کد خبر: 853567
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
يک جنین شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افزایش سن ازدواج و استرس۲۰ درصد از زوجین ایرانی را دچار ناباروری کرده است.
معرفت غفاری نوین جنین شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ناباروری زوجین اظهار کرد: امروز به دلیل افزایش سن ازدواج، تولید مثل و بارداری در زنان با مشکلاتی روبرو کرده است.

وی عنوان کرد: بهترین سن ازدواج سنین بین ۲۰ تا ۲۴ سال است که امروز با کمک دولت مراکز درمانی ناباروری بخش دولتی ۸۵ درصد هزینه‌های درمان را قبول می‌کند و به همین خاطر بیماران با صرف هزینه کمتر در داخل کشور به درمان این بیماری خود می‌پردازند.

این جنین شناس تأکید کرد: میزان ناباروری در کشور در حدود ۲۰ درصد است، در حالیکه متوسط ناباروری در بین مردم کشورهای دنیا تنها ۱۰ درصد است و این مسئله نشان می‌دهد که وضعیت کشور در شیوع این بیماری به دلیل مشکلات مختلفی مانند تغییر سبک زندگی و استرس‌های بالا بدتر از کشورهای مطرح دنیا است.

وی یادآور شد: آلودگی آب و هوا، نوع غذا و استفاده از موبایل می‌تواند بر روی ناباروری زوجین تأثیر مستقیم و منفی بگذارد ولی خوشبختانه میزان درمان ناباروری در بخش دولتی ۱۸ درصد و در بخش خصوصی ۸۲ درصد است که به خاطر هزینه‌های بالای درمان دولت سعی دارد بخش دولتی را به ۳۰ درصد برساند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار