کد خبر: 853596
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
آمدن تابستان و تعطيلاتش براي دانش‌آموزان فرصتي خوب و دوست‌داشتني است اما نگراني‌هايي به همراه دارد...
نويسنده:‌ حسين كشتكار
 
 
آمدن تابستان و تعطيلاتش براي دانش‌آموزان فرصتي خوب و دوست‌داشتني است اما نگراني‌هايي به همراه دارد. نگراني از قبيل اينكه چه كار كنيم تا تابستان خوبي را پشت سر بگذاريم و ضمن استراحت و رفع خستگي 9ماه تحصيل، تجربه‌هايي هم بياموزيم و براي سال تحصيلي جديد آماده شويم يا اينكه چطور مي‌توانيم از اين تعطيلات به بهترين شكل استفاده كنيم. به هر حال تعطيلات تابستاني آن قدرها هم كم نيست كه بتوان آن را بدون برنامه‌ريزي گذراند و در عين حال بعضي‌ها هم خيلي تمايل دارند در اوقات فراغت‌شان فعاليت‌هاي جدي و جديدي انجام دهند. ما در اينجا برايتان درباره فعاليت‌هاي مناسب تعطيلات تابستاني توصيه‌هايي داريم كه بد نيست بخوانيد.  
 
1-عضويت در يک باشگاه ورزشي
 
 
در فصل تابستان باشگاه‌هاي زيادي براي انواع ورزش‌ها ثبت نام مي‌كنند. با شناسايي يكي از اين باشگاه‌هاي معتبر مي‌توانيد از مزاياي آن بهره‌مند شويد. اين كار موجب بالا بردن سلامت جسمي و رواني، افزايش مهارت‌هاي اجتماعي مانند مهارت‌هاي ارتباطي و پركردن اوقات فراغت‌تان مي‌شود.  
 
 
2-يك كار نيمه وقت  دست و پا كنيد
 
 
هيچ چيز بدتر از راحت‌طلبي كه همه چيز را ديگران بايد در اختيارتان بگذارند، نيست. شما بايد ياد بگيريد كه براي موفقيت تلاش لازم است و همچنين قدر و ارزش پولي كه پدر به دست مي‌آورد را بدانيد. يك كار نيمه وقت حتي اگر هفته‌اي يك يا دو روز باشد، براي خود در نظر بگيريد. بهتر است بابت اين كار دستمزدي هم دريافت كنيد تا احساس بي‌حوصلگي و بي‌انگيزگي به شما دست ندهد. پس تنبلي را كنار بگذاريد.
 
 
3- ثبت نام در کلاس هاي هنري  
 
 
اگر علاقه‌مند به هنر خاصي هستيد يا استعدادي در زمينه نقاشي، طراحي،  خوشنويسي و ديگر هنرها داريد، حتماً در اين كلاس‌ها ثبت‌نام كنيد. اجازه بدهيد در اين تابستان استعدادهاي دروني‌تان شكوفا شود. تلاش كنيد و تجربه كنيد و البته انتظار نداشته باشيد با ثبت نام در يك كلاس نقاشي مهارت زيادي به دست بياوريد. همين اندازه كه به اين هنرها علاقه جدي نشان دهيد كافي است كه به شما فرصت‌هاي بيشتري براي پيشرفت هنري داده شود.مثلا اگرروح لطيفي داريد   پيشنهاد مي كنيم به سراغ موسيقي برويد و  با شركت در كلاس هاي آموزشي ،يكي از رشته هاي موسيقي را به صورت حرفه‌اي  بياموزيد اما مواظب باشيد سلب آسايش نكنيد.زيرا قرار است شما با موسيقي آرامش هديه كنيد نه ايجاد دردسر!
 
 
4-تمرين آشپزي   
 
 
آشپزي كردن گرچه براي دختران ضروري‌تر به نظر مي‌رسد ولي به دختران انحصار ندارد چه بسا پسران باذوقي كه در هنر آشپزي از دختران جلو افتاده‌اند. به هر حال به هر دو گروه توصيه مي‌كنيم در اين فرصت پيش آمده آشپزي را ياد بگيرند. فن آشپزي علاوه بر جذابيتش موجب ايجاد تبحر و كسب تجربه است. پس سعي كنيد به كمك آموزش و نظارت مادرتان حداقل هفته‌اي يك بار يك وعده غذايي را خودتان تهيه كند. يا از كتاب آموزش آشپزي، آشپزي سالم را بياموزيد و ياد بگيريد با سالم‌ترين روش طبخ و با استفاده از سبزي‌ها و حبوبات غذاي مقوي و خوشمزه تهيه كنيد.  
 
 
5- عكاسي را تجربه كنيد
 
 
عكاسي هنر خوبي است و امروزه در اغلب خانه‌ها دوربين عكاسي پيدا مي‌شود. اگر در منزل دوربين عكاسي داريد، طرز كار با آن را بياموزيد و به عكاسي از سوژه‌هاي مختلف بپردازيد. عكاسي كردن مي‌تواند به افزايش دقت و تمركز و نيز گسترش دايره تفكر و ديد شما نسبت به محيط اطراف كمك زيادي كند و با اين كار لحظه‌هاي شاد و به‌يادماندني تعطيلات تابستاني شما را براي هميشه ثبت مي‌كند.  
 
 
6- کتاب، يارهميشه مهربان
 
 
كتاب‌هاي مورد علاقه‌تان را تهيه كنيد يا عضو كتابخانه عمومي محل بشويد. با كتاب خواندن، اطلاعات و آگاهي شما افزايش خواهد يافت و دامنه لغات و دانسته‌هايتان بيشتر مي‌شود.
 
 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر