیغ همجنسگرایی و آزادی بیان! مردم مجبورند در یک فرایند تکراری و خسته‌کننده بیایند پای صندوق و از نیازهایشان غافل شوند. فاجعه آن است که به هر کس رأی می‌دهند همان شخص رئیس‌جمهور می‌شود که اصلاً با معیارهای دموکراسی نوین سازگار نیست. مثلاً خود من با اینکه درصد کمتری از مردم به من رأی داده بودند رئیس‌جمهور شدم. دموکراسی به این می‌گن! نه آن که ایران برای فریب مردم خودش و بر هم زدن نظم منطقه نمایش می‌دهد! الان شما ملاحظه کنید کل اپوزیسیون و مخالفین و سلطنت‌طلب‌ها و غیره رفتند رأی دادند، این خودش یک سند آشکار مبنی بر به درد نخور بودن انتخابات در ایران است، چون این اپوزسیون اگر عقل داشتند و چیزی سرشان می‌شد بعد از این همه حمایت و پول‌هایی که بهشان دادیم یک کار مفید انجام می‌دادند! آخر اپوزسیون هم این قدر بی‌خاصیت؟! که برود با افتخار رأی بدهد؟ اصلاً جمهوری اسلامی اپوزسیونش هم الکی است، یعنی غیر دموکراتیک است!
 
من دیگه حرفی ندارم. بیایید حرف را عوض کنیم، بهتان در عربستان خوش گذشت؟ دیدم در مهمانی خیلی شاد بودید و پایکوبی می‌کردید!
 
بله، جای شما خالی بود! سعودی‌ها خیلی مهمان‌نواز بودند مخصوصاً دخترم را خیلی تحویل گرفتند. حتماً عکس‌هایش را دیدید که چقدر با محبت نگاهش می‌کردند! من هم در مراسم سر ذوق آمدم و همراهشان رقصیدم، خیلی هم دست و دلباز بودند و شاباش خوبی دادند! اتفاقاً وقتی به تلاویو رفتم نتانیاهو می‌گفت دفعه بعد من را هم با خودت ببر یک قری بدهم، می‌گفت استعدادم خوب است قول می‌دهم که از تو بیشتر شاباش جمع کنم!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر